Mennyire átverés/jó vétel ez az autó? (link) www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_ii/volkswagen_golf_ ii_1.3_cl-5267747
20 évesen megtanulhattál volna már linket beszúrni!
Miért nem a kiegészítésbe teszed a linket?
Maga a típus jó első kocsinak.
A hirdetés szövege tele van helyesírási hibákkal. Egy összeszedetlen odahányt valami. Aki ilyen igénytelen ebben a kocsijával mitől lenne igényesebb? De megkell nézni. Vinni kell egy olyan személyt aki kicsit jobban ért a kocsikhoz aztán keményen alkudni. Aztán majd látjátok. Arra viszont készülj fel, hogy biztos költeni kell rá.
Egy komplett kötelező szerviz kell (olaj, olajszűrő, benzinszűrő, vezérműszíj, feszítőgörgő).
Egy ilyen korú kocsin elég sok a kritikus pont. Futómű, fékek, kipufogó, miegymás. Ezeket érdemes átnézni. Aztán ha valami valami gond (szinte biztos lesz) akkor már van is mire gyűjteni:)
Akkor ott van a rozsda. Az is biztos akad rajta.
Az, hogy ezek mennyibe kerülnek nem tudnám megmondani. Elég öreg kocsi és bontottan is akad belőlük bőven. Szóval nem drága az alkatrész. Viszont egy húsz évesnek már 1000 forint is sok. Az is a csajok meg a buli rovására megy:)
Őszinte leszek veled:
Én kb. ugyanilyet vettem tavaly 230-ért.
Megbántam. Elvittük szervízbe, megemeltettük, futóműmérés, lengéscsillapító, fékmérés. Nagyjából minden ok, a belső állapot is úgy ahogy elmegy, nem nagyon rozsdás, alul sem. Korának megfelelő állapot. Megvétel után kuplung csere (kinyomócsapágy, tárcsa,szerkezet -> 40e pedig mi csináltuk, bontott cuccokból), igaz ezzel számoltunk.
Utána eltörött a karbi talp, 25e.
Majd félév után megint eltörött, újra 25e. Nem működött a duda, és még sorolhatnám. Hetente volt valami nyűg vele, szerintem legalább még 150e-t beletoltunk, most összességében úgy olyan 400e-nél tarthatok.
A fogyasztása kriminálisan sok (CO állítás után is), 7 liter felett jóval: 7,5-8, és ezt takarékos vezetés mellett, mert nálam takarékosabban szerintem kevesen vezetnek. Igaz főleg városban használom ráadásul ritkán, de ez egy ekkora autótól akkor is nagyon sok.
Soha többet VW, sem audi. Németből számomra csak az opel, az összes többi irreálisan túl van árazva.
"Olcsók hozzá az alkatrészek"
Jó poén, drágább mint egy új autóba.
Választhatsz: bontottat drágán, vagy szar kínait újonnan. Az új kínai német árban van, de kínai minőség. Példa: első lökös 11-ért vettük bontottan (és ez volt a legolcsóbb) újonnan 17e ft. Jó persze, volt Debrecenben is 8e ft.ért, de mire feljön pestre, már ugyanott vagyok. Vagyis sokra megyek vele hogy az ország túlsó felében olcsóbb.... De amúgy nézegettem az árakat, mindenből szinte ehhez a legdrágább az alkatrész, az összes többi korában vele idős autóhoz jóval olcsóbb, vagy fele, vagy még kevesebb.
Sokat eszik, cserébe nem megy. CSak akkor vegyél ilyet, ha nagyon mazoista vagy.
Ha rám hallgatsz, alapvetően két választásod van:
- veszel ilyen árban egy franciát: peugeot, esetleg renault V. Semmivel sem rosszabb, viszont kevesebbet eszik és olcsóbb
- gyűjtesz még és veszel egy stiftet. Engem is sokan riogattak a swifttel annak idején. Elmondanám hogy a 2es golf töréstesztje 100* rosszabb mint a stifté, neten megnézhető... Viszont a stift megbízható, és garantáltan kevés fogyid lesz. Esetleg Daihatsu.
Persze lehet hogy az enyém egyedi eset, de sztem nem. A VW-sek elvakultak mind, sajnos én is azért vettem ezt, mert az elvakultak rádumáltak, hogy csak VW.
"Drágább mint egy új autóba":)
Kicsit elvagy tévedve az alkatrész árakkal. Sokallsz egy új lökhárítóért 17 ezret? Az enyémre bontottam vettem 85 ért. Tavaly óta ráköltöttél 170 ezret a kocsidra? WOW! Nekem múltkor a turbó csere többe volt.
Örök igazság, de az emberek mégsem bírják felfogni! Egy kocsit nem megvenni nehéz, hanem fenntartani!!!
Nem hisztizni kell egy kocsi fenntartási és javítási költségei miatt hanem vásárlás előtt mérlegelni ezeket és számolni velük!
Meg amúgy is mit vártok egy 20 éves kocsitól?:) Hibátlan, üzembiztos, költségmentes állapotot?:)
Két variációt vártam:
- kicsit drágább, és nyílván néha lesz valami, de akkor is apróság, és azért nem sűrűn
- olcsóbb, de cserébe minden fillérekért van hozzá, igaz akkor talán többet kell szerelni
Ehhez képest vettem nem olyan olcsón, és az alkatrész is k* drága hozzá és sűrűn kell szerelni... Bármikor bármit vettem, rögtön néztem a többi márkát. Példa: első lökös renault V-re valami 4e ft volt. Stiftre hasonló árkategória, de semmi esetre se volt drágább 10nél.
Az lehet hogy többet költöttél csak a turbóra, de az egy újabb autó is, és nem 20 éves. Ráadásul a 150-ben az a szomorú, hogy majdnem annyi, mint az autó ára maga...
Fenn tudom tartani, nem erről van szó, keresek annyit. Csak direkt olcsó és megbízható autót szerettem volna, de sajna nem az lett. Drágán ugyan, de megtanultam a leckét: legközelebb csak japán vagy opel. De sztem még egy régebbi francia vagy olasz csodával is jobban jártam volna, azokhoz is valóban olcsóbb az alkatrész...
Valamiért a VW irreálisan (nem csak megvételkor) túl van árazva...
"
Az enyémre bontottam vettem 85 ért.
"
Csak azt se felejtsük el, hogy egyrészt annak valszeg valami szép metál fényezése lehet, míg nekem olyan a festése, hogy ránézel, és magától leesik. A lököshöz épp egy kicsit hozzáérsz, már törik is ripityára. Egy mai autó azért sokkal többet bír. Ezt onnan tudom, hogy amikor nekimentem az előttem állónak (igen, ezért kellett cserélni) akkor neki egy kis karc, szinte semmi, nekem meg leszakadt az egész úgy ahogy van.
Tehát annyi pénzért egy sokkal masszívabb valamit kapsz, nem csak egy könnyen törő műanyagot. És igaz hogy a horpadást nehezebb kiszedni, csúnya, engem viszont nem érdekel az esztétika. Viszont a lógó lökös kifejezetten balesetveszélyes, így nem tudtam vele úgy járni, míg egy kis horpadással akár még 10 évig is eljártam volna.
Ráadásul ha esetleg japán kocsid van, ahhoz a legdrágábbak az alkatrészek, akkor meg már nem is olyan nagyon drága...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!