Miért van az bunkó magyar szokás, hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl mögötted a semmiből 220-al érkező levillog az útról?
Tessék csak nem lehagyni azt a részt, amiről szó van:
…ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.”
Ez ügye nem szándékosan maradt le! ;-)
Nem kell ehhez 200, 130 is elég.
Egy fórumon nekem azt bizonygatták egyesek, személykocsival a 30 m követési táv is bőven elég két kamion között, de még kevesebb is.
Bár nem a kérdésre válasz, de hát már jó ideje nem vagyunk itt szabályosak:
Egy korábbi felvetésre: a teherautók előzési tilalma nem is azért lett elsősorban bevezetve, mert lassúak. Sokkal inkább azért, mert egymást előzgetik. Ha néha néha egy gyorsabb kamion utolér lassúbbakat, nem lenne nagy gond, hogy megelőzi azt vagy azokat.
A komolyabb akadályt az jelenti, hogy a csapat tagjai egymást váltogatják az oszlopban. Nem szakad szét a sor, csak az elől menők cserélődnek. Azt mondják, fárasztó lenne tartani az állandó pozíciót, amit meg is értek.
"Tessék csak nem lehagyni azt a részt, amiről szó van:
…ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.”
Ez ügye nem szándékosan maradt le! ;-)"
De szándékosan maradt le, mivel senki nem írt olyat, hogy egy 1 kilométeres kamionsort előzünk. A kérdező is ezt írta: hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl ..
Az inkább vicces, hogy csak ennyibe tudtál belekötni a hozzászólásból ;-)
#62: Igen, ez tényleg probléma. Az előzéseken kívül a rendkívül kis követési távolságot tartó kamionoktól elég nehéz felmenni az M0-ra ( de autópályán is lehet probléma forrása ) és ha az elsőnek vészfékeznie kell, akkor hamar "összeszedik" egymást. Szokott is állni ráfutásos baleset miatt gyakran a nullás. Szerintem ezt is jobban kellene büntetni. Németországban erre nagyon harapnak, jogosan.
De szándékosan maradt le, mivel senki nem írt olyat, hogy egy 1 kilométeres kamionsort előzünk. A kérdező is ezt írta: hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl…
De bizony, hogy írt. Pl. 21: …hosszú kamionsor…; 38: elkezdi előzni a 10 kamionból álló sort.
És a #21-est értelmezed is vagy csak a két szót másolod? Javaslom olvasd el mégegyszer:
"Mindenesetre nem értem miért ennyire nehéz tekintettel lenni másokra. Ha sietek, de utolérek valakit, akiről látom hogy mondjuk szabályosan 130-al előz egy hosszú kamionsort, hát megvárom, és belassítok mögé, akkor is ha előtte utána kilóhetvennel haladok tovább, vagy mint ahogy korábban írtam, ha én előzök 130-al, és látom h vki nagyon menne, odalépek egy kicsit, hogy neki is egyszerűbb legyen. "
A #38: "A sztrádán a leges leg veszélyesebb dolog az a fajta barom, aki cammog 110-el a külsőben, mert ott fogyaszt jól a gép, majd mikor utolér egy 90-el menő tempomatos kamiont akkor úgy dönt, hogy ő most megeleőz - természetesen továbbra is 110-el, mert nehogymár mások miatt ő gyorsítson, még a végén 3 ft-nyi benzint elpazarolna. Ilyenkor természetesen se tükörbe nézés, se semmi egyéb, paff ki a balsőbe 110-el és elkezdi előzni a 10 kamionból álló sort egy örökkévalóság alatt."
Ha megy a szövegértés jelentkezz :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!