A hidegben a dízelt vagy a benzines kocsikat kell
melegíteni? (nem a 20éves kocsikra gondolok)
Figyelt kérdés
2011. nov. 21. 13:48
1/10 anonim válasza:
dízelt mindenképp. De amúgy a benzinest sem árt 1-2 percig állva járatni.
2011. nov. 21. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Nem.
Beindítod és irány a cél. Terhelt állapotban hamarab eléri az üzemi hőfokot míg hdegindítás utánni üresjáratással inkább kárt okozol. Persze indítás után kell egy pár mp míg a kenőolaj eljut mindenhova....meg hideg turbós motort sem szabad nyagatni míg nem melegszik fel üzemire,de menni lehet vele.
2011. nov. 21. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Ha jó a kocsid akkor indítás után egyből megvan az alapjárat és nem kell melegíteni. Amíg nem éri el az üzemi hőfokot kíméletesen kell menni vele. Az egy helyben való járatás ártalmasabb mint az óvatos közlekedés. Ha érdekel a TC-n volt erről egy cikk érdemes elolvasni. [link]
2011. nov. 21. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
nekünk benzines van. mostanában kicsit ugrál a drága, mikor elindítom, de 500m után már megy mint a kisangyal :)
idén 13 éves, eddig még mindenhova elvitt, remélem a jövőben is így lesz.
2011. nov. 21. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Én 1-2 percig járatom a benzinest, és teljes bemelegedésig csak kíméletesen hajtok.
Ha józan paraszti ésszel próbálok belegondolni, nem hiszem, hogy a hideg miatt kicsit passzosabb alkatrészeknek jót tenne a nagyobb terhelés...
2011. nov. 21. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Én úgy tudom, benzinesnél nem szabad járatni, hanem egyből el kell indulni, mivel a cél, hogy mihamarabb elérje az üzemi hőfokot.
2011. nov. 21. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Utolsó: ez a dízelnél is tök ugyanígy van. Azzal a különbséggel, hogy a benzines legalább relative hamar el tudja érni az üzemi hőfokot egy helyben járatva is, de a dízelek nagyon nem szeretnek így melegedni.
Tehát nagy általánosságban a legjobb amit tehetsz, kedves kérdező, hogy elinditod, vársz 5-10mp-t, hogy a kenés kialakuljon, aztán elindulsz. Aztán amíg az üzemi hőfokot el nem éri a motor, nem erőlteted, ha turbós akkor mindenképpen próbáld meg a turbónyomás felépüléséhez szükséges fordulatszám alatt tartani. Ha aztán bemelegedett, akkor mehet a móka. Ja és ez hidegben-melegben ugyanúgy történjék, nyilván melegben hamarabb bemelegszik, de a módszer ugyanaz.
2011. nov. 21. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a gyors reagálásotokat!
2011. nov. 21. 20:27
9/10 anonim válasza:
A hideg motorral történő alapjáraton 'járatás' nem tesz jót az autóknak. (üzemanyagtól függetlenül) érdemes egyből alacsony fordulattal elindulni mivel csak az üzem-meleg állapotot "szereti" az autó. (kevésbé kopik mint hidegen)
2011. nov. 22. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Ez is vicc, ennyi erővel mi a jobb ha az üzemi hőmérsékletet mi hamarabb eléri ? Akkor inditás után nagy gáz és eléri hamar azt. Vagy alapjáraton ketyegés.. szerintem inkább érje el alapjáraton ketyegve TERHELÉS nélkül mint hidegen TERHELÉSSEL, a terhelés sokat jelent a hideg hengernek, hengerfejnek meg úgy az egész blokknak. 0 fok alatt 5 percet biztos járatnám legyen benzines vagy dízel( benzinesem 5 percig járatom télen és semmi baja érdekes módon pedig nem régóta van nálam és van használva bőven.) nyáron nem szoktam, illetve max fél percet. Mondhat bárki bármit, de még nem láttam és nem is hallottam olyat, hogy egy autónak az alapjáraton ketyegéstől lett volna baja xD de a hidegen való terheléstől már nem egynek. Ennyi. 9 éve használom a jelenlegi autóm 120 ezer km-t tettem bele és mindig így indultam el és a motor olajat nem eszi, és azóta is teszi a dolgát. Lehet választani.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!