Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ladában hány biztonsági öv van?

Ladában hány biztonsági öv van?

Figyelt kérdés
a lényeg hogy hátul a középső ülésen van vagy nincsen biztonsági öv...?

2012. márc. 25. 13:30
 1/9 A kérdező kommentje:
zsiguliban és kockában egyaránt
2012. márc. 25. 13:35
 2/9 anonim ***** válasza:
72%

Jó lenne tudni, milyen évjáratra gondolsz?

Az elsőkben nem volt, azokba utólag lehetett beszerelni amikor kötelező lett. Hátulra is csak kettőt lehetett, gyárilag nem volt több rögzítési pont.

Lehet, hogy az újabbakban már van középen is.

2012. márc. 25. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
1996-os 2107-ről lenne szó
2012. márc. 25. 13:40
 4/9 A kérdező kommentje:
tehát a 90-es évekbeli-ekről beszélünk
2012. márc. 25. 13:40
 5/9 anonim ***** válasza:

Eleinte csak rögzítési pontok voltak, később, a '70-es évek közepétől előre szereltek be két darab hárompontos, fix övet. Hátra utólag lehetett beszerelni a két szélre hárompontos fix öveket.

A kockákban elöl-hátul automata övek voltak, összesen négy. Hátul középen nem volt öv, de ettől még ötszemélyes volt az autó.

2012. márc. 25. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
tehát a mai napig nincsen 5 darab biztonsági övvel ellátott lada....kár
2012. márc. 25. 14:05
 7/9 A kérdező kommentje:
és hátul kockákban középen van rögzítési pont ahova be lehetne szerelni?
2012. márc. 25. 14:10
 8/9 anonim ***** válasza:

Miért ne lenne 5 övvel ellátott Lada? Nem ismerem a mostani típuspalettát, de szerintem most már van 5. öv némelyikben. Lehet, hogy már az új Samarákban is volt, de gyanús, hogy a 110-esben is lehetett. A Kalinában meg Priorában pedig meglepődnék, ha nem lenne.

Egyébként ha jól tudom, külön rögzítési pontja nincs középen a hárompontös övnek, viszont ha nagyon akarsz, lehet kétpontos csípőövet szerelni középre. A két szélső öv csatjának rögzítési pontjai közé lehet behúzni, azoknak a pontoknak el kell bírniuk. Más kérdés, hogy mennyit ér egy csípőöv, de a középső biztonsági öv mindig is problémás dolog volt (illetve pár kivételtől eltekintve ez az "ötüléses autó" dolog úgy általában egy kényszeres, nem jól működő megoldás).

Arra viszont nincs jó ötletem, hol lehetne harmadik rögzítési pont. A négyajtósokban annyiból lenne könnyű a helyzet, hogy nem ledönthető a támla, tehát lehet fix a rögzítés. Viszont az ülés mögött magasan nem nagyon van olyan szilárdságú vázelem, amihez biztonsággal lehetne kötni az övet. A kalaptartón lehet elindulni, ott esetleg kimenni a tetőoszlophoz, de akkor oldalról jön az öv, nem jó. A szélvédőkeret alatt sem az igazi. Igazából mindkét esetben túl alacsonyan van rögzítve az öv, feljebb kellene lennie a 3. pontnak. A tetőre felhúzni meg kicsit problémás és akkor nem is lehet eléggé hátravinni, későn kezd "fogni".

2012. márc. 25. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
köszi szépen...nekem annyi már elég hogyha középen 2ponton rögzítve van ....legalább nem száll ki senki a szélvédőn
2012. márc. 25. 18:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!