A mai "modern" kocsiknak is jót tesz ha kikormolják őket?
Az 5-10 éves kocsik kipufogójának,amiket városban használnak is hasznos ha időnként egy-egy hosszabb úton az autópályán 100-130 km/h sebességnél "kikormolják" őket?
Egyáltalán náluk is rakódik még le bármi a kipufogóban?
Persze, még a vadi újaknál is érdemes időnként nagyobb tempóval (fordulatszámmal) közlekedni.
Nem is csak azért, hogy a kipufogóból távozzon ez-az, hanem pl. tartós városi araszolgatáskor ilyen hidegben nem melegszik fel eléggé a karter ahhoz, hogy a hengerfalról lemosott tüzelőanyag el tudjon távozni az olajból, vagy adott fordulatszám alatt a szelepek nem kezdenek el "rotálni" (hossztengelyük körül forogni, ezzel segítve a tisztulásukat, pl. az egyik nagy gyártó V6-os dízeljénél ez a szám 1500 1/perc)...
Néha érdemes, főleg ha városban használja a gazdája. Én mondjuk min. 10-15 km-t, de általában 40-50 km-eket megyek egyhuzamban a dízelemmel, helyben nem szoktam használni - arra van kerékpár meg kétütemű motor. :)
Persze
A szelepekre itt is ugyan úgy lerakódik a korom. De egyhelyben nem lehet normálisan kikormolni. Ahhoz terhelés is kell.
Azok az autók, amelyek hosszabb távokon közlekednek, kevésbé használódnak el, mint a városban használt autók. Az araszolgatás a katalizátornak sem tesz jót.
Az már a múlté, hogy ki kell kormolni. Azt a Trabi, és a Wartburg korában kellett, mert a kétütemű motoroknál az olaj lerakódott a kipufogóban, és eltömítette. Azért volt az, hogy ha egy Trabit sokat használtak a városban és egyszer csak kiment az autópályára, akkor Székesfehérvárig nem lehetett látni a pályán a füsttől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!