Mik az előnyei, illetve hátrányai az automata váltónak?
Nekem 2001-es E46 320d-m van. 5 gangos automata 190ezer km-rel. Eddig nem volt baj vele soha. A fogyasztás +0.5 liter/100km manuálhoz képest, iszonyat kényelmes városban, pályán, nem kell kuplungolni.
Nemrég cseréltünk benne váltóolajat ami azért nem ártott ennyi idő után.
Ha rám hallgatsz akkor max 50 000-renként cseréled a váltóolajat és a szűrőt is.
Bajer, áruld már el neked milyen váltó került másfél millióba.
34-es:
1.3-as wagon r+ váltóját ennyiért javította egy óbudai automata váltó szerelő. Mennyi lenne a reális?
Jelenleg 1.5 gurigáért simán veszel 2db automata WagonR+-t, de 5 évvel ez előtt is vehettél volna egyet és az átírás után még maradt volna bőven nyaralásra is.
Nem tudom mennyi lehet egy bontott váltó Suzukihoz, de 200-500 000 között szinte bármilyen Mercedeshez és BMW-hez kapsz bontott automata váltót. Javításért a reális ár talán az általad említett ötöde lett volna.
A vontatásnál azért nem mindegy mivel vontatsz. Amivel az 1.3-as WagonR küszködik, azt egy 3000-res dízel/benzines szinte meg sem érzi.. :)
Bajer válasza
Nem ertelek, ahogy irtak 50E-kent olaj+szuro csere, mivel az automataban nincs benne az a kegyetlen rangatas pont hogy hosszabb az eletartama(azert dombnak fel megnezlek amikor kapcsolni kell manualissal akar fel akar le, fokent utanfutora gondolok) meg hat az elindulasnal nem mindegy hogy egy kis olajat hutesz, vagy a kuplungszerkezetet egetsz mert maskepp nincs elundulas, 200-300E siman kibirnak, de a taxiban nem ritka a 800E sem eredeti valtoval igaz az nem vontat(alltalaban ford Falcon 4.0)
Első automatám(Honda Accord 1.8)tiptronic,(ha kell.)imádom,legjobb!! Nem kell nyomkodni a kuplungot.Olyan min egy dodzsem :-)Városban álom!Kíméli a motort a viszonylag konstans fordulat miatt.Nincs tönkremenő kuplung,lendkerék.Nem téved a váltásnál,nem fullad le.Kíváló a vezetési élmény.
Sokat kibírnak hiszen olajban fut az egész szerkezet.Kb fél literrel eszik többet mint egy váltós.Vontatás:Sok manual autóm volt 1-et kellett vontatni, akkor meg miről beszélünk??? Remélem a köv.is az lesz de ha megkérdezel aegy automatást 90%-a eléggedett és máskor is azt akar.
Nagyon nagy hátrány, hogy nem tudsz vontatni vagy téged nem tudnak húzni.
Kézi váltóval nem csinálok ilyen dolgokat.
Vezetési élmény, szerintem nagyon nem ettől függ.
1.9 tdi nyilván lomhább automatával, de egy 3.0 tdi már mást produkál.
Nagyobb teljesítményű autókban nem tudom elképzelni a kézit annyira. Meg lehet egy 335d -ben is húzatni a kocsit, hogy az ülésbe beleprésel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!