Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Be kell-e nyomni leállításkor...

Be kell-e nyomni leállításkor a kuplungot, ha üresben van a váltó?

Figyelt kérdés
Én eddig kétely nélkül rávágtam, hogy persze, be kell, így is tanították, de most több megosztott véleménnyel is összefutottam. Ti hogy tudjátok, és mi az indok mellette?
2012. nov. 4. 19:14
 1/8 anonim ***** válasza:
49%

Ha a váltó üresben van, nem kell csak a féket nyomni.

Nem jó azonban üresben gurulni, mert fogy a benzin. Motorfékkel a fék is lassabban kopik.

Amikor már a kocsi olyan lassan megy, hogy rángatna, akkor kisebb sebességbe kapcsol. Ha meg megállnál, akkor fék, kuplung, és üres.

2012. nov. 4. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

első, itt csak arról szólt a kérdés, hogy LEÁLLÍTÁSKOR, tehát a motor leállítása közben be kell e nyomni a kuplungot, amikor a váltó üresben van


a válasz az, hogy nem kell

2012. nov. 4. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Combi27 ***** válasza:
34%

én elképzeltem a szitut, és nem tudom elképzelni...Ha üresbe teszem a kocsit benyomom a kupplungot, és fék, majd megállok, sebességbe teszem a kocsit és leállítom..

Gurulni nem gurulok több 10 métert üresbe hagyva mielőtt megállnék.De ha mégis, akkor ha megálltam sebességbe teszem a kocsit és leállítom.Ehhez ismételten kupplungolni kell, majd leállítani..

Szóval nem értem a kérdést..

2012. nov. 4. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Amikor a motort leállítod? Tökmindegy.
2012. nov. 4. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Kettes! Felhívtad a figyelmemet, hogy figyelmesebben olvassak. Igazad van. Köszi.
2012. nov. 4. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
84%

Combi: már nem úgy tanítják hogy sebességben kell hagyni a gépet ha lerakod, gondolom nem mostanában szerezted a jogsit, vagy régivágású volt az oktatód.


Kérdező: mindegy. Ha kinyomott kuplunggal állítod le talán finomabban áll le a motor, más különbség nincs. Azért tanítják így, mert a tanulóvezetők rendszeresen sebességben hagyják leállításkor a váltót mikor először ülnek autóban, az meg nem tesz jót a váltónak ha behúzott kézifékkel ráengeded a kuplungot.


Főleg ha ezt egy nap 10x eljátsszák vele.

2012. nov. 4. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
köszönöm, sokat segítettetek!:)
2012. nov. 4. 21:21
 8/8 Combi27 ***** válasza:

nem olyan régi a jogsim, csak 10 éves...

igazából sokkal logikusabbnak látom a sebességbe hagyást az alábbi okok miatt:

ha nekikoccanank a kocsinak, az még el tud mozdulni valamennyit mindkét irányba, ellenben a rögzítőfék nem engedi semerre.

Sík úton, enyhe emelkedőn vagy lejtőn nincs értelme a rögzítőféknek.

Télen nem ajánlatos az utcán tárolt autókon a rögzítőféket használni, mert 1-2 óra alatt is simán befagyhat a hátsó fék.


Persze meg lehet győzni ész érvekkel hogy miért nem "divat" manapság sebességbe hagyni a kocsit ha leállítom.

Mit mondanak a mai oktatók, hogy ez miért nem jó?

2012. nov. 5. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!