Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A modern autóknál hogy van az...

A modern autóknál hogy van az megoldva, hogy bármilyen időjárásban pöccre indulnak és a motor nem köpi be a gyertyát?

Figyelt kérdés
2012. jan. 16. 21:06
 1/3 anonim ***** válasza:
30%
úgy hogy sokkal korszerűbbek...
2012. jan. 16. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
61%
Karburátor (ami egy mechanikus szerkentyű, elég fix beállításokkal, korlátozott szabályozhatósággal dolgozik) helyett elektromos befecskendezés van bennük, ami számítógéppel vezérelt, így a külső és belső körülményeket figyelembe véve mindig a megfelelő mennyiségű üzemanyagot próbálja bejuttatni az égéstérbe. Sokkal jobban tudja szabályozni a keverék arányát, mint a karbis kocsikon erre szolgáló szívató. Ezen felül a mostani (mostani, jó, kb. 35 évnél fiatalabb :D ) kocsikban 12V-os elektromos rendszer van a 6V-os helyett, így jóval potensebb lehet az indítómotor is.
2012. jan. 16. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt nem indul mindegyik pöccre. A modern autók közül például sok nehezebben viseli a hideget, mint a régiek, mert rengeteg elektronikus egységet kell működtetniük, az akkumulátorok pedig még mindig eléggé gyengék hidegben.

A kérdésedre a kulcsszó a befecskendező. Ez egészen más dimenziókat nyit meg, mint amikben a karburátor működött. A karburátornak egy nagy problémája volt: csak akkor porlasztott, ha volt légáramlás benne. Vagyis ha állt a motor, tudtál dúsítani, mint az őrült, de nem sokat értél vele, mert nem jutott be a szívócsonkba. Mikor elkezdett tekerni az önindító, megindult a levegő a venturikban, porlasztott, lecsapódtak az üzemanyagcseppek a szívócsonkon, eljutott a kellő mennyiség a hengerig, aztán beröffent. Te meg közben kitépted az összes hajadat, annyi idő telt el. A befecskendező ezzel szemben indítás előtt feltölti magát az elektromos üzemanyag-szivattyúval (a főtengely nyugodtan állhat), dúsításra állít és az első főtengelyfordulattól nagy mennyiségben nyomja befelé a benzint, akkor is, ha a légsebesség kicsi. Így hamarabb kialakul a gyulladóképes keverék.

(régen pont erre szolgált a gázpedál "pumpálása": a gyorsítószivattyú lövöldözte befelé a benzint a szívócsonkba)

A gyertya beköpése is a rossz keverékhez köthető. Ha túl sok a benzin, egy idő után már nem fog begyulladni, kevés lesz neki a levegő. A befecskendezők viszont mára már annyira finoman dolgoznak, hogy ezt szinte teljesen el lehet kerülni, hiszen a lambdaszonda visszajelez nekik arról, milyen az égés a motorban. A karburátorok esetén ha dús volt a keverék, nem lehetett észrevenni, semmiféle visszacsatolás nem volt (na, jó, az utolsó karburátorokon már volt lambdaszabályzás). Így aztán a legtöbb üzemállapotban elkerülhető a felesleges túldúsítás.

2012. jan. 16. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!