Az automata váltó, hogy működik? Ahhoz nem kell sebváltót használni?
Igazából senki nem válaszolt :)
Tehát:
Az automatikus sebességváltó három részből áll:
Nyomatékváltó
Bolygókerekes hajtómű
Hidraulikus vezérlés
A hidrodinamikus nyomatékváltó áll:
Szivattyúkerék
Vezetőkerék
Turbinakerék
A motor által meghajtott szivattyúkerék lapátjai között lévő olajat a centrifugális erő következtében a turbinakerékre nyomja. A turbina hajtott lapátjai között irányt változtató olaj (ATF olaj) a turbinakeréken forgató nyomatékot kelt. A vezetőkerék lapátjai a turbinából kiáramló olajat a szivattyú mozgásával azonos irányba terelik.
Tehát mindig van kapcsolat a főtengely és a váltó között, nincs oldott állapot, mint a kézi váltónál.
Utána jön a bolygókerekes hajtómű:
(Egyszerű bolygómű esetén)
1., fokozat
Meghajtás: napkerék
Rögzítve: koszorú
Kihajtás: bolygőkerék
2., fokozat
meghajtás: koszorú
rögzítve: napkerék
kihajtás: bolygókerék
3., fokozat
meghajtás: napkerék
rögzítve: napkerék összerögzítve a koszorúval
kihajtás: bolygókerék
Tehát a különböző fokozatok a bolygómű egyes elemeinek meghatástól, rögzítettségétől függ.
Végül pedig van a hidraulikus vezérlő. Ez általában a hajtómű ház alsó részében van, ez végzi a fokozatváltást a bolygóműben. Ennek összetett a működése, de a te kérdésedhez elég annyi amit leírtam róla. ZÖLD KEZET KÉREK :D
00:00, 55%-os válaszolónak: A CVT mint ahogy a nevében is bennevan, folyamatosan változó áttétel (Continuously variable transmission). Namármost amit leírtam, abban minden váltásnál egy másik rész lesz lefékezve a váltóban, így eleve nem lehet folyamatos az áttétel változás, csak szakaszos. Amit te mondtál az két változtatható szélességű szíjtárcsa elvén alapul, és így működik: [link]
Utolsónak pedig: köszi a részletezést, nekem nem volt hozzá türelmem :D
Olvastam itt egy hozzászólót,miszerint pirosban D-ben állj a féket taposva.Ez marhaság,pirosban N-ben azaz üresben kell állni,mert egyrészről ha csak egy tized másodpercre is leveszed a lábad a fékről,már bele is mentél az előtted állóba,másrészről többet is fogyaszt a motor,hiszen ilyenkor némileg erőlködik,menne,csak a fék visszafogja.
N-ben viszont mint a váltót mint a fogyasztást kíméled.
P-be csak akkor rakd,ha véglegesen leparkoltál már.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!