Nektek mi a véleményetek, miért adhatnak el ennyi fiatal, kevés kilométeres autót? Szervizkönyv megbízható adatokat ad? Km. Nem valós?
hát igen, végre valaki rájött :D
a használt autót kétszer veszed meg mindenképp :/
amúgy esetleg benne lehet a pakliban még az, hogy külföldről, pl Németországból hoznak be kicsit olcsóbban kocsikat és adják el drágábban, de sajnos már azokban se lehet megbízni, köszönhetően néhány ügyeskedő kereskedőnek
Teljesen jogos az általad megfogalmazott kérdés miszerint:
"De azon gondolkoztam, hogy ha valakinek van egy ilyen fiatal autója az miért adja el?"
A kérdés jogos. Nyilván azért, mert valami nem stimmel a verdával, és minél előbb ki akar szállni belőle.
Nagyon kevés az olyan autós, aki valóban azért ad el egy 2-3 éves, hibátlanul működő, keveset futott, rendszeresen szervizelt autót mert megunta, és újat szeretne venni.
Véleményem szerint általában három jól elkülönülő csoportja lehet az ilyen fiatal autók eladásának.
Az egyik kaszt, melyek esetében az említett autók zömében céges/bemutatóautók voltak, majd "magánszemélyesítve" lettek a könnyebb eladhatóság érdekében, mivel cégesként sokkal nehezebb eladni.
Erről már számtalan cikket lehetett olvasni különböző autós portálokon, így ebbe nem is megyek bele, főleg úgy nem, hogy nem vagyok szakmabeli, csak egy átlagos autós. Cégautóként boldog boldogtalan hajtotta őket, általában nem kímélő stílusban, nem figyelve semmire, csak hogy Ő legyen a sor elején.
Mivel 1-3 évről beszélünk, így a legtöbb márka esetében pont lejárt a garancia, így a nemtörődöm vezetési stílus miatt nagyobb a kockázata egy költségesebb meghibásodásnak, javíttatásnak, amit a cég már nem akar bevállalni.
Egyébként a km óra adatai messze nem a valóságot mutatják, és sajnos a szervizkönyv is egyre többször "virágbolti" verzió.
A másik csoport az általában összetört, vagy rommá tört de még nem totálkáros, és hellyel-közzel szakszerűen javított kategória. Ebből rengeteg van, hála a sok "űber" sofőrnek.
Persze a hirdetésben keveset futott, kiváló állapotú, megkíméltként lesz meghirdetve, első tulajtól, és mivel ezeket általában telibe fényezik a javítás után (mivel fiatal, jól eladható kategória így megéri beletenni a pénzt), ha nem vagy szakavatott, elhiszed a rétegvastagság mérőnek az "egyenletes" értékeket látván, hogy gyári fényezésű a verda, mivel nem biztos hogy vágod a gyári értékeket.
Egyébként ezeknél tényleg kilehet fogni egész jó km futású példányokat, kérdés bevállalod-e, hogy törött volt a verda, és az olcsóbb javítás érdekében esetleg kimaradt egy két "apróság" amiről téged elfelejtenek tájékoztatni a vásárlás során.
Pl: kimarad az oldallégzsák, de persze erről síri csend van a vásárláskor az eladó részéről, ha kiderül akkor háát én nem tudtam a válsz, véletlenül nem működik az üléseket mozgató motor (persze, mert az olcsóbb manuális állítású ülés lett visszatéve bele)a klímát majd fel kell tölteni azért nem megy..., és közben hiányzik a klímahűtő az ülésfűtés biztosítékát majd cserélni kell..., és közbe nem is létezik, csak egy kapcsoló van betéve, stb, stb.
A harmadik csoport a külföldről behozott, nem nyomon követhető előéletű, de furcsamód szervizkönyvvel rendelkező verdák csoportja. Tele van velük a net, nem kell sokáig keresni.
Ez a sok fiatal kis km-es autó jellemzően banki visszavett. Ha cégautó volt, akkor meg legalább 4 éves, mert ők akkor cserélik le.
Milyen fajtát akarsz? A kintiekben ne higgy, mert azok szinte tuti visszatekertek vagy töröttek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!