Hogyan működik a való életben a félautomata szekvenciális váltó autókon?
A valóságban azért ennyire nem egyszerű, mégpedig biztonsági okokból. Ha szimulátoron lassú kanyarhoz közeledve elszámolod a fokozatokat és 1. helyett hátramenetbe kapcsolsz, legfeljebb bejön a "blown engine" felirat, aztán vége a versenynek. A valóságban meg lesz tűzijáték meg minden.
Éppen ezért a haladási irány kiválasztása általában a kapcsolófülektől függetlenül az előválasztó karral vagy gombokkal történik. Ezzel állítod be, hogy előre vagy hátra szeretnél menni, esetleg üresbe tennéd a váltót és a reteszelt állást is innen tudod kapcsolni. Sőt, általában innen lehet kapcsolni azt is, hogy automataként működjön a váltó vagy te kapcsolgass. A kormány mögötti fülek vagy a kormányra szerelt gombok csak az előremeneti fokozatok között léptetnek, de bizonyos esetekben az ezekkel leadott utasításokat is felülbírálja a váltó vezérlése: nem enged meg olyan visszakapcsolást, ami után a piros tartományba emelkedne a motor fordulatszáma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!