Elindulás, sebességváltás?
Első forgalmi vezetésemre szeretnék elméletben felkészülni, városba visznek ki. Elindulást úgy gyakoroltuk már hogy 2esbe téve a váltó, gázt adni közbe kuplungot engedni. Ez így helyes valóban?
Sebességváltáskor pedig ugye a kuplungot benyomni, gázpedálról jobb láb le, majd váltás, ismét gázt nyomni illetve kuplungot felengedni?
Honnan tudjam, hogy "na most váltani kell"?
Egyrészt látod a fordulatszámmérőt, másrészt egy idő után érzed is, hogy most már kell.
Valamint nekem elmondta az oktató a dízeles autónál, hogy 30 körül már 3, 40 fölött 4.
Érdekes oktatód lehet, bár nekem ez még akkor volt, amikor még létezett a rutinvizsga is.
A sebességváltás pontosan így van, gázról le, kuplung be, váltás, kuplung felengedésével pedig gáz.
2esben való elindulás érdekes, de lehet, hogy ilyen az autó. Én egyesben szoktam indulni. [Nyilván].
Kivel gyakoroltál? Oktatóval vagy haverral? Mert - legalábbis a vizsgán - mindig 1-essel indulunk. Sőt, a vizsgán bukás 2-essel indulni. Biztonságos indulás (az én gyakorlatomban): kuplungot kinyomni - gyújtás - 1. sebességi fokozat - gáz és kuplungot lassan felengedni. Gyújtás előtt azért célszerű a kuplungot kinyomni, mert ha sebességben van az autó, jön a "bakkecske" című műsor és rögtön lefullad. Vizsgán ez is bukás.
A váltást jól írtad le.
Kezdetben az oktató fogja mindig mondani, hogy mikor válts. Hegyezd a füled, és figyeld a motor hangját. Mikor felerősödik, azaz nagyobb fordulatszámon jár, akkor kell váltani. Az egyes sebességfokozatok fordulatszám-határai kicsit átfedik egymást. Nem jó alacsony fordulatszámon váltani, mert akkor az autód veszít az erejéből, túlpörgetni pedig többek között azért sem jó, mert akkor többet fogyaszt. De mindezekre a gyakorlás közben majd folyamatosan rá fogsz érezni.
Sok sikert, légy ügyes! Ha nem vagy biztos a dolgodban, ne arra autózz, ahol én is járok, mert nagyon féltem az autómat.
Most kettesben indulsz, vagy csak rosszul fogalmaztál és addig váltottatok eddig fel? Mert nem egyértelmű. Gondolom/remélem az utóbbi, általában a rutinpályán eddig gyakoroljuk.
Mikor feljebb váltasz jól leírtad, mit kell tenni, arra vigyázz, hogy ne engedd fel gyorsan a kuplungot és elég gázt adj. Váltani, akkor kell ha már túl sok, vagy túl kevés a fordulatszám. Ezt gondolom tudod hol kell nézni. Kérdezd meg az oktatót mikor kell azon az autón. kb akkor kell mikor a 2-esnél van a mutató, vagy lefelé, ha az egyeshez közelít. De később már nem nézni, érezni fogod. Meg az adott kocsinál kitapasztalod, hány km/h-nál kell.
Egyébként ha túl nagy fordulatszámnál sem váltasz, akkor azt hallani fogod, egyrészt a motort fogod hallani, másrészt az oktatót, hogy nem feltétlenül kéne elrontani a kocsit :)
Oktatóval gyakoroltuk így.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!