Mennyire megbízhatóak a Renault 1.5 dci motorok?
Nana! Országúton egy clio II lazán elvan 4,2-ből!
A mienk volt, hogy átlagban evett ennyit, olyan 100-al jártunk vele kb.
mindegy, ennyi a fogyasztása, 4,2, az elmúlt 60.000km alatt volt időm kiszámolgatni. részemről ez az igaz-nem igaz téma lezárva.
csak zárójelben, hivatásos gépkocsivezető vagyok, tudom hogy mikor melyik pedált kell nyomni. tudna az autóm 6 litert fogyasztani egy falábú sofőr alatt, ebben igazad van.
04-30 13:09
Nem csak szerinte hazudsz, szerintem is.
Üdv mindenkinek!
Én csak a saját tapasztalataimat írom le, nem oktatok ki senkit, nem gyalázom a dci-t...
1,
1,9 dci 120Le (M2 2003 évjárat) 220e km-el,300km-n 1 liter olajat fogyasztott. A motor kopott volt, annyira költséges lett volna javítása, hogy inkább eladtuk. (Még mielőtt valaki rákérdez, nem a turbó nyalta az olajat)
Igaz,az autót olyan 210e km-el vettük, nem tudtuk az előéletét...
2,
1,5 dci (Kangoo 2006 évjárat) 90e km-el vettem. Az autó szinte új volt kívül-belül. Baromi jó menettulajdonságok, semmi füst, irigylésre méltó indulás télen is, semmi olajfogyás jellemezte. Én az olajat és az összes szűrőt (kivéve üzemanyag) olyan 10-12e km-ként cseréltem, de itt nem mennék bele, hogymiért.
Egyszer menet közben 180e km-nél az egyik (érdekes módon csak az egyik) hajtókar csapágy elszállt, aminek köszönhetően (új vez.tengely, szelepcsészék, főtengely köszörülés, és egyéb járulékos költségek)olyan 300-350 ezer lesz a javítása. És még nem volt idáig turbócsere, vagy common rail problémám.
A kérdés, hogy miért? Azt nem lehet mondani, hogy az autó nem volt rendszeresen karbantartva...
Egyik kocsi esetében se volt ,,kannázva"
Ahol a hengerfejet és a főtengelyt javítják, illetve beállítják ( Komárom-megyében van egy erre szakosodott nagy KFT.) azt mondták, hogy nagyon gyakori vendég náluk az 1.5 dci.
Én azon a véleményen vagyok, hogy ezek az új common rail motorok már nagyon-nagyon ki vannak a teljesítményre hegyezve, és maga a motor anyag-összetétele nem olyan sokáig bírja ezt a nagy igénybevételt.
Gondoljunk csak bele a befecskendezési nyomásokra, a sürítési végnyomásra, a fordulatszámra stb.
Az internetet olvasva nincs olyan motor ( jtd, hdi, dci, d-4d, pd tdi), amit ne szidnának, amivel ne lett volna még probléma. Mindenki másra esküszik, mindenkinek mással volt problémája.
Mindenki elmeséli, hogy a barátjának milyen autóval volt problémája, hol és mit tankolt, hogy Magyar honban szar az üzemagyag, egyik ismerőse a pd tdi-vel 385e km-t ment. Ezeken a hozzászólókon csak mosolygok...
Én úgy gondolom, hogy a legjobb dízelek, a régi turbó dízel motorok, common rail nélkül ( 1,9 tdi VW, 1,7 DTi Isuzu).
Természetesen ezek is elromlanak, és nem rendelkeznek olyan jó menettulajdonsággal mint a CR motorok, illetve már nem gyártják őket ( Eur norma miatt), de a javítási költségek töredéke.
Szia!
Igazából aki ilyen autóval jár, az fejből tudja, hogy magának a blokknak egyetlen típushibája van: úgy 150e Km környékén hajtókarcsapágyakat kell cserélni rajta. Ez amúgy munkadíjjal együtt kb 30e Ft-os tétel. Utána mindenki boldog.
Mi már igaz több autóval, de 400e Km-t mentünk ilyen motorral, nulla meghibásodással. Jelenleg egy Lagunát hajtok ilyen motorral, és semmi gondja. Még csak nem is tartok tőle, hogy lesz :)
Üdv!
Fél misi lett a javítás vége, amit egy hajtókarcsapágy cserével valószínű megelőzhettem volna...
Nekünk is egy 1.5 ös DCI -nk van
Sokan mondták, hogy Franciát, ne mert elektronika meghal, bumm, kész vége. Az önindítóval volt baj, amit még garanciálisan cseréltek KB akkor volt 80. 000 km nél de ha nem lett volna garancia 15 körül lett volna.
Rendszeresen szervizelt, mindig a kutakon tankoljuk (nem prémiumot) sosem volt másmilyen üzemanyag beletöltve.
150 000 amit kellet kicseréltük az kicsit nagyobb költség volt, de mindet, amit kellet megcsináltak 60.000 forint volt és most jár 222. km- nél.
Ami talán még fontos, hogy egyetlen egyszer néztük meg hogy " hogyan megy " és az óta soha senki nem hajtotta meg igaz akkor még csak éppen kijött a szalonból. Az elődje egy 4 es golf volt 350.000 rel adtuk le szintén ilyen bánásmódot kapott 1.9 es motorral, ha jól emlékszem 1 résolajcsövet és a turbót kellet felújítani ez így együtt nem volt több 35 40 ezernél.
A lényeg, Aki szépen bánik az autóval azt nem is fogja az út szélén hagyni, de egy idő után le kell tenni, pihenni :)
Egy jó tanács, aki használtan veszi: Ne higgyen a km órának, mert lehet például céges autó is majdnem 350.000 rel de az karbantartott szervizelt vagy lehet egy hajtott elhanyagolt autó is 150.000 ami nem biztos, hogy a 200- 250. et legurítja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!