BMW-nél hogy lehet a hátsó kereket 1 helyben pörgetni (melegíteni a gumikat)?





Az ilyen trükkökhöz általában nem teljesen széria BMW-ket használnak, bár megoldható azzal is, ha nagyon akarod. A látványos, nagy gumifüstöknél vagy kiékelik az első kereket, vagy egy "line lock" nevezetű alkatrésszel aktiválják a fékeket. Ez egy szelep, amit az első fékek körébe építenek és el lehet vele zárni a fékkört. Megnyomja a sofőr a féket, elzárja a szelepet, a fék felengedése után pedig a hátsó keréken megszűik a fékerő (mert felengedte a pedált), az elsőn viszont megmarad (mert le van zárva a szeleppel). Utána már csak 1-esbe kell tenni a váltót, nagy gázt kell adni, felengedni a kuplungot és pörög a kerék.
Ha nincsenek ilyen okosságok az autóban, akkor ezt nehezebb megoldani. Elméletileg van rá lehetőség: az üzemi fék által kifejtett fékerő nem azonos a két tengelyen. A fékek kialakítása miatt elöl mindig nagyobb fékerő ébred, mint hátul, ezt ráadásul a fékerőelosztó is befolyásolja, ha épp úgy működik. Vagyis ha ügyesen találod el, mennyire nyomd le a féket, lehet találni olyan pontot, ahol az első tengelyen ébredő fékerő már elég ahhoz, hogy megfogja az autót, a hátsó tengely fékereje viszont ennél kisebb. Így - ha elég nagy a motor nyomatéka - a hátsó fékerőt leküzdve meg lehet pörgetni a hátsó kerekeket. A kocsi egy helyben áll, a kerék pörög, te meg vigyorogsz, mint a vadalma. A feladatban csak annyi nehézség van, hogy három, külön-külön mozgatható lábat igényel.
Vagy lehet még mással is trükközni: olyan helyet kell keresni, ahol a hátsó tengely tapadása jóval gyengébb, mint az első tengelyé. Mondjuk bele lehet állni egy tócsába a hátsó kerekekkel, lehet őket jégre tenni vagy bármi egyéb. Ekkor - ha eléggé kicsi a tapadás - a hátsó kerekek annyira kicsi tolóerőt produkálnak, hogy az autó fékezés nélkül sem gurul el, de ehhez már a körülmények igen szerencsés együttállása kell.




















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!