Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honnan tudja a régebbi automat...

Honnan tudja a régebbi automata váltó, hogy mikor kell váltani?

Figyelt kérdés
Pl.: az Ikarusok Prága vagy Voith váltója. Mert gondolom nincs számítógép vezérli.
2012. febr. 17. 22:48
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Idézem:

"Az automata sebességváltók esetében a motor és a váltó között kapcsolatot a kuplungszerkezet helyett a konverter biztosítja, amelynek lelke két egymással szembefordított lamellás kerék. A motorhoz közelebb eső a turbinakerék, a másik pedig a szivattyúkerék. A motor beindítása után, amikor az előválasztó kart D fokozatba tesszük, a turbinakereket megforgatja a motor kihajtótengelye, az áramló olaj pedig a szivattyúkereket hozza mozgásba. A turbinakerék és a szivattyúkerék között egy náluk kisebb méretű, ún. vezetőkerék foglal helyet, amely az olajáramlás erősségét szabályozza. A szivattyúkerék is megforgat egy tengelyt, amely a motor nyomatékát az ún. napkeréken keresztül az automatikus váltó mechanikus részéhez, a váltást végrehajtó a bolygóműhöz, amelyben a hidraulikus működésű, soktárcsás kuplungok továbbítják a meghajtást a bolygómű különböző egységei – pl. a bolygókerekek, koszorúkerekek – felé. A váltási pont elérésekor az egyes fokozatnak megfelelő bolygóművek hajtása szétkapcsol, a másodiké pedig össze – és így tovább az utolsó előremeneti fokozatig. A hátramenet kapcsolására egy külön fogaskerék szolgál."


Nincs energiám kifejteni már ,majd holnap elmondom emberi nyelven ha nem jó a szakszöveg.

2012. febr. 17. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Előző kérlek fejtsd ki jobban, ha van időd ;)
2012. febr. 18. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon leegyszerűsítve: a váltóban van egy turbina, ami olajat keringet, lapátkerekeket hajt meg, minden lapátkerékhez tartozik egy-egy fokozat. A vezérlést egy hidraulikus vezérlő végzi, a kihajtás (azaz a kardán, vagy a féltengelyek) és a motor fordulatszámkülönbségéből "tudja" hogy mikor "kell váltania", tehát mikor melyik lapátkerékre kell engednie az olajat. Nagyjából ennyi, ha szakmabeli vagy hozzáértő olvassa a haját fogja tépni, de a lényege ez. Laikusnak nem tudom egyértelműbben elmagyarázni.
2012. febr. 18. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Köszi, azt tudom hogy működik, csak az nem volt tiszta, hogy honnan tudja, mikor erőlködik a motor, vagy mikor válthat föl. De akkor ezek szerint csak a fordulatszám az ami irányítja.
2012. febr. 18. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
A nyomaték is belejátszik, de tényleg nem menjünk bele, maradjunk annyiban hogy a fordulatszámkülönbség és a leadott nyomaték alapján dolgozik a vezérlés,elég komplex rendszer. :) Elméleti részét ismerem én is csak, nagyon kevesen foglalkoznak pl. automata-javítással is, pont a rendszer bonyolultsága miatt.
2012. febr. 18. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszi!
2012. febr. 18. 18:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!