Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az automata váltó, hogy...

Az automata váltó, hogy működik? Ahhoz nem kell sebváltót használni?

Figyelt kérdés
2012. febr. 12. 21:34
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
73%

Igazából senki nem válaszolt :)


Tehát:

Az automatikus sebességváltó három részből áll:

Nyomatékváltó

Bolygókerekes hajtómű

Hidraulikus vezérlés


A hidrodinamikus nyomatékváltó áll:

Szivattyúkerék

Vezetőkerék

Turbinakerék


A motor által meghajtott szivattyúkerék lapátjai között lévő olajat a centrifugális erő következtében a turbinakerékre nyomja. A turbina hajtott lapátjai között irányt változtató olaj (ATF olaj) a turbinakeréken forgató nyomatékot kelt. A vezetőkerék lapátjai a turbinából kiáramló olajat a szivattyú mozgásával azonos irányba terelik.


Tehát mindig van kapcsolat a főtengely és a váltó között, nincs oldott állapot, mint a kézi váltónál.


Utána jön a bolygókerekes hajtómű:

(Egyszerű bolygómű esetén)

1., fokozat

Meghajtás: napkerék

Rögzítve: koszorú

Kihajtás: bolygőkerék

2., fokozat

meghajtás: koszorú

rögzítve: napkerék

kihajtás: bolygókerék

3., fokozat

meghajtás: napkerék

rögzítve: napkerék összerögzítve a koszorúval

kihajtás: bolygókerék


Tehát a különböző fokozatok a bolygómű egyes elemeinek meghatástól, rögzítettségétől függ.


Végül pedig van a hidraulikus vezérlő. Ez általában a hajtómű ház alsó részében van, ez végzi a fokozatváltást a bolygóműben. Ennek összetett a működése, de a te kérdésedhez elég annyi amit leírtam róla. ZÖLD KEZET KÉREK :D

2012. febr. 13. 03:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek :)
2012. febr. 13. 06:56
 13/15 anonim ***** válasza:

00:00, 55%-os válaszolónak: A CVT mint ahogy a nevében is bennevan, folyamatosan változó áttétel (Continuously variable transmission). Namármost amit leírtam, abban minden váltásnál egy másik rész lesz lefékezve a váltóban, így eleve nem lehet folyamatos az áttétel változás, csak szakaszos. Amit te mondtál az két változtatható szélességű szíjtárcsa elvén alapul, és így működik: [link]


Utolsónak pedig: köszi a részletezést, nekem nem volt hozzá türelmem :D

2012. febr. 13. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%
N neutral mint fentebb irtak, az R pedig reverse, nem rukverc :DDD
2012. febr. 13. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Olvastam itt egy hozzászólót,miszerint pirosban D-ben állj a féket taposva.Ez marhaság,pirosban N-ben azaz üresben kell állni,mert egyrészről ha csak egy tized másodpercre is leveszed a lábad a fékről,már bele is mentél az előtted állóba,másrészről többet is fogyaszt a motor,hiszen ilyenkor némileg erőlködik,menne,csak a fék visszafogja.

N-ben viszont mint a váltót mint a fogyasztást kíméled.

P-be csak akkor rakd,ha véglegesen leparkoltál már.

2012. aug. 25. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!