Elindulás, sebességváltás?
Első forgalmi vezetésemre szeretnék elméletben felkészülni, városba visznek ki. Elindulást úgy gyakoroltuk már hogy 2esbe téve a váltó, gázt adni közbe kuplungot engedni. Ez így helyes valóban?
Sebességváltáskor pedig ugye a kuplungot benyomni, gázpedálról jobb láb le, majd váltás, ismét gázt nyomni illetve kuplungot felengedni?
Honnan tudjam, hogy "na most váltani kell"?
Én 3 éve vizsgáztam, már az első órán kimentünk forgalomba, pedig még nem volt rutinvizsgám se. Azelőtt még sosem vezettem dízeles autót, úgyhogy ne tudjátok meg miket műveltem akkor a forgalomban :D
A lényeg, hogy ha ennyire bizonytalan vagy a dolgokkal kapcsolatban, kedves kérdező, akkor inkább jelezd ezt az oktatónak és vegyétek át az alapokat újra, mert a forgalomban vezetésnél sokkal több mindenre kell majd figyelned és ha az alapokkal sem vagy tisztában, akkor elég sok lefulladást fogsz produkálni, ami miatt bestresszelsz és még többet bénázol majd. Nem rosszindulatból mondom ezt, tapasztalat.
Kérdeztem másokat is, akik már levizsgáztak máshol, őket is így tanították.:S
Parkolni is forgalomba tanítanak minket. Még pár autós sulis tanulót kérdeztem, kb mindenkit így tanítanak, mint engem.
A helyes sorrend:-es sebességfokozat kapcsolása,irányjelzés, körültekintés, kézifék kiengedése.
A könyvemben is így van amúgy, ahogy írjátok.
Apukámmal gyakoroltam amúgy, ő is 1esbe téve mutatta.
Sofőrként dolgozik, megbízom benne, tehát valamilyen szinten helyre tette a dolgokat.
Már csak attól tartok, hogy fog összejönni a forgalomba való elindulás, sebességváltások.
Még egyszer köszönök minden választ (ha valamit még megosztanátok velem, nyugodtan!)
és amúgy csak a rutinvizsgát törölték el, a rutinpályán való gyakorlás ugyanúgy kötelező. Csak a vizsgabiztos helyett az oktató dönti el hogy mikor vagy alkalmas a forgalomban való vezetésre.
Legalább is így kéne működnie. Csak sok oktatót ez nem igazán érdekel, nem tudom miért jó teljesen kezdő tanulókat rögtön a mély vízbe dobni.
Két ok miatt dobhatja az oktató a mély vízbe a diákot.
1) Felkészül, esetleg otthon már gyakorolta is a gépkocsi kezelést (ez volt a célja ugye a rutinvizsgának)
2) El akarja bizonytalanítani a diákot. Mert tényleg béna lesz és azt fogja érezni, hogy nem megy neki. Ehhez anyagi érdeke fűződik, mivel olyan a rendszer, hogy az alapórák, főleg az iskolák akciói miatt nagyon olcsóak, viszont a pótórák többe kerülnek és azzal próbál kompenzálni az oktató.
Az egyetlen értelmét a 2ben való indulásnak abban látnám, hogy ez nehezített pálya, mert még jobban kell érezni a fogáspontot és kisebb mozdulatokat lehet tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!