Jó úgy elindulni egy autóval, hogy üresbe pörgetni a
motort, majd egyes, és gázt neki?
Figyelt kérdés
Autós játékokban mindenki üresben maxig pörgeti a motort, majd van visszaszámlálás, és 0ánál lehet egyesbe tenni, és indulni.
A valóságban is így indulnak a rallysok?
2011. dec. 18. 13:49
1/8 anonim válasza:
A raliban rajt előtt nem leszabályzásig pörgetik a motort. Minden motor esetén megvan az a fordulatszám, ami mellett a legcélszerűbb indulni, általában ez a maximális nyomaték közelében van. Szívómotoros autóknál ez nem túl bonyolult, turbósoknál viszont az üresben pörgetett motor egészen más karakterisztikájú, mint a terhelt, ezért ott van, hogy nem a fékpadon mért maximális nyomatéki fordulatról kell indulni (az ALS viszont sokat segít, hogy meglegyen a kellő töltőnyomás és nyomaték). Ha van rajtautomatika, akkor az állítja be ezt a fordulatot, ha nincs, a versenyzőnek kell eltalálnia.
2011. dec. 18. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
De ha túl nagy fordulaton tartod, akkor induláskor nem pörögnek meg a kerekek?
2011. dec. 18. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Épp azért nem kell padlógázon indulni, ezt küszöböli ki a rajtautomatika. Na, mondjuk nem csak a kezdeti fordulatszámot állítja, hanem később is beleszól, de épp az a lényege, hogy kerékkipörgés nélkül, csúszáshatáron gyorsítson az autó.
Ha meg a számítógépes játékban kipörög a kerék... Hát, na, van olyan, majd megpróbálják újra a pályát (bár a fizikai modell nem mindegyiknél olyan részletes, hogy a kerékkipörgés hatásai megfelelően jelenjenek meg).
2011. dec. 18. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
majd probald ki real life-ban hogy maximalis fordlatrol indulsz.......vagy szeteg a kuplung vagy ha tul gyorsan engeded fel szetszakad az egesz hajtaslanc......gondolj mar bele mekkora terhelest kapna olyankor minden....amigy meg mint tudjuk a szamitogepes autos jatekoknak gyakorlatilag semmi koze nincs a valos vezeteshez....
2011. dec. 18. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Azért egy max. fordulatszámos indulástól nem keletkeznek ilyen horrorok :D Én kb egy éve nyúzok egy ford focust (céges, azért nyúzom :D ) És többször indultam el vele már max fordulaton, vagy "csak" ilyen 4-5 ezer körül, és motorikusan még nem volt baja a kocsinak. Hidegen azért nem nyúzom, meg ezek is kb 1-2 hetente párszor történnek, és olaj is mindig maximumig van benne, és így elég jól bírja a kiképzést.
2011. dec. 18. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
utolso nagyon gratulálok hozzá bár neked kéne fizetned azt a focust...
2011. dec. 18. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Az egész világon elterjedt, amerikai cég szóval nem izgat, ha egy kicsit költenek az autóra, legfeljebb feldobják egy magyar autószerelő napját. De mint mondtam semmi baja a kocsinak.
2011. dec. 18. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Első kerekes autóknál nincs értelme maxra pörgetni a motort mert induláskor hátra kerül a súly és csak elpörögnek a kerekek.
Hátsó kerekeseknél már jobb a helyzet. Gyorsulási versenyekre épített autóknál lágyabbra is veszik a hátsó futóművet hogy minél könnyebben megtörténjen a terhelésváltás és így nagyobb legyen a tapadás. Jól tapadó gumikkal ott már padlógázzal is indulnak.
Összkerékhajtásnál meg kitapossák a szemét rajtnál és rá rugják a kuplungot mint a szart.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!