Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jól csináltam? Lada 2105

Jól csináltam? Lada 2105

Figyelt kérdés

nemrég kiírtam 1 kérdést a 18 literes fogyasztásról.. Nem találtam a zsiguli.hu-n olyan írást, hogy mik a gyári értékei a karbinak, ezért a következőket tettem:

-gyújtáselosztó fedélen fordítottam balra -> megnőtt az alapjárati fordulatszám, kipufogót hallgattam és addig állítgattam míg a legkevesebbet pöfögött, gondoltam nagyobb fordulatot ugyanolyan keverék akkor produkál ha jobb időpontban gyullad meg, hát úgy hagytam.

-keverékcsavart kitekertem pár fordulatot úgy, hogy nézegettem, fullad-e a motor lassú ill. hirtelen gázadásra, ezután kitekertem az alapjárat csavart így beállítva alacsonyabb fordulatszámot kb 1300-ról 8-900-ra lement. Fogyasztás mérés következik.


2011. dec. 22. 14:31
 1/6 anonim ***** válasza:

Igazából a fordulatszámot nem az alapelőgyújtás változtatásával szokás belőni, de ha korábban sem volt jól beállítva, akkor szerencséd lehet. Ha erőtlen vagy csörög a motor a próbaúton, akkor emiatt lehet.


Az alapjárati dolgokat a két alapjárati csavarral szokás állítani, a mennyiségcsavarral és a keverékcsavarral.


Szóval szerencséd lehet, de nem ez a megfelelő eljárás.

2011. dec. 22. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Az alapelőgyűjtást nem így szoktuk állítani. Az okoskodásod eléggé nyakatekert, erre azért nem építenék. A beállításhoz először azt szoktuk ellenőrizni, hogy a röpsúlyos szabályzó működőképes-e, visszaáll-e alaphelyzetbe, vagy lógnak a röpsúlyok. Ha jól működik, akkor kell a gyári értékre beállítani, ehhez stroboszkópot célszerű használni vagy próbalámpával kell eltalálni a megfelelő szögértéket. Az előbbi jóval egyszerűbb, csak stroboszkóp nem terem minden bokorban. Persze ettől lehet, hogy eltaláltad a megfelelő értéket (gyárilag 5-7 fok, ha jól emlékszem), de ez korántsem biztos.

A keverékcsavarral és az alapjárati csavarral történő próbálkozás akár még jó is lehet, mindenkinek megvan a maga módszere a tuti beállításra.

De remélem, azért szétnéztél a karburátoron belül, hogy megfelelő méretű fúvókák legyenek benne, sehol ne kapjon falsot és ne legyenek eldugulva a csatornák.

2011. dec. 22. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Természetes.

A beállítást azért tartom (viszonylag) jónak mert a próbakör során a kanyarban kövérebb gázra -kuplunggal szerencsétlenkedés nélkül- kipörgött a kerék, ilyet eddig nem csinált, valamint szebben jár a motor, nem lötyög odalra...

2011. dec. 22. 21:38
 4/6 anonim ***** válasza:

Bocsanat hogy bele okvetetlenkedek de errol a stroboszkopos dologrol jutott eszembe:

Atmentem a szomszed autoszerelo muhelybe hogy kerek kolcson egy stroboszkopot.

Meglepetes: autoszerelonk gondolkozott kb egy felpercet majd szabadkozik hogy kb felevente egyszer szedik elo de az sem biztos. Hat ennyit a hagyomanyos megoldasokrol mert ugye hengerenkenti gyujtotrafot hasznalnak szinte mindenhol mar. De szerintem amit muveltel az nem piskota :) Szerencses a kezed!!!

2011. dec. 23. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
van érzékem műszer nélkül körülbelül működőképesre beállítani egyébként én is ezt a szakmát tanulom :)
2011. dec. 23. 14:16
 6/6 anonim válasza:
az alapelőgyújtást csörgéshatárra kell beállítani nagy terhelésen, pl 4.-ik sebességben 50-60 körül nyomsz egy padlógázt, ha csörög feélreállsz és picit kocogtatva a gyújtáselosztót óra járással egy irányban, addig kell ezt megismételni míg nem csörög be, vagy éppen pár másodpercig ciripel, utána meg elhallgat. ha készen van, jöhet a karbin az alapjárati fordulatszám beállítása az említett minőség illetve mennyiség csavarokkal.
2012. márc. 21. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!