Jól csináltam? Lada 2105
nemrég kiírtam 1 kérdést a 18 literes fogyasztásról.. Nem találtam a zsiguli.hu-n olyan írást, hogy mik a gyári értékei a karbinak, ezért a következőket tettem:
-gyújtáselosztó fedélen fordítottam balra -> megnőtt az alapjárati fordulatszám, kipufogót hallgattam és addig állítgattam míg a legkevesebbet pöfögött, gondoltam nagyobb fordulatot ugyanolyan keverék akkor produkál ha jobb időpontban gyullad meg, hát úgy hagytam.
-keverékcsavart kitekertem pár fordulatot úgy, hogy nézegettem, fullad-e a motor lassú ill. hirtelen gázadásra, ezután kitekertem az alapjárat csavart így beállítva alacsonyabb fordulatszámot kb 1300-ról 8-900-ra lement. Fogyasztás mérés következik.
Igazából a fordulatszámot nem az alapelőgyújtás változtatásával szokás belőni, de ha korábban sem volt jól beállítva, akkor szerencséd lehet. Ha erőtlen vagy csörög a motor a próbaúton, akkor emiatt lehet.
Az alapjárati dolgokat a két alapjárati csavarral szokás állítani, a mennyiségcsavarral és a keverékcsavarral.
Szóval szerencséd lehet, de nem ez a megfelelő eljárás.
Az alapelőgyűjtást nem így szoktuk állítani. Az okoskodásod eléggé nyakatekert, erre azért nem építenék. A beállításhoz először azt szoktuk ellenőrizni, hogy a röpsúlyos szabályzó működőképes-e, visszaáll-e alaphelyzetbe, vagy lógnak a röpsúlyok. Ha jól működik, akkor kell a gyári értékre beállítani, ehhez stroboszkópot célszerű használni vagy próbalámpával kell eltalálni a megfelelő szögértéket. Az előbbi jóval egyszerűbb, csak stroboszkóp nem terem minden bokorban. Persze ettől lehet, hogy eltaláltad a megfelelő értéket (gyárilag 5-7 fok, ha jól emlékszem), de ez korántsem biztos.
A keverékcsavarral és az alapjárati csavarral történő próbálkozás akár még jó is lehet, mindenkinek megvan a maga módszere a tuti beállításra.
De remélem, azért szétnéztél a karburátoron belül, hogy megfelelő méretű fúvókák legyenek benne, sehol ne kapjon falsot és ne legyenek eldugulva a csatornák.
Természetes.
A beállítást azért tartom (viszonylag) jónak mert a próbakör során a kanyarban kövérebb gázra -kuplunggal szerencsétlenkedés nélkül- kipörgött a kerék, ilyet eddig nem csinált, valamint szebben jár a motor, nem lötyög odalra...
Bocsanat hogy bele okvetetlenkedek de errol a stroboszkopos dologrol jutott eszembe:
Atmentem a szomszed autoszerelo muhelybe hogy kerek kolcson egy stroboszkopot.
Meglepetes: autoszerelonk gondolkozott kb egy felpercet majd szabadkozik hogy kb felevente egyszer szedik elo de az sem biztos. Hat ennyit a hagyomanyos megoldasokrol mert ugye hengerenkenti gyujtotrafot hasznalnak szinte mindenhol mar. De szerintem amit muveltel az nem piskota :) Szerencses a kezed!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!