Hogyan működik és mi a különbség a félautomata és az automata váltó között?
A félautomata váltónál nem kell kuplungolni, az automata váltónál meg még váltani se.
Egy hasonló kérdésben már valaki nagyon szépen leírta a félautomata váltó működését: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__23..
Az félautomatában gombokkal váltogathatsz fel-le , úgy tudom.
Az automata meg totál önállóan vált.Véleményem szerint az automata váltók a jobbak.Nem is értem hogy sokan hogy használhatnak még olyan ős kövületet mint a manuális váltó és kuplung.Az automatában az a jó hogy nem kell vesződnöd a kuplunggal és a váltóval , csak berakod D-be és mész.Sokkal egyszerűbb.
őskövület :D:D ez vicces
aki tud vezetni, annak mindegy szerintem. aki nem tud, az nyilván az automatát preferálja.
Hát én ezerszer jobban szeretem a rendes manuális váltót.
Jobban lehet uralni az autót. (Pl.: Emelkedőn is röhögve tudok előzni. :P )
Jó formán észre sem veszem már a váltásokat, teljesen automatikusan csinálom. Csak meg kell szokni...
Az félautomatában gombokkal váltogathatsz fel-le , úgy tudom.
Az automata meg totál önállóan vált.Véleményem szerint az automata váltók a jobbak.Nem is értem hogy sokan hogy használhatnak még olyan ős kövületet mint a manuális váltó és kuplung.Az automatában az a jó hogy nem kell vesződnöd a kuplunggal és a váltóval , csak berakod D-be és mész.Sokkal egyszerűbb.
20:47:
Egyszerűbbnek egyszerűbb, de nem mindig jobb. Sőt. Az automata váltónál is vannak ugye fokozatok, és ehhez tartozó nyomaték görbék. Viszont egy automatánál nem Te döntöd el, hogy mikor mennyi nyomaték, és gyorsulás kell, hanem az automata. Ez pl előzéskor rossz, elkezdesz előzni valakit, az automata vált, és így lassabban tudsz gyorsulni. Egy manuálisnál viszont visszakapcsolsz egy fokozatot, és magasabb fordulatszámon, nagyobb nyomatékkal, gyorsabban tudod lehagyni az előzni kívánt kocsit. Ez sokszor jól jön.
Azonban hozhatnám fel példának a jeges/havas utakat is. Sokszor olyankor vált bele egy kanyarba, vagy egy jeges útba az automata amikor nem kéne, és ilyenkor a nyomatékváltozás miatt bizony könnyen megcsúszhat, vagy kipördülhet az egész kocsi.
Ennek ellenére én is az automatákat kedvelem, mert lusta vagyok. :) Viszont belátom, hogy miért jobb a manuális.. Városban viszont elég kikészítő tud lenni araszolni egy manuálissal, és taposni a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!