Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW-nél hogy lehet a hátsó...

BMW-nél hogy lehet a hátsó kereket 1 helyben pörgetni (melegíteni a gumikat)?

Figyelt kérdés
mivel az üzemi fék mind a 4 kereket fogja a kézifék pedig a hátsót, ehhez pedig első fék kéne akkor ezt hogy csinálják?

2012. okt. 25. 19:38
 1/9 anonim válasza:
Több mint való megvan buherálva a kocsi.
2012. okt. 25. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
86%

Az ilyen trükkökhöz általában nem teljesen széria BMW-ket használnak, bár megoldható azzal is, ha nagyon akarod. A látványos, nagy gumifüstöknél vagy kiékelik az első kereket, vagy egy "line lock" nevezetű alkatrésszel aktiválják a fékeket. Ez egy szelep, amit az első fékek körébe építenek és el lehet vele zárni a fékkört. Megnyomja a sofőr a féket, elzárja a szelepet, a fék felengedése után pedig a hátsó keréken megszűik a fékerő (mert felengedte a pedált), az elsőn viszont megmarad (mert le van zárva a szeleppel). Utána már csak 1-esbe kell tenni a váltót, nagy gázt kell adni, felengedni a kuplungot és pörög a kerék.

Ha nincsenek ilyen okosságok az autóban, akkor ezt nehezebb megoldani. Elméletileg van rá lehetőség: az üzemi fék által kifejtett fékerő nem azonos a két tengelyen. A fékek kialakítása miatt elöl mindig nagyobb fékerő ébred, mint hátul, ezt ráadásul a fékerőelosztó is befolyásolja, ha épp úgy működik. Vagyis ha ügyesen találod el, mennyire nyomd le a féket, lehet találni olyan pontot, ahol az első tengelyen ébredő fékerő már elég ahhoz, hogy megfogja az autót, a hátsó tengely fékereje viszont ennél kisebb. Így - ha elég nagy a motor nyomatéka - a hátsó fékerőt leküzdve meg lehet pörgetni a hátsó kerekeket. A kocsi egy helyben áll, a kerék pörög, te meg vigyorogsz, mint a vadalma. A feladatban csak annyi nehézség van, hogy három, külön-külön mozgatható lábat igényel.

Vagy lehet még mással is trükközni: olyan helyet kell keresni, ahol a hátsó tengely tapadása jóval gyengébb, mint az első tengelyé. Mondjuk bele lehet állni egy tócsába a hátsó kerekekkel, lehet őket jégre tenni vagy bármi egyéb. Ekkor - ha eléggé kicsi a tapadás - a hátsó kerekek annyira kicsi tolóerőt produkálnak, hogy az autó fékezés nélkül sem gurul el, de ehhez már a körülmények igen szerencsés együttállása kell.

2012. okt. 25. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
aha mostmár értem, köszi a segítséget!
2012. okt. 25. 20:06
 4/9 anonim ***** válasza:
erős kocsival, pl. BMW-nél 2.5 literesnél, vagy a felett simán elforgatja a hátsókerekeket a hátsófék ellenében, ha nem teljesen nyomod a féket, mivel az első ill. hátsó tengelyek között kb 70-30 % arányban oszlik meg a fékerő
2012. okt. 26. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Nekem automata mercim van,itt azért könnyebb a helyzet,finoman nyomom a féket közben a gázt is aztán egyszercsak kipörög:)
2012. okt. 27. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
na a te mercidet se venném meg... :D aszittem csak a bmw-sek birkák, és a mercedes-t rendeltetésszerűen használja mindenki, ezek szerint nem... :d
2012. okt. 27. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
xD
2012. okt. 27. 18:45
 8/9 anonim ***** válasza:
Csak néha szoktam,vigyázok rá,lenne is bajod vele ha megvennéd,jobbkormányos:)
2012. okt. 28. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Nem erre való a Mercedes ,köszönöm...
2017. febr. 10. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!