2-éven belül szeretnék venni 1 használt autót 500-ezerig amire kéne: napi 30-60km-városba + évente 2x egy 2. 000km-es út megbizható, nemzabálja le a fejem, fiatal vagyok ezért szeretek dinamikusan vezetni birja a gyötrést, és a fő min 5-évre kéne?
Igazából erre ráérünk visszatérni kb. másfél év múlva. Az még ugye 2 éven belül. Az ok az, hogy ennyi idő alatt sokat változnak az árak, nem is hinnéd mennyit. Szóval most lehet álmodozol egy 700 ezres Mitsu Galantról, vagy valami BMW-ről, mittomén, aztán másfél 2 múlva 500 ezerért simán megkapod. Jelenleg ilyesmi áron, ilyesmi autót érdemes venni: [link]
De kitudja, hogy másfél 2 éven belül már milyet.
Szerintem ilyen feltételekkel 1 000 000ft alatt nem nagyon érdemes nézelődnöd.
Egy félmilliós autó nem feltétlenül bírja a 2000km-es utakat és a dinamikus vezetést...
Valami japánt,Honda, Toyota ,Mazda,ezek olyanok ,hogy ha lóg a belük akkor is csak mennek ,nem hagynak az út szélén. Ha lehet ,akkor gázos-benzinest keress mert azt nagyságrendekkel olcsóbb fenntartani, az üzemanyag majdnem félárban van, ezért nem kell 1,2-1,4-es kis gyöszökben gondolkodnod ha kis fogyasztást akarsz, bevállalhatsz 2literest is.
Dizelt felejtsd el, ennyiért csak olyat kapsz amiben legalább 5-600ezer km van, persze az órája gondosan visszatekerve 180-220-ra.
Szervízelni és kopóalkatrészeket cserélni akkor is kell ha japán, ha német, ha svéd, ha francia, ha amerikai, ha olasz, ha orosz vagy ha koreai autóról van szó, márpedig ez az évi 20-25.000 kilométer aminek nagyrészét városban teszi meg az ember igénybe tud venni egy autót, pláne ha már nem mai gépezet. Szóval az első amit keress az egy megbízható és jónevű és korrekt autószerelő, meg egy jó assistance szolgáltatás (10.000 HUF/év) a biztonság kedvéért. Aztán lehet válogatni az autók és lehetőségek között. Mivel gondolom aki 500.000-ért keres autót az nem tud többmiliiót üzemanyagra költeni, a nagy autók kiesnek, dízelt már lehet kapni ennyiért, de velük óvatosan, van egy-két nagyon selejt konstrukció. Autóvásárlás előtt feltétlen vidd el átvizsgálásra az autót (10-15.000 HUF). Itt kiderül ha van nagy turpisság. Attól nem kell megijedni ha apróbb dolgokra kell költeni, ne keress tökéletes autót, egy futómű-beállítás vagy szűrőcsere bármelyik autónál játszhat. Elsősorban dízel és kis-benzines autók maradtak, de mivel a dinamikusságot is szempontként írtad, ezért a nyomaték miatt én talán a dízelekre voksolnék:
Peugeot 405: [link]
Audi 80: [link]
Ford Escort: [link]
Mercedes-Benz 190: [link]
Renault R19: [link]
Előző!
Továbbra is azt mondom, hogy ilyen igénybevételre öreg autó sajnos nem alkalmas. Ezek motorjában ott lapul minimum a 400-500 000km. (a km óra, magyarországon irreleváns...)
A kérdező 2000km-es túrákat és gázpedál rugdosást említett. Egy 18-20 év körüli autó simán bedögölhet amikor a kérdező épp a horvát tengerpartra tart a barátnőjével! Úgy gondolom ilyen kockázatot nem szabad vállalni. (Az Abs és a klíma hiányáról nem is beszélve)
Érdemes lenne egy kicsit gyűjtögetni még egy keveset az autóra.
Pl:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!