Ha nagyobb sebességnél visszaváltok, az károsítja a motort?
Nem a 70%os, vagyok
"
Azonkívül ha te egy éles kanyar előtt 70-80-nál visszaváltasz a sebességed egy fikarcnyit sem fog változni
"
Ha visszaváltasz, akkor kisebb seb. fokozatban leszel, kisebb seb. fokozatban erősebb a motorfék hatása, tehát egységnyi idő alatt jobban lassul az autó, azaz egységnyi idő elteltével lassabban fog haladni az autó.
Az éles kanyar előtt is vissza lehet váltani (én szoktam is), de ésszel, és nyílván nem 300-al kell megpróbálni bevenni. Aki elszáll az szimplán idióta és túl nagy sebességgel érkezik be, onanntól kezdve nyílván akármit csinálhatsz már vége. Az elszállásnak tehát nincs köze a visszaváltáshoz, nem is értem hogy jött ide...
Amúgy az én kocsimban nagyon erős a motorfék hatása, sokkal erősebb mint bármelyik másik autóban amiben eddig ültem. Ebben érződik igazán hogy mit jelent a motorfék.
"
Városban pedig megnézném azt a vezetőt, aki csak a motorféket használván tud közlekedni.
"
Ha van időd, szeretettel látlak az anyós ülésen mellettem. Szinte nem használom a féket, ahol lehet csak motorfékkel fékezek, vagy üresben gurulok. Legalábbis ahol ismerem a forgalmi rendet, lámpa ciklusokat. Igyekszem úgy vezetni hogy se a fékhez, se a gázhoz ne kelljen érni :) mert mindkettő pénzbe kerül.
Annyi a titok hogy figyelni kell a ritmust, és előrelátóan vezetni. Az pedig hogy más lámpától lámpáig nyomja a gázt, majd a féket, már nem az én bajom. De az vicces amikor előzgetnek, majd állnak a pirosnál, utána én repülőrajttal elkapom a zöldet és elhúzok mellettük :P
"
motorfékelsz
"
Motorfékezel akkor már inkább :)
Kérdező:
Hallgass a 92%os kollégára, tudja mit beszél!
Amúgy pedig valóban az a lényeg hogy túl nagy fordulat különbség ne legyen.
Amúgy pedig a motorfékezés előnyére a fék nem kopás, nulla fogyasztás mellé beírnám még azt is, hogy télen kisebb az esélye hogy megcsússzon az autó, illetve kisebb seb. fokozatban jobban tudsz gyorsítani, tehát adott esetben ebből a szempontból is jobb. Én úgy vezetek hogy taktikusan, sose álljon az autó, így vagy úgy, de mozgásban legyen, és mozgásból tudjak elindulni, ne álló helyzetben... Ennek a stílusnak a motorfékezés jobban fekszik, mert onnan csak egy gázadással már lehet is gyorsítani...
Ja és ha esetleg nyáron belemész a vízbe, és vizes lesz a féked, az hirtelen nem úgy fog fogni, ezt nagyon csúnyán meg lehet szívni...
Motorfékkel fékezve nincs ilyen probléma :)
Annyit még hozzáteszek hogy motorféknél is én a lábam rajta tartom a féken és épp annyira nyomom, hogy égjen a féklámpa.
utolsó:
Ne izgulj, igazad van. Ez az atilis gyerek vagy direkt kötözködik vagy simán teljesen hül*e az autóvezetéshez.
Utolsó: inkább utóbbi. Jön ilyenekkel, hogy elmegy a fékbetét 90 ezret. Naja :) Most vettem pár hónapja minőségi (brembo) betéteket a kocsira, és átlag vezetési stílus mellett olyan 30-40 ezret jósolnak rá "gyárilag". Sportosan, illetve noname betéteknél ez még kevesebb is lehet...
Kedves kérdező! Az autód motorjának semmi, ismétlem SEMMI baja nem lehet attól, h felpörög motorfék üzemben. Ez a dolga, így működik. A mai benzinárak mellett meg ugye az sem mellékes, hogy ilyenkor a pillanatnyi üzemanyag fogyasztás 0, azaz nulla.
Ha nem tetszik közben a motorblokkod hangja, az két okból lehet: vagy valami nagyon kisköbcentis/háromhengeres fika kis motorod van (bocs, nem bántásból), ami tényleg rémesen szól fordulaton, vagy csak simán nem szereted/élvezed eléggé a vezetést. Hiszen amúgy nincs jobb egy pörgő benzinmotornál :)
Egyébként meg hosszútávon nincs akkora ordító különbség az anyagi megtérülésben attól függően, hogy motorfékezel -e sokat, vagy az üzemi féket használod. Ha fillérbaszó vagy (megint nem bántásból, manapság sokan kényszerből azok), használd a motorféket minél többet, de ezen sokat spórolni nem fogsz.
"
Ha fillérbaszó vagy (megint nem bántásból, manapság sokan kényszerből azok), használd a motorféket minél többet, de ezen sokat spórolni nem fogsz.
"
Attól függ ki hogy vezet, de már rajtam kívül is elég sokan mondták, hogy az ember lábában akár 1 literes fogyi különbség is lehet. Nem akartam elhinni, de úgy néz ki hogy lehet benne valami...
Tavaly télen 8,5-8.8-as fogyim volt. Ősszel vettem az autót, attól kezdve használtam, és ez volt az átlag.
Most legutóbb 7.5 volt. Persze, most még nincs annyira hideg ezt elismerem, de már tavaly ősszel is voltak ilyen 8.5 körüli fogyijaim...
Tehát ha az idő kicsit hidegebbre fordul és úgy is tudni fogom hozni a 7.5öt, akkor nagyjából kijelenthető hogy kb. 1 litert tudtam spórolni csak a lábammal. Pedig alapból sem egy "padlógáz majd padlófék" stílusú vezető vagyok.
Nem csak motorfékkel kell fékezni. A helyzettől függően vagy motorfékkel fékezni, vagy üresben gurulni. Ha rövid távon kell megállni, akkor motorfék, ha még messze van a piros lámpa, akkor korábban elengedni a gázt, kidobni üresbe és onnantól a kocsi szépen elgurul egész nagy
távot.
A lényeg hogy lehetőség szerint se a gázhoz, se a fékhez ne kelljen hozzáérni, és pirosnál ki lehessen úgy hozni, hogy repülőrajtból el tudj indulni.
Ráadásul az én autóm még ősrégi 20 éves, tehát motorféknél is kajál valamennyi benzint. Egy újabb autó aminél motorféknél ténleg nulla a fogyi, ezzel a kombinált, spórolós technikával sztem akár még 1.5 litert is lehetne spórolni...
Az is fontos ugyanakkor hogy egy seb. fokozatot addig húzass ki, amíg a max. fordulat 2/3-át el nem éred. Ha túl korán váltasz (alacsonyabb fordulaton mint egészséges lenne) az is növeli a fogyit.
Plusz a már mindenhol írt tényezők: guminyomás, tetőbox, stb...
És ha túl nagy a fordulat különbség, a szinkron gyűrűket az nem viselheti meg a váltóban?
Úgy hallottam hogy ha rendszeresen túl nagy fordulat különbségnél kapcsolgat vissza gázfröccs nélkül, akkor azért a szinkrongyűrűket megviselheti, hogy folyamatosan nagy seb. különbséget kell kiegyenlíteniük...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!