Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kocka ladát vagy a zsigulit...

Kocka ladát vagy a zsigulit kell többet szerelni?

Figyelt kérdés

2012. márc. 24. 21:23
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Teljesen mindegy, mindkettő azonos műszaki alapokra épül. Ugyanott, ugyanúgy szeretnek rohadni (bár a kockák csomagtértetejének vége egy kicsit jobban a rendszámtábla világítása miatt), a motorok is hellyel-közzel ugyanazok, nincs nagy különbség. A kockák új, mikrokapcsolós karburátorai bonyolultabbnak tűnnek ugyan a régieknél, de nincs velük több gond, az elektroniak megbízható, ha meg nem, ki lehet kötni, működik minden.

Sokat szidják viszont a kockák hengeres biztosítéktábláját, hajlamos egészen meglepő módon rohadni. Ha sikerül kicserélni késesre, nincs vele gond, de egyébként sem egy nagyon vészes dolog, csak nem kell hagyni "jó még az a kicsit görbe fedél" címszó alatt beázni.

Egy nagyobb különbség van a körlámpás és a kocka Ladák között: a szíjas 1300-as motor, ami csak a kockákban volt. Egyesek esküsznek rá, mások ki nem állhatják. Tény, hogy a körlámpások láncos motorjai nem produkálnak szíjszakadást és állítólag a szíjas, 2105 kódú motorok kenése néha problémás (nem tudom, olyat még nem használtam hosszabb időn át), de az a motortípus sem olyan szörnyű, mint néhányan leírják.

Összességében tehát a megbízhatóságban nincs nagy eltérés, ez alapján nem lehet különbséget tenni köztük.

2012. márc. 24. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
és műszakilag(tehát csak az alkatrészek,szerelés,szervizelés)...melyik típusnál olcsóbb és időigényesebb?
2012. márc. 24. 21:52
 3/14 anonim ***** válasza:

Az alkatrészárak között nincs lényeges eltérés. Ha nem valami speciális darab kell (mondjuk külön prizmás Zsiguli-hátfal vagy "nullszériás" lamellás 1500-as homlokfal), akkor kb. ugyanolyan árakról beszélhetünk. A karosszériaelemekből még akad utángyártott (olyan, amilyen, de akad), a hajtáslánc meg szinte teljesen megegyezik. Ráadásul ha nem törekedsz mindenáron az egyediségre, akkor lehet kombinálni a különböző alkatrészeket: beugorhat a négykörlámpás 2103-asba a villanyventillátor (a beszerezhetetlen mágneskuplungos helyett), az eredeti Zsiguliba meg a vákuumos elosztó (mert a gyári, fix állítófüles RSz-125 eléggé problémás darab). Az 1990-es években megjelent befecskendezős kockákig teljesen szabad a vásár, azt hozol össze, amit csak akarsz. Az újabb, kockákon használt alkatrészekhez még talán könnyebb hozzáférni (egyszerűbb jó állapotú G.222 vagy G.224 generátort szerezni, mint a régit feszültségszabályzóval együtt), de még a régiekből is akad, csak meg kell találni őket.

A javítási idők, eljárások is szinte ugyanazok. Közel ugyanaz a technika dolgozik a lemezek alatt és az új formájú bódé is majdnem változatlan vázra épül. Nincs nagy különbség.

2012. márc. 24. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
nekem volt egy 1200-es em, ha "megrugdostam 1 kicsit :-) " még aznap vihettem szerelőhöz, vagy másnap már be sem indult, ha kíméletesen akkor csak 2 hetente kellett vinni szóval eléggé megkeserítette az életem, akkor megfogadtam, hogy keleti kocsit soha többé
2012. márc. 24. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

[link]


Új műszaki, látszólag kevés futás és jó állapot, LPG üzem. Én csak ilyet vennék, ha már LADA.

2012. márc. 24. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
én pont azért szeretnék venni majd egyet....kicsit olcsó...kicsit drága a benzin....kicsit szerelni kell...de megy.....a kockák amúgy jobban izgatnak.....sokkal többet látok belőlük mint zsigulit...gondolom nem véletlen...olcsó alkatrész(fontos!)....egyébként olvastam hogy nem középen van a kormány...de az hogy nem középen?....kicsit jobb oldalt van vagy mi?
2012. márc. 24. 23:26
 7/14 anonim ***** válasza:

A kockáknál az ülés hossztengelye nem esik egybe kormányoszlop által kijelölt egyenessel. Vagyis nem pont előtted van a kormány, hanem kicsit el van tolva oldalra. De hogy őszinte legyek, most így, fejből nem tudom, melyik oldalra van eltolva. Használtam kocka-Ladát, de nem nagyon tűnt fel a dolog, tehát véleményem szerint nem vészes.

Egyébként azért látsz több kockát, mint kereklámpást, mert a kockák jó 10-15 évvel fiatalabbak. 1971-től importálták a Zsigulikat, az első kockák meg valamikor 1981-82-ben érkeztek, ráadásul még a '90-es években is jött belőlük bőven. Ezért aztán a körlámpások már "elfogytak": széthajtották, összetörték őket vagy csak szanaszéjjel rohadtak. A kockáknak van némi előnyük, ezért bírják még a kiképzést, de azok is erősen fogynak.

Ennyi a különbség indoka és nem több. Ha a körlámpások lennének fiatalabbak, abból lenne több.

2012. márc. 25. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
#5-ös...nagyon szép a lada.....de sajnos még nem állok ott sem anyagilag, sem jogosítványilag hogy egy ilyenre szert tudjak tenni....még csak 16 éves vagyok ....augusztusban leszek 17....de annyi biztos egyébként hogy gáz/benzin üzeműt fogok venni...egyébként 1-2 év alatt ki fogom ismerni az összes porcikáját?...tehát 1-2 év ismeret után ha lesz vele valami baj akkor már egyből fogom tudni hogy mi a baja vagy több idő kell annak?
2012. márc. 25. 13:17
 9/14 anonim ***** válasza:
Kétszer is gondold Meg mielott ladát vásárolnál! Manapság már nem találsz gyári állapotú Megkímélt ladát. Mindegyiknek rozsdál már több kevesebb helyen. Ha van is kivételes elméletileg 20000 km-t futott példány, azért Meg horribilis összeget kér a tulaj. Mire megveszel egy jobb állapotút, lakatlolod, fested, rendbehozod muszakilag, esztétikailag Kb 500000 Ft-nál jársz. És miután rendbehoztad azután is mindig lesz vele munka. Ez nem nyugati auto. Mindig elromlik rajta valami. Persze nem mindig Nagy dolgok, de ha te nem értessz hozzá viheted mindig a szerelohoz. A ladára vigyázni kell, törodni kell vele és akkor meghálálja. Ennyi pénzért inkább vegyél egy Suzukit vagy egy Opelt. Hiába drágább ezekhez AZ alkatrész ritkábban romlanak el. A gázról pedig annyit, hogy a Lada 9-10 körul eszik belolle. Szóval egy Suzuki 5-6 literes fogyasztásával szinte ott vagy.
2012. márc. 26. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
hát igazából majd csak később szeretnék autót vásárolni de az biztos hogy hátsó kerékmeghajtású lesz....a szereléshez van egyébként érzésem , de még van hova fejlődjek...épp ezért kéne venni egy olyan járgányt amit gyakran kéne szerelni...szerintem 1-2 év alatt simán meg lehet tanulni az egész autó mechanizmusát....és még azért is jó mert majd effelé a pálya felé mozdulnék....
2012. márc. 26. 22:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!