8v vagy a 16v a nyomatékosabb?
De nagyon sok múlik a bejáratáson is. Van egy Almerám, újonnan lett vásárolva, senki más nem vezette. Általában alacsony fordulaton használom, városban 1600-1800 körül elváltok (persze csak vidéken). Ennek köszönhetően 7 év alatt valahogy hozzáigazodott az elektronika és lentebb tolódott a nyomatékgörbe, 2500-nál majdnem ugyanúgy húz, mint 4000-nél, pedig papíron ott van a nyomatékcsúcs. És 400-as fordulatról is rángatás nélkül felhúzza magát, ami már-már ijesztő. Vezettem ugyanilyen Almerát szalonban, rosszul bejáratottat, az még 5000-nél sem ment úgy, mint az enyém 2500-nál - és mivel így nem kell pörgetni, a gyári átlag alatt fogyaszt, vegyesben majdnem egy literrel, városban több mint 2 literrel.
De ugyanez elmondható nagyon sok autóról, amit eddig vezettem, mind más volt, hiába ugyanaz a modell és ugyanaz a motor (sofőr voltam).
Jolinar 400(?) as forulaton ne nagyon használd az autódat mert nem arra lett tervezve... nincs olajnyomás és a csapágyakat nem gyengén gyilkolod vele.
A 8 szelep a kisebb áramlási keresztmetszet miatt nyomatékosabb, a 16 szelep pedig magas fordulaton a nagyobb áramlási keresztmetszet nem gátolja a gáz lengéseket ezért erősebb. Ezért találták ki a változó szelepvezérlést.pl a Honda v-tech alul hengerenként 2-2 szelep dolgozik 6500 fordulat körül kapcsolódik be a többi szelep is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!