A német Common Rail technika mennyire megbízható és költséghatékony?
Most ezzel a technikával próbálják a diesel rendszert még elfogadhatóbbá tenni.Megbizhatónak mondható,fogyasztásban
is sokat jelent.Sok gyártó ezt használja/Opel,Ford,Kia,
Renault./
Sajnos az emisszió a dieseleknél továbbra is a legnagyobb
probléma./bizony kormolnak,az újak is/
Most? Lassan 20 éve használják. Most a common railben szerzett tapasztalatokat ültetik át a benzines motorokba.
Mitől német? A Fiat fejlesztette ki, Bosch 1998-ban vásárolta meg, jelenleg gyakorlatilag mindenki ezt használja.
Porlasztók darabja 100 000ft
Nagynyomású üzemanyagpumpa 60-70 000ft
Ezek könnyen meghibásodnak tehát költséghatékonynak és megbízhatónak NEM nevezhető a közös nyomócsöves technika...
Rabotti fejlesztette ki egy olasz egyetemen,nem volt elég tőke hogy saját rendszert kezdjen el gyártani,ezért kihirdette az eladását,természetesen a Bosch ajánlotta a legnagyobb összeget,egyetlen egy kikötés volt,a legelső tipusnak melybe sorozatgyártásban beszerelésre kerül olasznak kell lennie,ezért a Fiat kapta elsőként.
Bosch Diesel szervízben dolgoztam,ezt a főnökömtől tudom,a próbapad is Rabotti volt.
A repülőgépekbe már a második világháborúban is használtak direkt befecskendezős motorokat. Az elv már nagyon régi,csak az autóiparban sokáig nem ültették át.
Az EFI technikán a japánok is sokat fejlesztettek,ők a továbbfejlesztések terén,és az elektronikában verhetetlenek.
A Toyota diesel motorjai most is messze verik az emisszió
terén az európai gyártókat.Most már ez a jövő,nem csak a baromi nyomaték.
A tényeket már megválaszolták ,annyit tennék hozzá nem kell a Bosch szó hallatán hanyatt esni (én is nyomtam náluk 5 évet ) és enyhén egy bohózat jó álarcba bújtatva ..
Nem idevág de nézd meg a BMW azóta jó diesel mióta a Magyar ...mérnökünk csinált nekik egy ütős motort . Az elődje sz@rt se ért ....
"Porlasztók darabja 100 000ft
Nagynyomású üzemanyagpumpa 60-70 000ft
Ezek könnyen meghibásodnak tehát költséghatékonynak és megbízhatónak NEM nevezhető a közös nyomócsöves technika."
Akad nálunk pár CR-es kamion. Az egyiknél meghalt két befecskendező, csere. 230 000 körül volt darabja. Tényleg drága, de ekkor már több, mint 800 000km volt benne(4,5 éves volt az autó). Azért annyira nem nevezném megbízhatatlannak. Van egy két autónk, amikben még nem volt megbontva a befecskendező rendszer és 1 100 000 körül járnak. Áhh, igazad van, tényleg egy kalap s/@r az egész :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!