Ha az elől-hátul tárcsafék hatékonyabb, mint az elől tárcsa-hátul dob, akkor mért nem szerelnek minden autót ilyennel?
"tárcsa drágább mint a dob.emelné az autó árát"
Érdekes, hogy haszonárműveknél pont fordítva van. Mindenki szabadul a dobfékes szemetektől, mert a tárcsának kisebb a karbantartás igénye és olcsóbb a cseréje.
Például:
Renault Magnum fékdob 110 euro/db
Renault Magnum hűtött féktárcsa 90 euro/db ( igaz a féknyereg közel 1000 euro, de azt gyakorlatilag csak egyszer kell megvenni ).
Mert nem túlzottan látták értelmét (általában régi autókat szereltek ilyennel) hiszen a fékezés előröl hátra csökken!Hátul nem kell akkora erőt leadni a fékeknek mint elöl ezért hátra a gyengébb dobfék is megteszi! + ha valaki túl gyengének találja lehet kapni elég ütős fékbetéteket pl.: ferdo dobfékekbe is amik jelentősen megnövelik a fék hatékonyságát ha az ember az autóját amatőr drift-re illetve rally-ra szeretné!
Remélem sikerült választ adnom a kérdésedre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!