Mi az oka ha megyek kb 40-el és vissza váltok 4-esből 2-esre legtöbbször a kocsi berángat, kezdő vagyok?
Ha váltás közbe padlógázt nyomsz és finoman kuplungolsz akkor nem rángat! :D Mert ugye 2-esbe a 40-et simán bírnia kell. A rángatás azért van mert a motor fordulatszáma olyan hogy 4-esbe viszi 40-el a kocsit. Aztán visszaváltass, ugye ahoz hogy 2-esbe meny 40-es magasabb fordulatszám kell, de mivel a motor fordulatszáma alacsony így egy kicsit túl intenzíven jön elő a motorfék. Ezért rángat. Meg ez nem tesz túl jót a motornak sem.
Annak meg aki azt írta hogy roncstelepre való az a kocsi ami rángat ilyen váltásnál:
Kipróbálhatom ezt a te kocsidon? :D Az enyémen nem merem, de a tiéden szívesen kipróbálnám. Az úgy is bírja, nem?
(benzint amit kihasználok fizetném :D)
A rángatást a motorfék okozza. 40 körül negyedikben alapjárat közelében pörög, másodikban meg azért jóval magasabb fordulat kell ehhez. A motornak tehát fel kell pörögnie, de semmi kedve hozzá, ezért inkább fékez, ez pedig rángatásként jelentkezik. Ha lassan engeded fel a kuplungot vagy visszakapcsolás közben egy kis gázt adsz, nem fog rángatni, a "nagyok" is így csinálják.
Aki pedig ebből a jelenségből azt szűrte le, hogy az autó nem bír 2-esben 40-nel menni, annak gratulálok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!