Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sok robogón miért elöl van...

Sok robogón miért elöl van tárcsa, és hátul dobfék?

Figyelt kérdés
Nem a tárcsafék a hatékonyabb? Akkor miért nem az van hátul és a dob elöl? Illetve miért tértek át az e-h tárcsafékes megoldásra, és miért nem alapból így volt?

2012. jún. 18. 13:01
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A dobfék egyszerűbb és olcsóbb mint a tárcsa. Egyébként a hátsó kerék dobfékkel is simán blokkol, akkor meg minek a tárcsa ha ugyan azt a fékhatást el lehet vele érni. Az első keréknél már más a helyzet. Ott már kell a nagyobb fék hatás, ezért van elöl tárcsa.
2012. jún. 18. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

A tárcsafék a hatékonyabb, a jobb,és a korszerűbb is.

De a jó öreg dobfék,kisebb igénybevételre,(hátul pedig sokkal kisebb a fékezhetőség mint elől ),így még mindig megteszi,ezért is nem felejtették el a gyártók.

2012. jún. 18. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha motorra csinálsz jogsit ezt elmondják, gondolom neked nincs rá(ha van akkor meg ejnye, miért nem figyeltél :D )

Ahogy fékezel a súlypont előrébb kerül, az első kerék terhelése megnő, a hátsóé lecsökken. És ugye minél nagyobb a terhelés a keréken annál nehezebben csúszik meg.

Tehát ha fékezel motorral a hátsó kerék nagyon könnyen megcsúszik, mivel amint lassulni kezd a gép a súlypont előre kerül.

Ehhez a "kis" erejű fékezéshez meg tökéletesen megfelel a dobfék is. Ami olcsóbb, egyszerűbb és talán igénytelenebb is mint a tárcsafék.

Elől pedig mivel nő a terhelés a kerék jóval henezebben fog megcsúszni, tehát ezt a kereket sokkal nagyobb erővel lehet fékezni, ehhez már érdemes tárcsaféket tenni, mert azzal könnyebben lehet nagy erőt kifejteni.


Ugye nagyobb motorokon hátul van 1 db tárcsafék, elől pedig kettő.

2012. jún. 18. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
48%
1. vagyok. Nekem B jogsim van, és ott nem mondják el. Tehát a kérdezőnek is lehet jogsija.
2012. jún. 18. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 WhiteLabel ***** válasza:
mert te a motoron a hátsó féket használod csak? elég amatőr lehetsz, egyébként ha megnézed minden kétkerekűn elől van nagyobb fékhatás. Még a tárcsafékes biciklimen is
2012. jún. 18. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

13:18

Van jogsim(friss), de nem mondták el.:)


13:29

Eszemben sincs a hátsó féket használni, csakis az elsőt, mert ott szebb a gumi mintázata...

2012. jún. 18. 13:37
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Azért a tárcsa van elöl, mert - ahogy előttem is írták - az első keréken lehet nagyobb fékhatást elérni. A hátsó dobfék pedig egyszerű és könnyű, nem kell miatta túlbonyolítani a hátsó futóművet. A robogók variátoros hajtásába ugyanis nehezebb beleerőlködni egy tárcsaféket, mint egy egyszerű szíjas, láncos vagy kardános hátsó hajtásba. A hajtóműhordó lengővilla egykarú, tehát a fék csak a hajtómű felőli oldalon lehet, a küllők és a hajtómű háza közt kell elférnie a tárcsának és a nyeregnek, kicsit zsúfolt az elrendezés. A dobféknél meg a dob mehet a kerék egész szélességében, a szerkezet pedig belül van, nem kell annyira túlbonyolítani. No meg olcsóbb is a dobfék, mint a tárcsa, ami a robogóknál nem utolsó szempont.
2012. jún. 18. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
"Eszemben sincs a hátsó féket használni, csakis az elsőt, mert ott szebb a gumi mintázata..." már bocs h beleszólok mivel nem motorozom de ha csak elől fékezed meg akkor nem állsz fejre a motorral?
2012. jún. 18. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

13:45

De fejre állnék, de a 13:29-es "mert te a motoron a hátsó féket használod csak?" kérdésre kellet valami hasonlóan értelmes választ adni.


Egyébként mindenkinek köszönöm, ment a zöld! :)

2012. jún. 18. 14:26
 10/11 anonim ***** válasza:

13:18 vagyok.

Akkor legyetek szívesek olvassátok el az első sort még1x, különösen figyelve a 2. szóra.

"Ha motorra csinálsz jogsit ezt elmondják"

B-s jogsinál nem is mondják el. Ezt tudom. Van B ás A kategóriám is.



És egyébként lehet csak első féket használva is közlekedni. Nyilván picit nagyobb a fékút mintha mind a 2 kereket fékeznéd, de egy kis érzéssel és ésszel fejreállás nélkül is lehet csinálni.


Én a tárcsafékes bicajommal 1 hónapig jártam naponta hátsó fék nélkül:) , persze 30-as tempó úgy is megvolt, és így is kiesebb volt a fékutam mint sok más bicajosnak akik félnek az első féket használni és csak hátsóval lassítanak :)


Motoron egy picit nehezebb a dolog, de amikor a jogsit csináltam rá szinte sose használtam a hátsó féket, és volt 1-2 olyan helyzet hogy 50-ről olyan gyorsan lassítottam le és álltam meg hogy az oktató azt hitte ott esek el :D

2012. jún. 18. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!