Miért nem a szekvenciális váltók terjedtek el az utcai autókban a H-váltók helyett? Sokkal könnyebb kezelni, gyorsabb a váltás és élvezetesebb tőle a vezetés.
Azért, mert a szekvenciális kapcsolószerkezet többe kerül és bonyolultabb. Ráadásul nem is minden helyzetben praktikus: ha megálláskor mondjuk 2. fokozatban felejted, nehezebb megtalálni a hátramenetet, hogy kitolass a parkolóból. Sőt, az előre- és hátramenet közti váltás is bonyolultabb szekvenciálissal, mint a H sémájúval. Az egyszerű "úrvezetőnek" a H-váltó sokkal praktikusabb, a kar helyzetéből tudja, melyik fokozatot kapcsolja, le sem kell néznie (már ha tud vezetni). A szekvenciálisnál viszont elengedhetetlen a fokozatjelző vagy legalább az üres fokozat visszajelzője. Az tény, hogy gyorsabban lehet vele váltani és van, aki számára élvezetesebb vele a vezetés, de az utcai közlekedés során ezek az előnyök szinte semmit sem érnek. Nincs szükség arra, hogy fél másodperc körüli legyen a váltási idő és a vezető arcára kiülő vigyor is opcionális. Az viszont sokkal fontosabb, hogy a kapcsolószerkezet egyszerű és olcsó legyen és kevés gyakorlattal is lehessen használni.
A versenypálya meg más világ: ott tényleg jól jönnek a szekvenciális váltó előnyei.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!