Simsonosok teljesen kezdő motoros vagyok lenne pár kérdésem (? )
1. mondták hogy s51-est vegyek mert az jó .. de s51-be vannak e meg b meg nem tudom mik .. ezek között mi a különbség illetve melyik a jó?
2. mennyibe kerül fennttartani?
ha tudtok még vmi info-t ami fontos egy kezdőnek azt megkösöznném ha leírnátok :D
1. Azok a jelölések hogy B,N,C,E a felszereltséget jelölik.
Az N-esen nem volt se index se km óra, de km órát lehetett rá rendelni. A B-n volt index, km óra, kürt. Az E-nek másmilyen volt a gyújtása úgy tudom de amúgy azt tudta mint a B-s. A C-t már nem tudom de az ritka.
Az Enduro az emelt kipufogóján kívül még sok más apróságot is tartalmazott, ilyen a bordázott ülés, magasabb kormány, merevítés...
2. Elég sok gond van a Simsonokkal. Nekem is volt Simsonom és elég sokat költöttem rá. Olcsó hozzá az alkatrész és van is bőven. A baj az hogy sok embernél megfordul a simson mire hozzád kerül és ki tudja hogy bántak vele. A legfiatalabb S51-es is több mint 20 éves és ennyi idő és rendszeres használat után biztos hogy fel kellett már újítani. Ki tudja hogy milyen bóvli alkatrészekkel szerelték.
Persze ki lehet fogni jó simsont is de ritka és nem 50-70ezret kérnek érte.
Az S53-as nagyjából ugyan az mint az S51, legalábbis a blokkja a gyújtásban és a karbiban tér el, ezen kívül még van más egyéb apróság is. Ritka modell és drágább is. Nem is lett modernebb mert még mindig te kevered a benzinhez az olajat.
Ha már van 70-ezred motorra akkor gyűjts még hozzá és én inkább egy robogót ajánlanék.
A Piaggio NRG és a Malaguti F12 elég jó árban van. Fiatalabb mint a simson, modernebb, jobban megy és nem sokkal drágább.
Kíváncsian kérdezem milyen élményt nyújt egy Simson?
/hacsak az nem nagy élmény , hogy tökig olajosan szerelheted az út szélén mikor megáll alattad/
Az E azsz enduro típus de a gyári eredeti enduro nagyon ritka, a félvezetős tirisutoros gyújtású esetében ki van írva az 51 fölé hogy Electronic, teljes szóval, a B standard megszakítós indexxel, az N az a alapverzió index nélkül.
A kiskerekű robogók is általában megszakítósok de 12V-os és indexes mind, a 51-es nagykerekűben '88 előtt 6V utána 12V.
De amúgy beregelsz a simson.hu-ra azt végignézed a típuslistát.
Szerintem is s51 et vegyél csak.....nagyábol jól leirták a többiek mit jelentenek a jelzések de az s51n típus az gyárilag tele van fogytással (kipufogó,könyök,a karbiba a súber fölött van egy gyűrű ami gátolja hogy jobban bírd neki húzni stb) tehét olyat nem érdemes venni a végsebessége 40-45 km/h körül van.
A fenntartása nem kerül sokba. És nem tudom miért mongya aszt mindenki ami egyébként tejjesen alaptalan hogy nem megbízható,igen valóban ha szét van hajtva kevés az olaj a keverékbe akkor megszorul stb de a szépen rendbe van rakva akkor nincs gond vele.kb 3-3.5 l eszik 100 on.
s51-et ajánlom.
Egy biztos, szerelni biztosan kell majd, de olcsó az alkatrész. Ha van ismerősöd akinek van simsonja akkor mindenképp simsont vegyél. Tud segíteni szerelésben ( mellesleg újonnan nagyon drágák a robogók, és nem is adnak annyi vezetési élményt, ha meg használtat veszel azzal csak szívni fogsz és nem úgy mint a simsonnal, hogy bemész boltba és viszed is haza az alkatrészt... hanem szépen vársz heteket 1 alaktrészre... )
Szóval simsont ajánlok s53-as nem éri meg drágább és semmi komolyabb különbség sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!