Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől megy tönkre az első bal...

Mitől megy tönkre az első bal féktárcsám? A többi lent.

Figyelt kérdés
Talán két évvel ezelőtt észrevettem, hogy nagyobb sebességnél fékezéskor beremeg a kormány, alacsonyabb sebességnél pedig szaggatva fog a fék. Elmentem egy szervizbe, elvégeztek egy féktesztet, és a diagnózis: "üt" az első bal féktárcsa. Kicserélték a féktárcsát,pár hónap után minden kezdődött elölről. 3 év alatt ez már a negyedik féktárcsa, és megint elkezdett verni. A szervizben már szinte sírva könyörögtem, hogy itt nem a féktárcsával van a hiba. Azt nekem ne magyarázza senki, hogy feltesznek egy zsír új féktárcsát, és fél év után tönkre megy. Mi okozhatja ezt? Először arra gyanakodtam, hogy mikor cserélték a féktárcsát, fékbetéteket nem cseréltek. Legutoljára azokat is kicserélték. Decemberben volt kicserélve, és megint előállt ugyanaz a hiba, amit az elején leírtam. A dugattyú nem szorul a féknyeregben, az is szét volt szedve. Valakinek valami ötlete?

2012. ápr. 21. 11:08
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
Próbáld ki hogy megcseréled a két első kereket és nézzük meg hogy mi lesz .
2012. ápr. 21. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 A kérdező kommentje:
Ám a fékteszt alkalmával is jól látszik az óta mutatóján. Az illető rálép a fékpedálra, van a két óra, ami mutatja a fékerőt, a hibás keréknél a mánus állandóan ugrál, holott meg kéne állapodnia egy helyen.
2012. ápr. 21. 11:43
 13/28 A kérdező kommentje:

Próbáld ki hogy megcseréled a két első kereket és nézzük meg hogy mi lesz .

...........................

Ez volt már próbálva. Sőt a télen téli gumik voltak, vadiúj gumik, vadiúj felnik.Nem gumihiba.

2012. ápr. 21. 11:45
 14/28 anonim ***** válasza:

Kétfelé bontanám a hibát. Egyrészt gumi illetve centrírozási hiba, ami a magyar utakat figyelembe véve a sok úthiba hatására keletkezhet. Ilyenkor vagy megsérül a gumi (szövetszakadás), vagy ütés következtében a kerék kiegyensúlyozás változik meg. Ez folyamatos haladásnál rázza a kormányt, és főleg egy bizonyos sebesség közelében. Újfent gumis szakit igényel. Itt érdemes megnézetni, hogy nem sérült-e a keréktárcsa, nincs-e elfékezve a gumi.

Másrészt, ha fékezés közben érzi a kormányon a remegést, akkor az első féktárcsa ütésére vezethető inkább vissza. Mivel írtad, hogy a féktárcsát egyszer már szabályozták, így elképzelhető, hogy vékonyabb a tárcsa (minimál méret közeli vagy az alatti méretű) így könnyebben elvetemedik.

2012. ápr. 21. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 A kérdező kommentje:

Utolsó válaszolónak!


Írtam, hogy nem a gumi okozza. Télen téli gumikat használok, amiket a tavaly vettem, vadiúj gumik, vadiúj felnik, feltétel előtt kicentírozva.


A féktárcsa nem szabályozva volt, hanem legalább négyszer cserélve. Különböző gyártmányúra. A legutóbbi német gyártmány. Azt azért ne mondja senki, hogy mind a négy hibás.

2012. ápr. 21. 11:54
 16/28 anonim ***** válasza:

Innen másoltam ki: [link]

Amúgy írjál ide mert itt válaszol neked szakember. Sajnálom hogy nem tudtam okosat mondani. Remélem megoldódik a probléma minél előbb.

2012. ápr. 21. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:

Nem a kerékagy üt? Ha az agy és a tárcsa közé kerül valami (akár rozsda), akkor is üthet a tárcsa. A felfekvő felületek tiszták?

A fék kétdugattyús vagy úszónyerges?

2012. ápr. 21. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 A kérdező kommentje:
Hát mikor feltették a féktárcsát, lesmirglizték a felületet. Egy dugattyú van a fékhengerben.
2012. ápr. 21. 12:23
 19/28 anonim ***** válasza:

Az egydugattyús, úszónyerges megoldásnál fontos az, hogy könnyen mozogjon a nyereg a sínjében, mert másképp a tárcsát deformálja.

Egyébként egyértelmű volt, hogy a tárcsák ütöttek, vagy csak cserélgették ész nélkül? Megforgatták esztergapadon ellenőrzésképpen?

2012. ápr. 21. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 A kérdező kommentje:

Forgatták a fenét, üt a tárcsa, cserélni kell, ez volt a filozófia. Azt is mondták, hogy valószínűleg azért mennek tönkre, mert huzamosabb fékezésnél( például lejtőn) felforrósodik és ha ráfröccsen egy kis víz, azonnal deformálódik. Szerintem ez is hülyeség, mert miért csak a bal felén deformálódik. Viszont, hogy említed az esztergapadot, az egyik levett és hibásnak ítélt féktárcsát valóban elvittem egy esztergályoshoz, aki leszabályozta, viszont azt mondta, hogy nem észlelt semmilyen hibát benne.

Tegyük fel, nem a féktárcsa a ludas. Akkor viszont , mikor kicserélik a féktárcsát, az ütés megszűnik 1-2 hónapig, aztán minden kezdődik elölről.Az én verzióm az, hogy valami tönkre teszi a féktárcsát, hibás kerékagy, vagy mit tudom én.

Én például, mikor teszem vissza az etriert a féknyeregbe, mind az etriert, mind az alumínium biztosítékokat picit megkenem zsírral, pont azért, mit te mondtál, hogy könnyen mozogjon benne.

2012. ápr. 21. 13:23
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!