Szoktátok üresbe tenni a váltót menet közben?
Pl lejtőn lefelé, hogy csak guruljon az autó.
Múltkor kollégámmal mentem és ő vezetett. Direkt figyeltem, de soha nem rakta üresbe. Inkább ment motorfékkel, aztán meg nyomta. Ugyan ezt figyeltem meg, amikor busszal megyek. Ez így mért jobb, mintha kigurulnék?
Jó persze, ha nagyon meredek a lejtő és esetleg kanyargós az út, akkor persze, hogy motorfékkel megyek, hogy ne szaladjon meg. De városon kívül, nyíl egyenes úton enyhe lejtésnél... ?
18 ha kinyomod a kuplungot akkor a motor mit hajt?
1 tengellyel kevesebbet hajt meg, cserébe te nyomhatod a kuplungpedált, meg koptatod a kiemelőcsapágyat.
Igen, van olyan lejtő motorfékkel érdemes menni.
DE az adott lejtőn, amit írtam példának ott az az ideális ha gurítom az autót.
Így lényegében 500m-t gurul alapjáraton, a végére 30-ra lelassul, ami az ott lévő kanyarhoz ideális.
Motorfékkel meg egyik az hogy 60-ra nem gyorsulna fel esetleg 5-ösben, de visszafogná a gurulsát mindenképpen.
Szóval a 2. kanyart hogy 30-al bevegyem már gyorsítani kéne. (tesztelve lett egyébként télen, motorfékkel 3-asba 30-al kúsztam le a lejtőn 60 helyett)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!