Szoktátok üresbe tenni a váltót menet közben?
Pl lejtőn lefelé, hogy csak guruljon az autó.
Múltkor kollégámmal mentem és ő vezetett. Direkt figyeltem, de soha nem rakta üresbe. Inkább ment motorfékkel, aztán meg nyomta. Ugyan ezt figyeltem meg, amikor busszal megyek. Ez így mért jobb, mintha kigurulnék?
Jó persze, ha nagyon meredek a lejtő és esetleg kanyargós az út, akkor persze, hogy motorfékkel megyek, hogy ne szaladjon meg. De városon kívül, nyíl egyenes úton enyhe lejtésnél... ?
De városon kívül, nyíl egyenes úton enyhe lejtésnél... ?
Itt meg minek üresbe rakni? Ott max kicsit visszább veszed a gázt, és ugyanannyival mész mint a lejtő előtt.
Csak néha, pl. egy lezárt vasúti átjáró előtt, esetleg piros lámpához közelítve. Lejtőn nem. Ha enyhe a lejtő, lassulni fog, utána gyorsítanod kell, utána gyorsításkor elhasználod azt az üzemanyagot, amit megspóroltál.
Ha meredek a lejtő, gyorsulni fog, fékezgetned kell, üzemanyagot nem takarítasz meg, kopik a féked.
Azon kívül sebességben egy váratlan helyzet esetén jobban kezelhető az autó, mint ha csak úgy gurulgat kedve szerint.
Jó, akkor olyan lejtőn, vagy ahhoz közelinél, amikor se nem lassul se nem gyorsul jelentősen?
A váratlan helyzeten mit értesz? Lehet hogy rosszul csinálom, de pl ha hirtelen fékeznem kell én reflexszerűen kinyomom a kuplungot is, még ha nem is kell állóra fékezni az autót.
"Kicsit lehet így csökkenteni a fogyasztáson."
Vagy nem. Normális autóknál, ha nem nyomod a gázt, nem adagol benzint -fogyasztás 0. Ha üresbe teszed kénytelen adni neki, h le ne fulladjon. Vagyis így tudsz egyedül növelni a fogyasztáson.
Üresben gurulással üzemanyag-fogyasztást csökkenteni? MARHASÁG!
Ha üresben van az autó, akkor az alapjárati üzemanyag-ellátást kap a motor, ha viszont sebességben hagyod gurulni az autó, ergo motorfékkel, akkor az üzemanyag ellátás megszűnik, tehát ezzel lehet spórolni. A másik marhaság, hogy üresben lassítani az autót, hát maximum a súrlódás és légellenállás csökkenti a jármű sebességét, de ezt is szintén ezerszer jobban lassítja a motorfék amit nagyon kevés ember használ. Én kötelezően oktatnám a motorfékes fékezést a visszaváltás technikáját a jogosítvány megszerzésekor. Arról nem is beszélve, hogy baleset-veszélyesebb is, mivel ha hirtelen gázadásra volna szükség ami ritka mint a fehér holló - valljuk be - sokkal hamarabb tudsz reagálni mintha még kuplung, megfelelő sebességbe aztán mehet a gáz.
Szóval javaslom a motorfék használatát, visszaváltást, 1 jó az üzemanyagnak,2 jó a féknek. A váltó és kuplung kopásával meg ne is fárasszanak a laikusok:)
" Ugyan ezt figyeltem meg, amikor busszal megyek."
Buszokat és tehergépjárműveket nem illik üresbe rakni menet közben, főleg lejtőn. Egy 15-20 tonnás vagy nagyobb dögöt kidobsz üresbe,nagyon gyorsan 100 felett találod magad.
tehát azt mondjátok, hogy ha nem nyomom a gázt sebességben, akkor nincs is munkaütem (robbanás) a hengerekben, mert nulla üzemanyagot kap?
Az nem halasztódna a motoron, hogy gyakorlatilag leállt, csak a lendület mozgatja robbanások nélkül?
Na meg mi a helyzet akkor ha 1-esbe rakom? Nekem alapjáraton is lassan elviszi az autót ha hozzá se nyúlok a gázhoz. Akkor nem kéne leállnia, ha semennyi üzemanyagot, még alapjáratit se kap?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!