ASTRA H LENDKERÉK?
Érdeklődnék hogy a lendkerék tönkremenetele milyen következménnyel jár a váltóra, ill más alkatrészre nézve?
1.7cdti 101le astram van és reggel hidegen ugráló ZAKATOLÓ hangot ad, ha benyomom a kuplungot elhallgat!
valószínű hogy a lendkerék hibásodik meg?
mi a végső stádium?
köszönöm a választ, ill. a tapasztalatokat véleményeket előre is!
Az egész kialakítása.
Igazából egy bonyolult súlyrendszer van a lendkeréken belül, amit egy még bonyolultabb rugórendszer tart állandóan optimális pozícióban.
Indításkor és leállításkor az egész kap egy pofont, ez a fő ok, egy idő után fáradnak a rugók, a folyamatos mozgástól kopnak a súlyok vezetőpályái, és megadja magát.
Illetve kevésbé tolerálja a magas hőfokot is, ha leégeted a kuplungot az sem tesz jót neki.
Tehát végső soron anyagfáradásnak is vehetjük, illetve elképzelhető hogy ilyen élettartamra tervezték.
Az egytömegűvel az a gond, hogy sokkal kellemetlenebb, 'darabosabb' lesz tőle az alapjárat mint a kettős-tömegűvel.
Ha tökéletesen csereszavatos lenne a kettő akkor mindenki kicserélné a rossz kettős-tömegűt egytömegűre...
Hm.
Építettem már be ilyen kiváltó cuccot, úgy hozta a gyerek hogy ezt tegyem bele, egy E46 320D volt az áldozat.
Az áráról nem tudok nyilatkozni, mivel nem én rendeltem, mondott valamit a srác de azóta elfelejtettem.
Érzetre kb ugyanolyan volt, érezhetően, de nem veszélyesen jobban rezonált, és talán egy picivel darabosabb volt a kapcsolás, de az betudható annak is hogy még bejáratós volt a kuplung.
Ha nem valami kiegyensúlyozatlan vackot raksz bele a kínai népi kohó terméklistájáról akkor majdnem ugyanolyan lesz, a motor élettartamát sem csökkenti, viszont többet nem lesz lendkerékproblémád.
Nyilván kompromisszumos megoldás, el kell dönteni hogy vállalod-e adott esetben azt hogy beáldozol egy kis komfortérzetet a lendkerékcsere megúszásáért cserébe.
Kormányrezonálás nem valószínű hogy ettől van, inkább a futómű és a szervó környékén kéne körülnézni kezdésnek.
Amúgy most neked is H Astrád van, vagy milyen gépről van szó? :D
Som01!
A kormányrezonálást okozhatja egy rosszl beállított futómű esetleg rosszul kicentrírozott kerekek is. Ezeket érdemes megnézetned.
A hidegindításkor a nyikorgó hangot pedig valószínűleg valamilyen szíj adja. Ez valamilyen szinten természetes. (ha nem garázsban áll az autó)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!