Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az elől-hátul tárcsafék...

Ha az elől-hátul tárcsafék hatékonyabb, mint az elől tárcsa-hátul dob, akkor mért nem szerelnek minden autót ilyennel?

Figyelt kérdés
Nem hiszen, hogy lényegesen megemelné egy új autó árát...
2012. máj. 12. 18:40
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt emelne annyit az áron, hogy nem éri meg. Bonyolultabb a hátsó féknyereg, mint egy dobfékes rendszer, ráadásul külön dob kell a rögzítőféknek. Egy olcsó népautónál meg minden fillér számít, mert csak akkor lehet eléggé nyomott áron adni, ha mindenütt spórolnak rajta.

Másrészt pedig nagyon sok autóra teljesen felesleges. A 72 éves Mariska néni 1.2-es Fabiájára nem kell hátsó tárcsafék, mert kicsi, könnyű autóról van szó, aminél a dobfék is képes elegendő fékerőt kifejteni. Mariska néni valószínűleg ritkán használja versenypályán, így még a túlmelegedés veszélye sem fenyeget. Akkor meg minek rá tárcsafék? Azért, hogy az unokája, a 21 éves Józsika vörösre festhesse és jobban mutasson a 43 colos alufelni mögött?

2012. máj. 12. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
0%
Mivel a hátsó féket a kézifék működteti így felesleges lenne a drágább és bonyolultabb módszer, mert ugyebár a kéziféket nem megállásra használod, álló helyzetben meg simán megtartja kocsit... amúgy meg alufelni mögött a dobfék mivel nagyobb szépen lefestve pirosra jobban mutat... :D
2012. máj. 12. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

"Mivel a hátsó féket a kézifék működteti"

Mióta csak a kézifék?


Ha valaki vesz egy átlagos 4-5 milliós új autót, nem tud még néhány tízezret áldozni egy komolyabb fékre?'

2012. máj. 12. 19:01
 4/15 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy tudna, csak semmi szüksége rá. Kicsi, könnyű, városi használatra kitalált autó esetén van, hogy a dobfék is bőven elég hátra. Turbómotort sem szerelnek mindenbe, pedig az is jó dolog.
2012. máj. 12. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Hatékonyabb is és nem is! A legtöbb autó súlyelosztása olyan, hogy egy dobfék is teljesíti a követelményeket, a tárcsafék feleslegesen, kihasználatlanul lenne felszerelve!


Ezzel viszont kicsit vitatkozné:

"Bonyolultabb a hátsó féknyereg, mint egy dobfékes rendszer, ráadásul külön dob kell a rögzítőféknek."


Picit tényleg bonyolultabb a rögzítőfék miatt, de nem feltétlenül kell külön dobfék a rögzítőféknek! Csak két példa: Renault Lagunám van, és régen volt Polski Fiat 125-öm is. Mindkettőben hátul tárcsafék van, és nincs külön dobfék mint pl. a Mercikben...


No és a "drága, minek a népautóba" tézis is megdőlni látszik, hiszen se a Laguna, se a "Nagypolszki" nem luxusautó!

:D

2012. máj. 12. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Valóban, a Polski Fiat 125p-nek nem volt külön dobja a kézifékhez. Nem is volt egyszerű beállítani a hátsó féket úgy, hogy a kézifék rögzíteni és feloldani is tudjon, de az üzemi fék is működjön. (a Laguna fékjét élőben még nem láttam) A külön dobos rendszer sokkal életképesebb, mint a nyeregbe integrált kézifék.

A nagy Polski pedig - legalábbis a maga korában - nem népautó volt. Az a kis Polski volt, a 125p amolyan presztízsautónak készült. Ott meg lehetett különcködni négy tárcsafékkel. Az alapul szolgáló "torinói" 125-ös meg azért volt hátul is tárcsafékes, mert sportos szedánnak készült. Mondjuk a 125p-t a nyomórudas, három helyen csapágyazott motorokkal nem fenyegette a sportosság veszélye (tudtak menni, ha akartak, de nem volt egyik moto sem az a kifejezett erőgép), de nem álltak neki újratervezni a hátsó futóművet ennyiért.

2012. máj. 12. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

A Volvokon is olyna tárcsa van hátul, amin nincs külön dob, hanem a tárcsa kiszélesített belsejébe "fog bele" a kézifék betétje. Egyszerű és nagyszerű, egy pár hátsó tárcsa az S80-ra 15-16 000Ft.

Én sem értem miért nem ilyennel szerelik az összes új autót.

2012. máj. 12. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Igen, a "külön dob" ezt szokta jelenteni újabban. Nem csavaroznak fel egy acélhüvelyes könnyűfém fékdobot, mert semmi szükség rá, rögzítőféknek elég az a keskeny is, amit a tárcsaagyban ki lehet alakítani.
2012. máj. 12. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Azért nem szerelnek autóra előlre hátulra tárcsaféket mert a ki autók nem használják ki ennek az erejét.

A nagy böhöm luxusautókon van amúgy hátul is.

Mint ahogy a versenyautókon is.


Amúgy meg olcsóbb kivitelezni egy gyárnak a dobféket. negyed árból kijön. És a kéziféknek sem kell külön fékpofa beszerelése. Így több a haszon marad meg az autón eladáskor.

Elől dobféket nem használnak már mert az gyenge.

trabanton láttam ilyet uoljára amin elöl is az van.

Azért elég a tárcsafék az első kerekekre mert fékezésnén az autó 70-80 százaléka az esőkerekekre nyomódik ilyenkor a hirtelen lassulástól. És normál autókat nem terveznek olyan igénybevételre ami kihasználná a hátsó tárcsafékek erejét. Sportautókon szokott lenni hátul is és lehet vásárolni külön is a legtöbb autóhoz mindenféle tárcsafékeket.

2012. máj. 12. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Amúgy 4-5 milliós autón már van tárcsa hátul is.

Az más téma hogy a kedves kereskedő társulat dobfékkel rendeli le hogy a különbözet a zsebébe maradjon meg.

Ezért van az hogy pl az új swiftekbe hátul kurblis az ablaktekerő. Autó nincs már amit úgy gyártanak. Nekem a 14 éves nissanomban pl minden ablak elektromos. Csak úgymond helyi igényekre szabják az autót a kereskedők..

2012. máj. 12. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!