Miért van az bunkó magyar szokás, hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl mögötted a semmiből 220-al érkező levillog az útról?
Érthetetlen módon az emberek 90%-a megérti, hogy a belső sáv ELŐZÉSRE való, nem pedig haladásra.
Vissza kéne vezetni a kötelező 8 osztályt a jogosítvány megszerzéséhez, de legalább egy 80 feletti IQ-t...
Teljes mértékben egyetértek.
Jövök hazafelé a Balatonról az M7-en Pestre. Előttem a távolban egy autót látok a külsőben. A tükörből mögöttem is csak messzi távolban, de még láthatóan szintén a külsőben. Egészen Pestig így volt. A belsőben pedig folyamatos volt a forgalom. Semmi nem indokolta. A külsőben olyan kicsi volt a forgalom, s lassú járművel sem találkoztam, hogy még azt sem lehetne mondani, azért mentek belül, mert nem akarnak ki-be-ki-be variálni.
Ja és ők sem mentek sokkal gyorsabban, mint én.
A mellettem elhaladás egy-egy autó esetében fél perc is lehetett. Még mielőtt valaki beszólna: tudom, az előzést akár lassítással is segíteni kell. Nem voltam bunkó! Nem előzött, elhaladt mellettem. Esze ágában sem volt kimenni.
#48
"Én nem tudom jól a KRESZt? A nem rám vonatkozó sebességhatárokat valóban nem tudom. Elismerem. De azzal, amellyel vezetés közben mindenképpen tudnom kell, azzal tisztában vagyok. " Akkor tisztában vagy azzal is, hogy "B" kat. járművel könnyű utánfutót húzol ( max 750kg vagy a vonó jármű 68kg-mal növelt tömegének a fele, ráfutóféknél 3/4-e ) az már járműszerelvénynek minősül, és 80km/h a megengedett sebessége. Másodsorban, a legelső példádhoz visszatérve, ha transzporterrel húzol üres trélert, az még csak csak belefér ebbe, de ha már van rajta valami, akkor ahhoz B+E jogsi szükséges ( és akkor is csak 80km/h-val mehetsz ).
Ha feltételezzük, hogy szabálykövetően közlekedsz:
"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. " << akkor nem kényszerítheted a szabályosan 130-cal közlekedőt sem sebességének hirtelen megváltoztatására, tehát ha nem mászol elé belátható távolságon, akkor nem is ér utol, nem is villog és nincs gond.
#49:
"A mikrobusz és trélere B jogsival vezethető, az össztömeg nem haladja meg a 3500 Kg-ot." fentebb kifejtettem, ez nem feltétlen igaz. Másrészről azért emlegettem - az általad is belinkelt- teherautós előzni tilost, mert mindenkinél az verte ki a biztosítékot, hagy lassan előz kamion kamion. Ha te egy 3,5 tonnás szeméttel tartod fel a forgalmat az nem gáz mi? Úgy látszik a lényeget nem vetted érszre/értetted meg ...
#50: Szerintem 130km/h-nál 1,5 perc alatt ~3250métert tesz meg, de nincs szükséged radarra, mert eközben te is haladsz. Te megteszel ez idő alatt ( a szabályos 80-nal ) 2000 métert. A differencia az előzés megkezdésekor 1250 méter. Ha ezt nem is látod és megkezded az előzést, a mögötted haladónak még bőven van ideje levenni a tempomatot/lassítani. Nyilván nem ebben az esetben tolnak le villogva ( szerintem ).
Óhajtod még bizonyítani, hogy hülyeségeket írsz ? :)
E sértegetéseidet tartsd meg magad!
Zagyválsz mindent össze, amihez nincs közöm. A következő az lesz, bunkó vagyok, mert sóskát reggeliztem?
Én semmi mást nem teszek, csak azt próbálom megértetni, azzal, akinek ez gondot jelent, hogy szabályosan is lehet akadályozni. Semmi mást.
Nem írtam sehol olyant, hogy bevágni valaki elé szabályos, sehol nem írtam olyant, hogy belsőben menni ok nélkül szabályos.
Te itt azzal támadsz, hogy ha a mögöttem jövő ha időben tud lassítani, akkor meg is teszi, az én korábbi beírásom meg arra válasz, hogy mások szerint semmiképpen nem tarthatom fel a mögöttem jövőt. De igen, feltarthatom.
Én nem linkeltem be itt semmit.
És azt is leírtam, hogy tetszés szerint helyettesíthető bármelyik jármű bármi másra, s bármilyen sebességérték bármilyen másra.
Az eredeti kérdésben sem szerepel egyéb: miért kell keménykedni a szabályosan közlekedővel?
Má bocs hogy beleszólok,de ilyen hogy a tréler kocsival ennyit nyom,kocsi nélkül annyit,nincs. Mindig az össztömeg számít. Ha pedig két tengely van alatta,amit egy trélernél valószínüsítek,(nehézpótkocsi)akkor máris B+E katagória érvényes rá,és járműszerelvénynek minősül..
"KRESZ 26. § (1) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel autópályán 80 km/óra, lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra, lakott területen 50 km/óra."
„yilván nem ebben az esetben tolnak le villogva ( szerintem ).
Óhajtod még bizonyítani, hogy hülyeségeket írsz ? :)
A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.
# 55/58 Időpont ma 12:26 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz? ”
Akkor tessék megmondani a kérdezőnek, hogy nem létezik a problémája!
Miért van az bunkó magyar szokás, hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl mögötted a semmiből KETTŐSZÁZHÚSSZ-al érkező levillog az útról?
#56:
El elejét nem igazán értem ( a 66%-os válaszolót egy személynek tekintettem, ha esetleg többen vagytok , akkor sorry! Sértegetés nem volt a hozzászólásomban, szerintem )
"Te itt azzal támadsz, hogy ha a mögöttem jövő ha időben tud lassítani, akkor meg is teszi, az én korábbi beírásom meg arra válasz, hogy mások szerint semmiképpen nem tarthatom fel a mögöttem jövőt. De igen, feltarthatom.
"
Kresz 36. § (2):
A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte GYORSABBAN haladó járművek közlekedését nem AKADÁLYOZZA; ha pedig a forgalom olyan sűrű....
#57/59:
"Az eredeti kérdésben sem szerepel egyéb: miért kell keménykedni a szabályosan közlekedővel?"
"Akkor tessék megmondani a kérdezőnek, hogy nem létezik a problémája!
Miért van az bunkó magyar szokás, hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl mögötted a semmiből KETTŐSZÁZHÚSSZ-al érkező levillog az útról?"
AZ elmúlt jópár hozzászólásban azt próbáltam meg bizonyítani, hogy a szabályok betartásával és odafigyeléssel közlekedik az ember, akkor ilyet nem tapasztal ( lást a saját példám ). Itt mindenki csak megmagyarázza, miért a hátulról 220-szal támadó a gyökér ( tételezzük fel, hogy csak szabálytalan, ne hogy őt is sérelem érje), azt senki nem próbálta meg megmagyarázni, hogy hogy kerül olyan helyzetbe, hogy a belső sávban utoléri az Enterpreis űrhajó ( vagyis egy valaki, aki szabálytalanul 110-zel rombol trélerrel a pályán.. ).
Igen, van ilyen probléma ( nem csak Magyarországon ) de ennek két forrása van, kell jóval a megengedett sebesség felett száguldó és kell ember, aki indokolatlanul feltartja a mögötte haladót a belső sávban. A kettő közül elég egy teljesülése, hogy a kérdező által felvázolt probléma előálljon. Mint egy korábbi hozzászólásban már leírtam, engem még egyszer sem villogtak le. A hiba bizonyára a vezetési stílusomban lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!