Hogyan érhetnék el alacsonyabb fogyasztást? Lada 2105
Ezek a fogyasztási értékek abszolút nem normálisak egy 2105-től. Nagyjából ennek a felét kellene produkálnia.
Valószínűleg a karburátor lehet rettenetesen elállítva. Ha nem a gyári, 2105-tel kezdődő cikkszámú, vákuumos darab van rajta, akkor érdemes azt beszerezni, mert a mechanikussal szeret többet enni. Ezen kívül meg kellene nézni a fúvókákat, hogy ugyan mi van belefaragva, lehet, hogy nem ártana síkba csiszolni az illeszkedő felületeket, az sem kizárt, hogy a pillangószelepek tengelye lóg, falsot kap mellette a motor...
Sokan hiszik azt, hogy be tudják állítani a Ladák karburátorát, de bonyolultabb, mint képzelik. Lehet, hogy valamelyik aranykezű előző tulajdonos tudott egy tuti beállítást, azért szenvedsz most.
Ezzel már jó eséllyel meg tudod közelíteni a gyári, 8-10 l/100 km körüli fogyasztási értékeket, de ahhoz, hogy igazán jó eredményt érj el, a gyújtást is gatyába kell rázni (semmit sem ér a tökéletes karburálás, ha az üzemanyag fele dolgavégezetlenül megy ki a kipufogón) és a kötelező körökről sem szabad megfeledkezni (helyes guminyomás, felesleges lomok kihajigálása az autóból, gyors bemelegedés, motorfék intenzív használata - főleg takarékrendszerrel szerelt, ún. mikrokapcsolós karburátor esetén).
Egyik haverom is hasonlóan járt. Már egy hete megvolt a piros 2105, gondolta beállítja a karbit, az iskolától már nem volt benzinje hazafelé.
Itt egy leírás a karbi beállításához. Érdemes átnézni van-e sérülés (pl. repedés) a karbin, ha szemmel láthatóan nincs, akkor lehet tisztítani és állítgatni. A gyári értékekre visszaállítva elméletileg nagyjából jónak kell lennie, ha utána el akarod állítani, akkor legalább tudod honnan indulsz.
Esetleg ha van gy ismerősödnek egy beállított karbija amit kölcsönkérhetsz egy hétre, akkor megpróbálhatod először azzal.
Tudom hogy teljesen más, de engem a Pannoniám szivatott meg alaposan: műszaki előtt minden rendben volt, elvittem utánfutón, hazajöttem, letoltam, kerültem vele egy kört és elfogyott 5 liter benzin 60 km-re. Cseréltem úszót, szivató gumipogácsát, úszótűt, súbert és semmi sem változott. Feltettem egy másik karbit (szerencsére van már vagy fél tucat) ugyanazokat az alkatrészeket (súber, súbertű, úszó tűvel, szivató) beleépítve és elmúlt a gond. Ez csak egy lehetőség, nem kell másik karburátorért szaladni, de ha a rendes beállítás nem vezet eredményre, akkor lehet más jellegű gond is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!