"A1" kategória után ha leteszem az "A korlátlant" akkor automatikusan megkapom az "A korlátozottat" is? Vagy azt is külön meg kell csinálni?
Most próbálj kicsit gondolkodni!
Na melyik az "erősebb" a korlátlan, vagy a korlátozott?
Ha megszerzed a korlátlant, akkor nem kell már a korlátozott kategória, mert minek!
Viszont simán beírják a jogsiba csak tudnám miért...
Ez egy érdekes kérdés.
Ugye b125 NEM EGYENLŐ az A1-el. Ha másért akkor azért nem, mert pl.: b125-el szállíthatsz utast, ha már a sima B-s jogsid megvan 2 éve.
Ebből kiindulva viszont mivel a B125 NEM egyenlő az A1-el, így nem lehet arra felhasználni, hogy 2 év múlva vizsgázhass A korlátlanra, mivel ezt csak akkor tehetnéd meg, ha már két éve rendelkezel A kategóriás vezetői engedéllyel (és mivel a B125 nem A kat. vezetői engedély....).
Szóval én arra szavazok, hogy 21 évesen - de nem különbözeti vizsgával, hanem rendesen, mintha 0-ról indulnál.
Kicsit belekavarodtál. :D
M kategória: segédmotor, 50ccm-ig , max 45km végsebesség és 4kW teljesítményig, 14évtől
A1: motorkerékpár 125ccm-ig, maximum 11kW teljesítményig, 15,5 évtől
Akorl: motorkerékpár, maximum 25kW teljesítményig, 17,5 évtől
A: motorkerékpár, teljesítménykorlátozás nélkül, 21évtől VAGY 2év gyakorlattal, amibe az M kategória nem számít bele.
A kategóriák között lefele nincs korlátozás, tehát A-s jogsival vezethetsz 50es robogót és 1300-as CBR-t is.
Viszont mivel most szerzed az A1-et 21éves korod előtt nem nagyon lesz 2éves jogsid, így A-s jogsid sem.
A helyedben elgondolkoznék az A1 helyett az Ak-n, ott nincs köbcenti megkötés, és elég sok gépet árulnak 25kW-ra papírozva, több lehetőséged van választani. A 11kW kevés lesz ha nem csak városban akarod használni , tapasztalat. :)
Városba sem feltétlenül elég, pl az Andrássyn vagy a Kőbányain oda kell majd figyelned. Ha már költesz rá én még mindig az Ak-t mondanám, többet ér mint az A1.
Az oktató és az igazgató meg valszeg beleszámolta a B-s jogsid megszerzésétől számított időt is, ezért mondtak egy évet, de az A kategóriába ez nem számít bele, csak az A1 és Ak megszerzése óta eltelt idő. Szóval ki kell majd várnod a 2évet a nagy jogsiig, ezért is mondom az Ak-t. :)
Ja, hogy már elkezdted, az kimaradt valahogy. Akkor persze csináld végig,utána meg széles utat.
Egyébként vannak "okosan" papírozott gépek, 125-ösben már nem is feltűnőek mint az 50-es papíros CBR125-ök ha esetleg kevés lenne (de ezt gondolom nem kell mondanom). :)
Persze ez nem legális úgyhogy most be is térdelek a sarokba 5percre. :D
Egyébként mennyit kérnek most egy ilyen tanfolyamért BP-n?
Mondjuk arra készülj fel lelkiekben, hogy az a 3 (vagy hány?) óra vezetés úgy, hogy sose ültél még motoron közel sem lesz elég arra, hogy sikeres vizsgát tegyél.
Én 6 éves B-s jogsival és 10.000 km motoros "háttérrel" 4-5 óra alatt tudtam magabiztosan abszolválni a rutin pályát (igaz nagymotoron, ami azért súlyra jóval több, mint egy 125-ös).
A forgalmi vezetés ugyan nem volt gond a rutinhoz képest, de oda sem árt az, hogy legalább egyszer végigjárd az összes vizsgaútvonalat a környéken (ugye 8 * 50 perc....), hogy a kis trükkös buktatókat megmutassa az oktatód (bicikliútra benézni kanyarodásnál, egyirányú utcáknál kihúzódni, stb...).
Ha pedig ennyi plusz órát kell majd venned akkor ennyi erővel csinálhatnál valóban Ak-t is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!