Normális az az ember, aki szerint a Suzuki Swift Mk2 és Mk3; 2011-ben egy modern számba vehető, "JÓ" autó? Illetőleg; hogyan állíthatja 'ember fia' - büszkén - a Suzuki Motor Co. Bármely személygépjárműjéről, hogy presztízs értékű produktum?
Tisztelettel, egyben nyomatékosan szeretném leszögezni, hogy a feltett kérdés; nem az 5 gyermekes nagycsaládosok és kisnyugdíjas házaspárok degradálására irányuló felbujtás!
Nem célom, azon emberek kifigurázása, akik éppenséggel nem engedhetnek meg maguknak többet, mint egy Suzuki Swift, de mindemellett tisztában vannak vele, hogy egy már 15 éve is elavultnak számító, aktív és passzív biztonsági szempontból életveszélyes, az ergonómia és komfort fogalmát távolról kerülő gépjárművet birtokolnak.
Megkérnék minden álomvilágban élő, magát állítólagos Audi R8 tulajdonosnak képzelő szarvasmarhát, valamint minden korlátolt, csökönyös, kisebbségi komplexusban szenvedő ős-Suzukis "Ignis-hitelest", hogy aberrált életfelfogásukból fakadó gyermeteg szitkozódásukat ne ide publikálják!
Nem tudom megérteni, hogy milyen beteges tévképzetben való szenvedés miatt állíthatja bárki is a Suzuki Swift-ről, hogy JÓ autó! Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy motorikusan egyszerű, ellenben tartós szerkezet, valamit ténylegesen alacsony összegből fenntartható, használható autó. Azonban spártai puritánsága, már-már szégyenletesen undorító, nem beszélve arról a tényről, hogy az hazai forgalmazás megkezdése óta hetente számol be a média azon esetekről, melyekben a Suzuki Swift emberi testeket, emberi élteket, családi kötelékeket tépett szét, mert a Suzuki Swiftet egy kósza fa, vagy egy magányos villanyoszlop tépte szét.
A Suzuki Swift semmilyen körülmények között nem nevezhető JÓ autónak. Vannak szép, vannak izgalmas, vannak praktikus autók, vannak megbízható autók, stb., stb., és JÓ autók. JÓ autónak nevezhetünk egy olyan autó, amely vételáráért cserébe; ténylegesen hosszan tartó minőséget, a kor színvonalát megelőző kényelmi, formai, technológiai innovációkat kapunk. JÓ autónak nevezhetjük az 1974-ben bemutatott Volkswagen Golf I.-et, az 1984-es Mercedes-Benz W124-et, vagy a '99-es Toyota Yaris-t. Ezen már-már ikonikus modellek után a Suzuki Swiftet nem hogy JÓ autónak, de még autónak sem nevezhetjük!
Ezek után, hogyan képes bárki büszkén és őszintén azt állítani, hogy a Suzuki Swift JÓ?
És akkor még nem is tettem említést az élet azon nagy "MIÉRT?" -jeiről, mint az élő paradoxonként megjelenő(Tisztelet a kivételnek!): "az új Swift tulajdonosa olyan mértékben feszít a kormány mögött, mintha egy Mini Cooper JCW-ben, vagy egy Honda S2000-ben ülne a Laguna Seca versenypályán", "vagy éppen a fekete metál SX4-et birtokló honpolgár olyan önelégült és lefitymáló tekintettel gördül ki a parkolóházból, mintha egy Range Rover Vogue-gal, vagy Cadillac Escalade-del gurulna Nizza tengerparti sétányán"...
Namost figyelj:
2es golfom van, de suzuki klubtag vagyok, és szeretem a suzukit, már bánom a golfot (nagyon), ha nem menne rá a gatyám is, simán lecserélném gondolkodás nélkül egy stiftre.
Hogy miért is jó a suzuki?
Az általad is megnevezett paraméterek miatt:
Kis és könnyű karosszéria az adott korban nagyon jó teljesítményű és fogyasztású motorral! A suzuki stift kb 1.5*ös teljesítményt hoz ki az ugyanakkor készült, majdnem ugyanakkora motorú német "csoda" golfhoz képest, és mindemellett a golf fogyasztásának kb 70%-a mellett. Ennyit arról hogy a japánok elmaradottak lennének technikailag. Konkrétan az aktuális korszakban mindig jó paraméterű motorokat csinálnak, és megbízhatóak. Lehet hogy nincs agyonbonyolítva, de minek? Amíg egyszerű felépítés mellett ugyanolyan paramétereket produkál mint a konkurencia, addig minek bonyolítani? Értelmetlen, ráadásul csak feleslegesen növelné a komplexitást, árat, stb...
A golf töréstesztje konkrétan rosszabb mint a stifté, aki nem hiszi meg lehet nézni a neten.
Az hogy sok stiftes baleset van szimplán annak köszönhető hogy arányaiban sokkal több stift van az utakon mint más autó. Illetve azért sok ilyen fiatal száguldozó is stiftet vesz, mert a kis karosszériát úgy röpíti a 70 lovas motor mint állat... Simán le lehet vele gyorsulni még akár egy bömöst is (jó persze nem az összeset de egy párat igen...). Vannak akik ezt szeretik és tolják is neki mint állat, ha kell hanem. A fa viszont nem áll arrébb. Na ilyenkor van az hogy bekerülnek a hírekbe. De ez alapvetően nem a kocsi hibája. Kis karosszéria -> kevés anyag, könnyen törik. Cserébe eszik 6 litert.
Illetve az új stift pedig már elég jó törészteszt mellett eszik 6 litert, és közben megy mint a barom. Akkor miről is beszélünk? Van közepes áron egy jól menő, viszonylag jól felszerelt autód, ami megbízható, ráadásul még félig meddig magyar termék is.
Az ugyanakkor tény, hogy a suzuki az új stratégiáját nagyon elszúrta. Elkezdte magát felfele pozícionálni, 4-5 milláért (vagy 9-10ért) senki nem fog suzukit venni, mert sajnos nincs olyan jó neve.
A suzuki mindig is kis pénzű, de jó autót kívánok autója volt.
100km/h felett már izeg, mozog, rezeg az egész golf, úgy érzem hogy felszáll... A stiftesek ilyen élményről nem számoltak be, igaz ilyen sebességgel még nem vezettem stiftet, tehát életbeli élményem nincs, csak az elmondásokra tudok hagyatkozni
Hogy mitől jó?
- olcsó
- megbízható (a végletekig)
- viszonylag kényelmes
- igénytelen
- kis fogyasztású, de a kis fogysztáshoz nem döcögés társul, éppen ellenkezőleg, gyakorlatilag még az 1 literes stiftesek is lehagynak a lámpánál mint a szart... (mert ügye súly/lóerő arányban jobb)
- ahhoz képest hogy kicsi azért egész sokminden elfér benne
- félig meddig magyar gyártmány
- nem kell megfizetni a feleslesleges csicsákat, csak ami neked kell
1. Kérdésedre válaszolván: igen.
2. Ezzel az irománnyal, most magadnak akartál valamit bizonyítani? Mert ilyen negatív, már-már gyűlöletes hangvételű szösszenetet még soha nem olvastam egy márkáról sem.
3. Úgy látszik nem tudod elfogadni ennek az autónak a létjogosultságát, ami a te problémád. Senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy neked is ilyen kocsit kell venned!
4. Iszonyatosan nagyképű, pökhendi vagy.
5. Akinek pedig ilyen kocsira futja csak, nem hiszem, hogy bármivel bántana téged. Ja, még te érzed magad rosszul, mert más Suzukival jár, hagyjál már, Te irgalmas szamaritánus!
6. Látszik, hogy még életedben nem kellett semmiért megdolgoznod. Vagy, ha igen, nem úgy mint másnak.
7. De azért remélem most, hogy kiírtad eme remekművet magadból, megkönnyebbültél!
8. A recesszió előtt a legtöbbet eladott kocsi a Suzuki volt, ez tény, erről a monológodban nem tettél említést.
9. Nem meggyőzni akarlak, mert látom nem lehet.
10. Kommentet sem kérek irányomban.
10+1. Suzukim van 15 éves. Ja, ja. Ha majd az útszélén állsz letolt gatyával, nem veszlek fel. Béke!
Tisztelt Kérdező!
Először is kezdjük ott, mit is nevezünk Jó autónak.
Csak az lehet jó autó ami full extrás, akár még betonfalnak is mehetünk 180al mert annyira mondern biztonsági rendszerrel rendelkezik, vagy már az is jó autónak minősül amiben elfér 4-5 ember kisebb csomagokkal ,kis fogyasztással jó,megbízható motorral rendelkező is az?
Ha igen akkor a suzuki swift az!
Nekem 10 éve swiftem van, amire kell nagyon megfelelő, az alkatrészek olcsó és kis ügyeskedéssel a problémáit magam is meg tudom szerelni, igaz nem a legkényelmesebb, komfortosabb, de még soha nem hagyott a szarba és nem kellet a szerelőnek százezreket fizetnem!Persze annak aki milliomos és meg tud venni egy új BMW-t,vagy akár milyen több tíz milliós autót annak lehet nem jó, de az ország nagy része nem ilyen és sokan örültünk, hogy egy ilyet is meg tudunk vásárolni és nagyon meg vagyok vele elégedve és
nem is kellene jobb max olyan ami ugyanilyen csak egy picit nagyobb:)
Lehetne íni Háború és Béke terjedelű választ is de a kérdés az, hogy van-e értelme?!
A legmegdöbbentöbb számomra az, hogy a kérdező egy élettelen tárgyat minősít le(és akkor finoman is fogalmaztam) csupán azért mert az létezik, egy olyan dolgot ami sosem szólt hozzá egy rossz szót sem... Öszintén mondom nem szeretnék az ellenséged lenni.Mint lényt nagyon sajnállak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!