Szoktátok üresbe tenni a váltót menet közben?
Pl lejtőn lefelé, hogy csak guruljon az autó.
Múltkor kollégámmal mentem és ő vezetett. Direkt figyeltem, de soha nem rakta üresbe. Inkább ment motorfékkel, aztán meg nyomta. Ugyan ezt figyeltem meg, amikor busszal megyek. Ez így mért jobb, mintha kigurulnék?
Jó persze, ha nagyon meredek a lejtő és esetleg kanyargós az út, akkor persze, hogy motorfékkel megyek, hogy ne szaladjon meg. De városon kívül, nyíl egyenes úton enyhe lejtésnél... ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én szoktam üresbe rakni, néha akkor ha pl városba látom hogy az előttem 100m-re lévő lámpa piros, na akkor motorfékkel lelassítok egy darabig, aztán ki üresbe és ha szerencsém van akkor nem kell megállni.
Meg elég egyik falu felé, ahova elég gyakran megyek, van egy jó nagy domb végén egy kanyarral, a tetején berakom üresbe és gurulok. A kocsi max 65-re gyorsul fel, a kanyart lazán be lehet venni annyival is, forgalom alig van. És kb 500métert gurul az autó! (aztán van egy olyan kanyar ahol az útminőség miatt 30nál többel nem lehet menni)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pont ezt írtad. Aztán meg logikusan megmagyaráztad az ellenkezőjét. :D
Akkor?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha csak kiteszed üresbe miközben lejtőn mész akkor az NEM csökkenti a fogyasztást.
A fogyasztást úgy tudod csökkenteni, ha mondjuk 3-asba lejtőn kinyomod a kuplungot és gurulsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
18.
Na ezt akkor magyarázd el nekem tudományosan. :)
Ezt én se értem...
Ha kinyomom a kuplungot, akkor tök mindegy hányasban van a váltó, hajtás szempontjából olyan mint ha üresbe lenne. Csak mellesleg még a kuplungnak is folyamatosan dolgoznia kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!