Szeretnék venni egy suzuki swiftet,17 éves leszek. Mennyiért érdemes, illetve mit érdemes főként megnézni rajta?
1.3-asat szeretnék,olyan 200-300 között. A régebbi széria,ami asszem 96-nál régebben készült,az is megbízható?
vagy esetleg vegyek benzin-gázos ladát? Edzeni járnék vele télen,nyáron:D
Ezt benézted amúgy öregapám, nekem 2 éves jogsim lesz, kb picit több mint fél év múlva lett autóm, és sok volt a kötelezőm. Mint írtam most kötöttem újra, még most is csak 1,5 éve van jogsim, és csak fele annyi a kötelező mint elős évben.
Ugyanúgy sok lenne ha 3 év múlva vennél a nevedre kocsit. Mint írtam a faterodéra is ugyanannyi lesz, mint a tiedre. Nyugi van eszük a biztosítóknak, ilyen egyszerű kiskapukat nem hagynak nyitva...
Hát nem mindegy, hogy 18, vagy 28 évesen indul A0-ról! Most egy kezdő jogsis kötelezője a bevezetett baleseti adó miatt kb 15-20 ezer között van. Ha az apja nevére íratná akkor egy 5-sel minimum olcsóbb volna! Igaz, 10 év múlva, ha vesz egy másik kocsit aminek ő lesz az üzemben tartója akkor A0-ról indul, viszont mivel addigra már 10 éve lesz jogsija kevesebb lesz majd a kötelező, mint a mostani A0-val! Remélem érthető voltam. Plusz, ha kárt okoz akkor az az apját fogja érinteni és nem az őt! Egyébként igazuk van az előző hozzászólóknak annyiban, hogy régebben tényleg jól jártál volna, ha te lettél volna az üzemben tartó és a tulaj is, de ezzel a qrva 30%-os baleseti adóval nagyon kicsesztek az autósokkal főleg a kezdő jogsisokkal. :(
Egyébként, hogy a kérdésedre is válaszoljak.
200-300 ezerért inkább a 96-os modellek között válogass. Azok megkíméltebbek, mint ugyan ennyi pénzért a 98-asok. És lehetőleg magán személytől vedd (pl.: idősebb házaspártól), ne autókereskedésből. Ott minden sz*rt rásóznak az emberre. Plusz, ha van lehetőséged vigyél egy olyan embert aki nagyjából azért ért az autókhoz!
Viszont, ha tényleg nem olyan sportosan vezetsz, akkor egy 1.0-ás is jó volna neked! Városban kicsit kevesebbet eszik, igaz, lakott területen kívül nem is húz annyira, mint az 1.3-as.
Sikeres vásárlást kívánok! :)
hát most lehet h le leszek hurrogva,de ha rám hallgatsz akkor kezdőrészletnek jó a 2-300ad vegyél fel hozzá még 500at aztán vegyél egy 2003 as Astra G -t.
indokaim:1:rettentő olcsón lehet most venni és nem suzuki(amivel bár semmi baj nincsen,csak annyi hogy rozsdáll mint állat).
2:keveset fogyaszt és nem gáz a kinézete sem.
3:hamár az átírásra ki kell fizetned 100ezret akkor ne roncsot vegyél.a ladát semmiképp sem ajánlom.
4:elég nagy,lehet bele pakolni is,akár családi autónak is jó ha később lesz barinőd esetleg gyerek is vagy építkezés.
5:ne 2 évre gondolkodj!hamár veszel valamit,ez az astra még vagy 10 évig kiszolgál még téged ha úgy van.nem rozsdásodik,nem romlik el(az enyémbe 162 ezer km van és a kötelezőn kívül nem kellett szervizelni).
6:megkíméled magad rengeteg problémától ha nem egy lelakott vacakot veszel meg,lehet h szépen mutat majd a kereskedő meg esküszik rá h csak 78ezer van benne és egy öreg nénikéjé volt(valójában taxi volt 4szer törték és 300ezer km van benne minimum).
hallgass rám,hidd el nem bánod meg.
TOMAtm:
Ha azt vesszük igazad van, de 17évesen még a 300 is sok pénz, nem hogy hitelt vegyen fel mellé. Amit mellesleg nem is tehet meg, plusz valakinek fizetnie is kell.
G Astrával nagyjából igazad van, de az a kategória amit emlegetsz inkább egymillió környékén kezdődik, olyan áron amit emlegetsz ex-cégautókat szoktak árulni.
Tökéletes lesz a srácnak első autónak a Swift, igénytelen ,nem kár érte ha esetleg lezúzza, és fillérekből lehet javítani ha valami baja lenne, ami nem jellemző.
Javasolták az 1.0-t, én nem ajánlom, ha beleül a 4 haver, meg bepakoltok hátra a nyaralásra 100kiló cuccot akkor már kevés lesz az ereje, 1.3-al is el lehet járni alacsony fogyasztással.
Amúgy ha nem volt törve nem is rohad vészesen, pláne a '96utáni széria. Ha meg rohad bemegy az ember az első bontóba és ötezerért megveszi az elemet, otthon meg kiteker 10csavart és kicseréli.
Én javasoltam az 1.0-ás Swiftet. Én a 98-as 1.3-as 8 szelepes Suzimmal 5L-es fogyasztást szoktam produkálni. Télen megissza a 7-et, szóval átlagba 6-tal szoktam számolni. Egyébként a 2 között csak annyi a különbség, hogy az 1.0 3 hengeres az 1.3 meg 4 hengeres. Szóval az 1.0-nak egy picivel egyenetlenebbül jár a motorja. De abban igaza van mr.flash-nek, hogy még az 1.3-on is észrevenni, ha 5 ember ül benne, akkor az 1.0-on gondolom még inkább. De hitelt semmi féle képen se vegyél föl!!!! Még mindig jobban jársz, ha megveszel 300-ért egy 1.3-at és költesz rá 100Ezret, mert tudod, hogy van egy megbízható kocsid. A 100Ezret pedig azért mondtam, mert:
- Vásárlás után alap dolog lecserélni a motor vezérlést (értsd: vezérműszíj, feszítőgörgő és esetleg vízpumpa). Na ez cirka max 40Ezer szerelési díjjal együtt! A márkaszervizeket messziről kerüld, ott csak lehúznak!
- Plusz ott van még a motor olaj, olaj + levegő szűrő és ékszíj cseréje (esetleg még benzinszűrőt is cserélhetsz). Ez max 15Ezer, amit nagyjából otthon is el tudsz végezni.
- Aztán lassan el is kezdheted felkészíteni a kocsit a következő műszakira.
*Alváz védelem: Akár te magad is lekenheted. 3-4kg alvázvédő + 1L hígító nekem kb. 5Ezerbe volt.
*Fékbetét ellenőrzése, esetleg cseréje. Olyan 10Ezer körül van egy szett.
*És ott van még maga a műszaki ára ami, ha jól tudom 20Ezerbe kerül. De legyen 30, ha netán kéne egy kis kenő pénz, mert mondjuk gyengélkednek már a teleszkópjaid, de amúgy semmi baja sincs, csak hát pénz kéne még a cseréjükre. Meg aki segít neked leműszakiztatni, azért az is elkérhet egy pár ezret.
Még arra azért felhívnám a figyelmedet, hogy egy autót nem megvenni a nehéz, hanem fenntartani! Én ezért is írtam azt, hogy talán apukád lehetne az üzemben tartója (akinek a kötelező a nevén van). De egy online kalkulátorral ki tudod számítani bármikor, hogy mekkora lenne a különbség.
A kiadott végösszegre még számolj rá + 30%-ot a baleseti adó végett!
A vezérlés nagyságrendileg 15+munkadíj, maszekban egy ötösért megcsinálják (én annyit kérek érte : ) ). Vízpumpával nem szokott baj lenni.
Olajból Castrol Magnatec 15w40-ből a 4litert valamivel 6000 alatt vesztegetik, a szűrő kb egy ezres, ezeket minimális műszaki érzékkel otthon 15perc alatt le lehet cserélni.
A légszűrő is egy ezres, azt is illik az olajjal együtt cserélni.
Komplett fékbetét-fékpofa csere is megáll egy huszasból, szintén otthon is végezhető ha nincs berohadva.
Tehát kb 60ból megáll ha maszekban csináltatja, ha kicsit utánaolvas, van egy kis érzéke hozzá, meg esetleg egy olyan haverja aki ért hozzá akkor otthon is meg lehet csinálni. A 100-ba még a következő műszaki is belefér.
Ezek nem kötelezőek persze, az adott alkatrészek állapotától függ minden.
értem,köszönöm a válaszokat:)
azért nem szeretnék úgymond hosszabb távra gondolkodni,mert ugye már más anyagi tényezők fogják befolyásolni az autóvételt.Komolyabb munkák,satöbbi.Meg hogyha kicsit összetörik,vagy valami,akkor még mindig ugyanazok a forrásaim vannak,amik eddig,tehát nem százezrek.Majd akkor veszek egy ennél komolyabb kocsit,ha már lesz folyamatosan több pénzem.
Ááá,nehéz lesz egy jó kocsit venni,de vannak nagyon jó kapcsolataink,akik esetleg még ajánlani is tudnak eladót,de ha nem, legalább meg tudják nézni a kinézett kocsit.Velük még autókereskedésből is mernék szerezni kocsit, úgyis megmondják,hogy nagyon hazudnak,vagy csak kicsit..:D És mi a helyzet a 200 körüli kategóriával? annyiért milyet kapok? gondolom,ki kell fogni,de nem akarok valami roncsot venni:S
200körüli kategóriát inkább hagyd ki szerintem, vagy 1.0-ban gondolkozz, 1.3-ból az a lelakott kategória. Ennyit szánj rá, ne menj lejjebb szerintem. :)
TOMAtm: Tökéletesen rendben van amit írtál, ugyanúgy gondolkozunk kb, csak én elég sokszor találkozom olyannal hogy megveszi a gyerek első kocsinak az E39-es 5ös bömbit, vagy pl pont a G Astrát, aztán valami elromlik, /vagy el sem romlik csak simán csereérett lesz/, esetleg lezúzza, bejön a műhelybe, és mikor közlöm vele hogy ez meg ez van, ennyibe fog kerülni elsápad, és jön a "nem lehetne olcsóbban megoldani?" kezdetű előadás, én meg hívom a bontós ismerősöket mert korrekt akarok lenni, meg tudom milyen. Szóval mondom, igazad van neked is, de belőlem meg a tapasztalat beszél. Ami be is jött, írta a srác hogy mi a helyzet. :)
Egyébként én a hardcore verziót választottam, vettem 100ért egy '87es 325i-t 3hengerező motorral, és összeraktam magamnak, 5éve alatt beletettem vagy 150ezret, és semmi pénzért nem adnám el. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!