ASTRA H LENDKERÉK?
Érdeklődnék hogy a lendkerék tönkremenetele milyen következménnyel jár a váltóra, ill más alkatrészre nézve?
1.7cdti 101le astram van és reggel hidegen ugráló ZAKATOLÓ hangot ad, ha benyomom a kuplungot elhallgat!
valószínű hogy a lendkerék hibásodik meg?
mi a végső stádium?
köszönöm a választ, ill. a tapasztalatokat véleményeket előre is!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Som01!
Nos, a gyári GM olajat semmiféleképpen NEM ajánlom. (az Opel fórumokon nagyon szidják!).
Tapasztalataim alapján Mobil 1 vagy Castrol olajon kívül semmi mást öntenék bele.
A GM-LLB-025 specifikációnak (amit az autód igényel) a következő olajok felelnek meg:
Mobil 1 NewLife 0w-40
Castrol EDGE 0w-30
A feltöltési mennyiség 5 liter.
Olajszűrőből kizárólag Bosch-t vagy Mannfilter-t esetleg Knecht-et tennék bele. ( kiváló minőségűek )
Ne felejtsd el, hogy az olajcserét ÜZEMMELEG motornál érdemes elvégezni! Az említett szűrők bruttó kiskereskedelmi ára kb: 3500-4000ft
A fenti alkatrészeket az Unix/bárdi/láng/start/amero r autósboltok bármelyikében beszerezheted.
Ha jól olvasom a kalkulátorban akkor a te autód gyári beállított olajcsere periódusa 30 000km. Több szerelő ismerősöm és az én véleményem is az, hogy ez hosszú távon káros az autónak. Érdemes 15 000km-ként lecserélni az olajat. Az a marketinges aki a nyújtott periódust kitalálta az szerintem még életében nem látott autót közelről.
Köszönöm a kimeritő választ.Én is hasonlóképpen gondolom, egy autó sincs aminek a 30.000 km jót tenne, szerintem károsodás nélkül ki sem birja. Irod az ÜZEMMELEG motort, az miért fontos? esetleg előtte át kell mosni, vagy egyből újratölthető leeresztés után?
köszönöm a válaszokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mehet rá egyből.
Átmosni nem tudod, ne is próbálkozz vele, maximum egy kevés fékfolyadék mehet a régi olajba, az kihozza a "betúrósodott" szmötyit is.
Azért fontos üzemmelegen cserélni hogy ne maradjon bent a régi olaj az eldugottabb részeken sem, melegen sokkal jobban folyik, így kijön onnan is ahonnan hidegen nem jönne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az 'átmosásoktól'/'átöblítéskeltől' mindenkit le szoktam beszélni... Nem szeretnélek untatni a téma részletezésével, de több kárt csinálsz vele mint hasznot.
Kizárólag akkor szoktam javasolni ha rengeteg az 'olajsár' vagy mondjuk banki lefoglalt autót vásárol valaki amiben valószínűleg 40 000 km alatt egyszer sem cseréltek olajat. (ilyenkor érdemes megfigyelni a leengedett olaj halmazállapotát...!)
Viszont a te autód fiatal és gondolom ilyen jellegű olajcsere elhanyagolásról szó sincs?!
Összességében én csak a gyakori és MINŐSÉGI olajjal végzett olajcserében hiszek. Úgy gondolom egy autó hosszú élettartamának részben ez a kulcsa!
Ugyanilyen fontos, hogy normális kúton tankoljon az ember(Omv, shell)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, és keress egy olyan maszek szerelőt aki megengedi, hogy végignézd az egész folyamatot.
Biztos ami biztos...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Végül milyen olajat vettél?
Mi újság a zakatoló hanggal?
196000km nél megadta magát!
kicseréltük kinyomócsapággyal együtt munkadíjjal lendkerékkel stb 180.000Ft volt!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!