Pontosan milyen a szekvenciális váltó? Kuplung van hozzá?
A szekvenciális váltóval a fokozatokat sorban, egyesével lehet kapcsolni - innen jön a neve. Vagyis nem választod ki közvetlenül a fokozatot, mint a H-kulisszás kéziváltóval, hanem mindig csak egyet tudsz felfelé vagy lefelé kapcsolni.
Kuplung mindig van hozzá, mert anélkül nem nagyon működne, de változó, hogy mechanikus vagy automatikus-e. Az utcai autók nagy többségében a szekvenciális váltók "egyszerű" automataváltók, amelyeknek van szekvenciális üzemmódjuk is. Ez esetben nincs kuplungpedál, csak a gázt és a féket, illetve a váltót kell kezelni. Azonban vannak mechanikus szekvenciális váltók, ezeket inkább versenyautókban használják és ezekhez tartozik kuplungpedál is, mert a működtetésük teljes egészében a vezetőre van bízva. Igaz, a kuplungot nem mindig kell használni, a felkapcsolás általában anélkül is megy.
A motorokon szinte csak szekvenciális váltót használnak, ott is van kuplung, de ott is változó, hogy mikor kell használni. Visszakapcsoláskor mindig, de egyes konstrukciók megengedik a felkapcsolást kuplungolás nélkül.
persze, van ennek is kuplungja,
a hagyományos váltó az általában ilyen ,hogy 1 ,vele szemben a 2,jobbra fönt a 3,vele szemben a 4,és még jobban jobbra föl a 5.
A szekvenciós,meg alapban nulla ,egy húzás 1,még egy húzás 2,még egy húzás 3,stb.
Pontosan úgy,mint a motorkerékpároknál.
A hagyományos váltó botja H alakban jár,a szekv.pedig csak előre-hátra.
Egyébként minden másban pont olyan mint a másik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!