Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ebben mi az átverés? (bővebben...

Ebben mi az átverés? (bővebben lent)

Figyelt kérdés

Sziasztok!


A kérdésem a következő lenne, nézegetem szabadidőmben a használt autó hírdetéseket..és arra lettem figyelmes hogy rengeteg ausztriából,németországból behozzott régebbi BMW (94-98) égész jó állapotban nagyon kedvező áron eladó. Arra gondoltam biztos leharcolt szarok. de a mi nap egyik ismerősömet elkísértem egy autókereskedésbe és nézelődtünk viszonylagos nyugalomban.. a tulaj éppen nem nagyon ért rá velünk foglalkozni ezért átnéztem alaposan az ott lévő szintén németországból behozott két 316-os BMW-t nem vagyok egy nagy autó szakértő de azért tudom mit kell alaposan megnézni egy használt autón. A legnagyobb meglepetésemre ezek a BMW-k koruk ellenére nagyon jó állapotban voltak az áruk pedig 300.000+ reg adó! kb 100.000 Ft. ráfordítással egész jó kis autók lennének normális emberek kezében meg még jó 10 évig elszaladnának!


Én viszont nehezen tudom elképzelni hogy egy tipp topp 316 BMW-t még ha 15 éves is 300.000 Ft-t adnak! Arra lennénk kíváncsi hogy ezekben az autókban mi az átverés?


Válaszokat előre is köszönöm!


2012. máj. 21. 18:06
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:
azt el tudom képzelni hogy tényleg nagy generál előtt átt a motorjuk...és az azért elég húzos összeg...
2012. máj. 21. 19:05
 12/23 anonim ***** válasza:

Az már igaz.

Főleg ha hengerfej+dugattyú szervizelés.

2012. máj. 21. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 A kérdező kommentje:
amúgy mégis milyen összeg egy ilyen Bmw motor generálja?
2012. máj. 21. 19:22
 14/23 A kérdező kommentje:
azt gondolom hogy nem kis pénz de mégis nagyságrendileg?
2012. máj. 21. 19:23
 15/23 anonim ***** válasza:
Azt nem tudom, mert nem volt bmw-m, de 100-200.000-el lehet kalkulálni. (és szerintem ez még nem is a legrosszabb eset)
2012. máj. 21. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

Az én e36 316-om is osztrák volt ( 94-ES ) és forintra számolva 290e ért vettem. Semmi baja és tökéletesem működik, csak a járulákos dolgok regadó stb...

A kilómáter óra persze vissza van tekerve, de kitérdekel mennyi mikor minden jó, még szilentet sem kellet cserélnem. Állapotot veszünk nem kilómétert. Az azért ne felejtsük el, hogy kinnt van pénze az embereknek gyári alkatrészekre. MIndenét átnéztem, az utolsó érdektelen gumicső is gyári alkatrész.

Meg mint minden használt autó vásárlás után olajcsere mindenben, motor, difi stb.

2012. máj. 21. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
akk most már 2 táborra szakadtunk..az egyik szerint lehet 300.000 Ft-ért normális német, osztrák 316-os Bmw-t venni másik tábor szerint pedig pénztemető ennyi pénzért...
2012. máj. 21. 19:57
 18/23 anonim ***** válasza:

Attól függ milyet fogsz ki.

Az is lehet, hogy a kereskedő egyszerre behoz abból a típusból 5 db-ot kisebb nagyobb hibákkal, cserélgeti az alkatrészeket egyikből a másikba, hogy legyen kb 3 jó, és marad 2 szarabb. Az már csak a szerencse kérdése, hogy kinek mi jut.


pl ha az előző tulaja, nem időben cserélt olajat, a gyűrűk lekokszolódnak, ami nem kis költséggel jár, és nem is rögtön fog jelentkezni, a probléma hanem a következő tulajnál.


De tömören, ha nem eszi az olajat, nagy baj nem lehet.(csak ugye ami külföldről van, és nem a tulaja árulja, nem valószínű hogy érdemleges infót fogsz kapni róla) (vagy ha igen akkor lyukat beszél a hasadba hogy ez normális bla,bla....)


A motorsár is árulkodó jel lehet, ahogyan a rossz kompresszió is.

2012. máj. 21. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

Nézd meg nyugodtan az osztrák vagy német használtautós oldalakat, az ilyen öreg autók ott 1000 € környékén már simán kapsz ilyen vén vasakat, alkatrésznek valót meg már párszáz euróért is. Arról nem is beszélve, hogy ott a magánhirdetések sokkal népszerűbbek, bár pár éve volt sok roncsautó program a sok nyugati orságban. A jó vételeket meg ugye 24/7 figyelik a kereskedők, ami megtetszik nekik azt akár már a hirdetés feladásának napján kimennek és elhozzák.

Csak hogy a típusnál maradjunk egy példa: [link]

2012. máj. 21. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
...na meg arról nem is beszélve, hogy egy jó képességű kereskedő simán lealkudja felére az árat, sem a németek, sem az osztrákok nem szeretik annyira takargatni az autó hibáit: ha rozsda van rajta, rozsda van rajta, lealkudhatod az árból. Aztán ugye ott van az a helyzet, mikor valaki már egész komoly kapcsolatokat épít ki külföldön és nem a hirdetéseket szemezgeti, hanem kapja a tippeket, hogy ide meg ide lenne érdemes elmenne idős orvos úrhoz elmenni autót venni. Ez a 15-20 éves autó korosztály pont az, amitől az ottani tulajok szívesen megválnának, értéke már nem igazán van a német és osztrák emberek körében, ott 300.000 HUF - 1000 € aprópénz, kb. egy havi kereset - olyan ez mintha nálunk mindenki meg tudna engedni magának egy ilyen Bömöst a minimálbérből. Magyarországon a használtpiacon a Ladák, Trabantok, Wartburgok képviselik ezt a szintet, ott meg akármilyen öreg (15-20 éves) autó. Ott tök mindegy hogy egy ilyen korú autó Ford, BMW, Peugeot vagy Skoda - az öreg tömeggyártású autók között nem kifejezetten tesznek különbséget. A ritka modellek meg klasszikusok persze ott is más árban mozognak, de pl. itt a 316-os BMW esetében semmi különlegességről nincs szó.
2012. máj. 21. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!