Teljesen mindegy, mindkettő azonos műszaki alapokra épül. Ugyanott, ugyanúgy szeretnek rohadni (bár a kockák csomagtértetejének vége egy kicsit jobban a rendszámtábla világítása miatt), a motorok is hellyel-közzel ugyanazok, nincs nagy különbség. A kockák új, mikrokapcsolós karburátorai bonyolultabbnak tűnnek ugyan a régieknél, de nincs velük több gond, az elektroniak megbízható, ha meg nem, ki lehet kötni, működik minden.
Sokat szidják viszont a kockák hengeres biztosítéktábláját, hajlamos egészen meglepő módon rohadni. Ha sikerül kicserélni késesre, nincs vele gond, de egyébként sem egy nagyon vészes dolog, csak nem kell hagyni "jó még az a kicsit görbe fedél" címszó alatt beázni.
Egy nagyobb különbség van a körlámpás és a kocka Ladák között: a szíjas 1300-as motor, ami csak a kockákban volt. Egyesek esküsznek rá, mások ki nem állhatják. Tény, hogy a körlámpások láncos motorjai nem produkálnak szíjszakadást és állítólag a szíjas, 2105 kódú motorok kenése néha problémás (nem tudom, olyat még nem használtam hosszabb időn át), de az a motortípus sem olyan szörnyű, mint néhányan leírják.
Összességében tehát a megbízhatóságban nincs nagy eltérés, ez alapján nem lehet különbséget tenni köztük.
Az alkatrészárak között nincs lényeges eltérés. Ha nem valami speciális darab kell (mondjuk külön prizmás Zsiguli-hátfal vagy "nullszériás" lamellás 1500-as homlokfal), akkor kb. ugyanolyan árakról beszélhetünk. A karosszériaelemekből még akad utángyártott (olyan, amilyen, de akad), a hajtáslánc meg szinte teljesen megegyezik. Ráadásul ha nem törekedsz mindenáron az egyediségre, akkor lehet kombinálni a különböző alkatrészeket: beugorhat a négykörlámpás 2103-asba a villanyventillátor (a beszerezhetetlen mágneskuplungos helyett), az eredeti Zsiguliba meg a vákuumos elosztó (mert a gyári, fix állítófüles RSz-125 eléggé problémás darab). Az 1990-es években megjelent befecskendezős kockákig teljesen szabad a vásár, azt hozol össze, amit csak akarsz. Az újabb, kockákon használt alkatrészekhez még talán könnyebb hozzáférni (egyszerűbb jó állapotú G.222 vagy G.224 generátort szerezni, mint a régit feszültségszabályzóval együtt), de még a régiekből is akad, csak meg kell találni őket.
A javítási idők, eljárások is szinte ugyanazok. Közel ugyanaz a technika dolgozik a lemezek alatt és az új formájú bódé is majdnem változatlan vázra épül. Nincs nagy különbség.
Új műszaki, látszólag kevés futás és jó állapot, LPG üzem. Én csak ilyet vennék, ha már LADA.
A kockáknál az ülés hossztengelye nem esik egybe kormányoszlop által kijelölt egyenessel. Vagyis nem pont előtted van a kormány, hanem kicsit el van tolva oldalra. De hogy őszinte legyek, most így, fejből nem tudom, melyik oldalra van eltolva. Használtam kocka-Ladát, de nem nagyon tűnt fel a dolog, tehát véleményem szerint nem vészes.
Egyébként azért látsz több kockát, mint kereklámpást, mert a kockák jó 10-15 évvel fiatalabbak. 1971-től importálták a Zsigulikat, az első kockák meg valamikor 1981-82-ben érkeztek, ráadásul még a '90-es években is jött belőlük bőven. Ezért aztán a körlámpások már "elfogytak": széthajtották, összetörték őket vagy csak szanaszéjjel rohadtak. A kockáknak van némi előnyük, ezért bírják még a kiképzést, de azok is erősen fogynak.
Ennyi a különbség indoka és nem több. Ha a körlámpások lennének fiatalabbak, abból lenne több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!