Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada kipufogótuning?

Lada kipufogótuning?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Az lenne a kérdésem, hogy gyári 2103-as (1452ccm), motorhoz, ami benzin gázos, jó választás-e, az 500mm belső átmérőjű kipufogó rendszer, ami hátul sport és a középső csőben van még egy dob?

A gáz teljesítményén rontana? szeretnék egy kis teljesítmény növekedést elérni?!



2012. márc. 30. 17:16
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

értem már....

tehát akkor, foglaljuk össze úgy, hogy nincs gázos autóhoz kimondottan teljesítmény növelő eljárás, amivel a fogyasztás sem növekedne drasztikusan?... mert néztem Havassy 272-es vezérműtengelyt is, amit állítólag szoktam tenni széria motorba is, ( kompressziónövelés mellett) és ezzel dinamikusabbá válik az autó, így optimális vezetés mellett még a fogyasztáscsökkenés sem kizárt... legalábbis ezt olvastam.. vagy most ez hogyan működik? ...

2012. ápr. 1. 14:35
 12/14 anonim ***** válasza:

A Lada motorját nem finomították a végletekig az oroszok, vannak még benne lehetőségek, lehet csökkenteni a veszteségeket.

A 272-es Havassy-tengely és társai viszont nem erről szólnak. Ha tuningról van szó, akkor a csökkenő fogyasztás és a növekedő teljesítmény közül mindig csak egy valósítható meg. Főleg olcsón és egyszerűen. Vagyis ha neked nagyobb teljesítmény kell, akkor el kell fogadnod, hogy többet fog fogyasztani az autó.

A 272-es Havassy-tengelyt ugyanis tényleg be lehet tenni az autóba, de a hosszabb szelepnyitás alatt több levegő érkezik be, amihez bizony több üzemanyag is dukál. Onnantól kezdve meg lehet, hogy dinamikusabb is lesz az autó, ez más csak hangolás kérdése, de az biztos, hogy többet fog enni. Ha viszont megfelelően nyomatékos, akkor lehet nyújtani a végáttételt, bemehet az autó alá a 4,1-es vagy 3,9-es hosszú diffi és azzal sem lesz halott a motor. Ekkor egyrészt már nagyon nem éri meg a játék: könnyű átcsúszni a 100.000 Ft-on, mert ugye az új végáttételt sem építjük bele a leharcolt hídba, az új vezérműtengelyt sem kellene a csörgősre kopott blokkban járatni. Aztán számolgathatsz, hogy mikorra is fog ez megtérülni. Másrészt pedig a nagyobb nyitási szögű, nagyobb összenyitású vezérműtengelynek nagy fordulaton van értelme. 3.000-nél a gyárival is szépen meg lehet tölteni a hengert, a nagyobb tengellyel viszont nyomni kell neki, hogy legyen is valami értelme (mert ha nagypapásan vezetsz, akkor meg nem kell új vezérműtengely).

Ha neked az kell, hogy az autó egyszerre legyen erősebb és fogyasszon kevesebbet, akkor a motor belső veszteségeit kell csökkentened. Vagyis a gyárinál jobb anyagú, kisebb hőtágulási együtthatójú, esetleg teflonos szoknyájú dugattyúk kellenek szorosabban illesztve, úszócsapszeg kell beléjük. Aztán rengeteget kell centrírozni, grammolni. Főtengely, hajtókarok, dugattyúk, lendkerék, szelepvezérlés, himbák... Mindennek úgy kell futnia, hogy ne nagyon remegjen, mert az is energiát emészt fel. A hengerfej járatait szépen el kell dolgozni egyenletes keresztmetszetűre, a csatlakozások legyenek szépek, simák, lépcső és éles törések nélkül. Ezzel eléred, hogy ugyanannyi befelé áramló üzemanyag mellett jobban harap a motor, sőt, ha nem taposod ki a szemét, akkor is jobban megy. Ha viszont nagyobb teljesítményre vágysz, az többletfogyasztással fog járni. Hacsak nem költesz rengeteget egy jól működő befecskendezőre, de annak a költségét meg nem biztos, hogy valaha is visszahozza az autó (mint ahogy az sem, hogy tudod engedélyeztetni).

2012. ápr. 1. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

A 272-es tengelyt még bele lehet tenni a gázos autóba is, mivel ez a tengely még nem igényel nagyobb sűrítést. Elméletileg kevesebb lehet a fogyasztás, mivel könnyebben pörög a motor, könnyebben viszi a kasznit. De ez a gyakorlatban nem fog működni, hacsak nem nagypapásan akarod vezetni. Tetszeni fog hogy jobban megy az autó és nehezebb lesz a jobb lábad. Az autógáz nem teljesítménynövelt autókba való, mert nem bírja a nagy sűrítést. Lehet próbálkozni egy max. 272-es tengellyel, nagyobb kipufogó rendszerrel, mechanikus karburátorral, elektronikus gyújtással, rövidebb végáttétellel, a forgó alkatrészek könnyítésével (bár a könnyítés után a motor veszt a nyomatékából). Ezeket még nagyobb költség nélkül megcsinálhatod. Ezek után már érezhető lesz a a teljesítménynövekedés gáz üzemmódban. Benzinen meg pláne.

De ekkor már 10 alatt nem eszik az autód gázból és még csak nem is taposod neki. El kell döntened, hogy megéri-e neked 3-5L/100km pluszfogyasztás, azért hogy legyen egy valamivel erősebb gázos autód. De sosem lesz az igazi, mert a gáz nem erre való. Ott arra törekednek az autósok, hogy elég nekem ha bír menni 110-t de legalább csak 8-9 litert eszik meg. És ha belegondolunk a mai világban nem mindegy hogy fele annyiért tankolunk üzemanyagot.

2012. ápr. 1. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:

Értem a dolgokat :):... köszönöm, hogy segítettek, és igazatok van... nem biztos, hogy megéri az a bizonyos 10literes/vagy több fogyasztás, csekély teljesítménynövekedés ellenében.... és ugye, amit mondtatok, hogy a járulékos költségek is sokban lennének...

mellesleg, a motor nincs rossz állapotban, vigyázva van rá, és nem mondanám, hogy papósan vezetem, inkább dinamikusan....8-9 liter/100km gázból, és nekem is megáll így 110-nél, csak gondoltam ezen lehetne javítani... de így meggondolom..elvégre, addig örüljünk, míg majdhogynem fele annyi pénzből megyünk 100km-t ;)


Köszi a segítségeteket :)

2012. ápr. 2. 08:40
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!