Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltót átlehet...

Automata váltót átlehet alakítani manuálisra? és ha igen kb mennyiért régi 540i bmw

Figyelt kérdés
2012. jan. 11. 08:47
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha kicserélded a komplett váltót egészen biztosan átlehet, de az nem olcsó
2012. jan. 11. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

A váltót átalakítani nem lehet, cserélni kell. Kell egy új váltóegység, egy új lendkerék a motorra, lehet, hogy a padlólemezt is át kell szabni (más formájú az új váltó, máshol vannak a váltótartó bakok), valószínűleg a kardántengely is más, a végáttétel is különböző szokott lenni és az utastérben is kell pár apróság (mondjuk váltókar meg ilyenek). Pedálbakból is új kell, lehet, hogy a főfékhenger is más, ki kell építeni a kuplung működtetőszerkezetét. Ha kis szerencséd van, még az is lehet, hogy az ECU-t is át kell írni, mert van, hogy automata váltósoknál másképp működik. Néha olyan is van, hogy néhány, látszólag teljesen független alkatrészt (vízhűtő, klímahűtő a váltó olajhűtője miatt, kipufogócső a más váltóforma miatt) is cserélni kell.

Szóval ha úgy gondolod, hogy álmaid BMW-jével csak azért nem tudsz majd egyhelyben forogni, mert automata váltós: megnyugodhatsz: menni fog az, ne bántsd. Ha pedig elhagyta magát a váltó, akkor ezzel a módszerrel nem úszod meg fillérekből a költséges cserét vagy felújítást.

2012. jan. 11. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Veszel hozzávaló váltót, kulisszát, pedálsort, kuplungot, lendkereket, esetleg kardánt meg difit, ha az is más, és mehet a csere.
2012. jan. 11. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Egy e30 v8at építek és gondoltam nem veszem meg a motort hanem komplett autót veszek de csak automatát találok...a driftesek is megoldották valahogy azért kérdeztem
2012. jan. 11. 09:12
 5/9 anonim ***** válasza:
Megoldható a dolog, az E34-ből és az E39-ből is volt kéziváltós 540i. Így, hogy teljesen új autót építesz, talán még könnyebb is, mert úgy válogatod össze az alkatrészeket, ahogy szeretnéd. Kell egy lendkerék (ezt le lehet gyártatni acélból), valami kuplung (ebből is van sokféle, különböző nyomatékra és maximális fordulatra méretezve), aztán már csak azt kell kitalálnod, milyen váltót szeretnél hozzá. Mindegy, hogy az 540i automatáját szeretnéd-e beleerőltetni vagy egy egyedi váltót próbálsz bele, úgyis át kell faragnod az autót, mert egyik sem fog pontosan beleilleszkedni. A végáttételt majd kitalálod, kardánt meg lehet gyártatni.
2012. jan. 11. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Sokan használnak 525tds váltót ez diesel vajon miért?
2012. jan. 11. 09:23
 7/9 anonim ***** válasza:
Valszeg a rövidebb áttételek miatt. Drifthez az kifejezetten előnyös.
2012. jan. 11. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Tudja a fene, hogy rövidebb-e az 525tds váltója, mint a többié... Mivel dízelmotorhoz készült, ezért szerintem hosszabb. Valószínűleg azért használják, mert nagy nyomatékot visel el (éppen azért, mert dízelhez gyártották), a végáttétellel meg tudnak játszani, hogy összességében rövid áttételt kapjanak.
2012. jan. 11. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
m60b40 bmw motorról van szó az egyik ismerősöm 25 tds ZF váltóra hegesztett egy automata harangot. MiérT mert a bele ugyan az mint a v8-é. itt a rejtély miért válasszák a driftesek a 2,5 tds váltót
2012. jan. 12. 22:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!