Ebben mi az átverés? (bővebben lent)
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne, nézegetem szabadidőmben a használt autó hírdetéseket..és arra lettem figyelmes hogy rengeteg ausztriából,németországból behozzott régebbi BMW (94-98) égész jó állapotban nagyon kedvező áron eladó. Arra gondoltam biztos leharcolt szarok. de a mi nap egyik ismerősömet elkísértem egy autókereskedésbe és nézelődtünk viszonylagos nyugalomban.. a tulaj éppen nem nagyon ért rá velünk foglalkozni ezért átnéztem alaposan az ott lévő szintén németországból behozott két 316-os BMW-t nem vagyok egy nagy autó szakértő de azért tudom mit kell alaposan megnézni egy használt autón. A legnagyobb meglepetésemre ezek a BMW-k koruk ellenére nagyon jó állapotban voltak az áruk pedig 300.000+ reg adó! kb 100.000 Ft. ráfordítással egész jó kis autók lennének normális emberek kezében meg még jó 10 évig elszaladnának!
Én viszont nehezen tudom elképzelni hogy egy tipp topp 316 BMW-t még ha 15 éves is 300.000 Ft-t adnak! Arra lennénk kíváncsi hogy ezekben az autókban mi az átverés?
Válaszokat előre is köszönöm!
Az már igaz.
Főleg ha hengerfej+dugattyú szervizelés.
Az én e36 316-om is osztrák volt ( 94-ES ) és forintra számolva 290e ért vettem. Semmi baja és tökéletesem működik, csak a járulákos dolgok regadó stb...
A kilómáter óra persze vissza van tekerve, de kitérdekel mennyi mikor minden jó, még szilentet sem kellet cserélnem. Állapotot veszünk nem kilómétert. Az azért ne felejtsük el, hogy kinnt van pénze az embereknek gyári alkatrészekre. MIndenét átnéztem, az utolsó érdektelen gumicső is gyári alkatrész.
Meg mint minden használt autó vásárlás után olajcsere mindenben, motor, difi stb.
Attól függ milyet fogsz ki.
Az is lehet, hogy a kereskedő egyszerre behoz abból a típusból 5 db-ot kisebb nagyobb hibákkal, cserélgeti az alkatrészeket egyikből a másikba, hogy legyen kb 3 jó, és marad 2 szarabb. Az már csak a szerencse kérdése, hogy kinek mi jut.
pl ha az előző tulaja, nem időben cserélt olajat, a gyűrűk lekokszolódnak, ami nem kis költséggel jár, és nem is rögtön fog jelentkezni, a probléma hanem a következő tulajnál.
De tömören, ha nem eszi az olajat, nagy baj nem lehet.(csak ugye ami külföldről van, és nem a tulaja árulja, nem valószínű hogy érdemleges infót fogsz kapni róla) (vagy ha igen akkor lyukat beszél a hasadba hogy ez normális bla,bla....)
A motorsár is árulkodó jel lehet, ahogyan a rossz kompresszió is.
Nézd meg nyugodtan az osztrák vagy német használtautós oldalakat, az ilyen öreg autók ott 1000 € környékén már simán kapsz ilyen vén vasakat, alkatrésznek valót meg már párszáz euróért is. Arról nem is beszélve, hogy ott a magánhirdetések sokkal népszerűbbek, bár pár éve volt sok roncsautó program a sok nyugati orságban. A jó vételeket meg ugye 24/7 figyelik a kereskedők, ami megtetszik nekik azt akár már a hirdetés feladásának napján kimennek és elhozzák.
Csak hogy a típusnál maradjunk egy példa: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!