Mik az előnyei, illetve hátrányai az automata váltónak?
Akkor te nagyon tudsz valamit, a többiekkel ellentétben:
Vagy elmatekoztad( ne vedd sértésnek, de én inkább a spritmonitort tekintem irányadónak). De ne offoljuk szét a topicot
Ott is van 6.04-es átlagú. :)
Valószínű, hogy az autó érdeme is, írtam, hogy a másik Almera, amit vezettem, nagyon nem volt jó.
Az újabb konstrukciójú automata váltók nem vesznek el annyit a teljesítményből és alig van többletfogyasztás, és sokkal kényelmesebb, mint a kézi váltó, nehezebb kinyírni és jobban terhelhető. Javítása valóban drágább, mint a kézié, de egy 2002-es kocsihoz bontott darabok is vannak, amik olcsóbbak.
Sok előítélet kötődik az automata váltóhoz nálunk, a legtöbb embernek elég ismeretlen szerkezetek, mert az autók több mint 90%-a kézi váltós.
Amikor visszaültem kézi váltós kocsiba automata után, nem értettem, hogy minek 3 pedál meg egy bot, ha lehet sokkal egyszerűbben is. Persze van akinek a kézi váltó jelenti a vezetés élményét, de nekem pl nem. Ha veszek majd autót az biztos automata váltós lesz.
Szóval szerintem először próbálj ki egy automata váltós kocsit és döntsd el, melyik áll hozzád közelebb. Ha tetszik, hogy szabad a bal ládad és a jobb kezed akkor mindenképpen automatát vegyél, ha szeretsz váltogatni és mindent te irányítani akkor meg egyértelműen manuális.
Udv :)
Hat kezdem a vegen: Nekunk egy automatank van MITSUBISHI 2.6 motorral 4 sebesseges. Egy fel eve nyuzzuk es mukodik pedig mar 260E van benne es ugy nez ki ez meg az eredeti valto. Hat ahol lakunk mentem kezivaltossal is de az nyug a varosi forgalomban...nem eri meg szenvedni vele. A vontatas azert nem ugy van ahogy a kollega leirta mivel a nyomatek-konverter min egy centrifugal tengelykapcsolo mukodik es igen csak felforralja az olajat ha tulterheled. Ha hosszu utra mesz es nem varosba teljesen mindegy de varosba araszolni tokeletes, mondom ugy hogy 100E lenyomta egy kezivaltossal cirka 2 ev alatt varoson kivul. A fogyasztas kulcskerdes de ne rettenj meg. A mienk 15-is megeszik zokszo nelkul de tudni kell mindenhol lampa es nuku zoldhullam, extrem terepviszonnyokkal. Hosszu uton 8-9. Elmenyben meg karpotoljon a zoldlampanal mindenkit legyorsulhatsz es meg tipornod sem kell. A szervizeles komoly kerdes eddig csak olajat meg szurot csereltem de tudni kell elottem troger gazdaja volt..
A 2002-es évjáratú és az utáni BMW-kben már tiptronic váltó van. Egy nagyon jól működő szerkezetről van szó. Egy hátránya van, ha szervizelni kell, akkor drága mint minden más is a kocsin, hiszen BMW-ről beszélünk :)
Viszont nagy előnye, hogy az előző tulaj/tulajok nem pörgették agyon a motort!! Mert a BMW olyan megoldást használ az automatáinál, hogy manuális/sport fokozat egyszerre. Tehát ha akarod tudsz te váltogatni, de ha nem váltasz el, akkor egy bizonyos fordulatszámon feljebb kapcsol, így ha akarnád sem tudnád agyon pörgetni a motort. És mivel a 3-as sorozat alapvetően sportos így kézi váltósnál nagyon oda kell figyelni, hogy az előző tulajok mennyire gyilkolták a motort!
Aki nem szereti "ha egy gép irányítja" akkor ajánlom neki a kézi előgyújtás szabályzó beiktatását is.Nehogy már elektronika szabályozza azt is!
Szintén sztrájkolhatnak a manuális vezérműtengely állításért is.
Ilyen egy baromságot.
Nálunk az emberek úgy nőttek fel hogy a családban kézi váltós volt így sok embernek az "az igazi"!
A "vezetési élményből elvesz"-ről pedig csak annyit , hogy egy 1,6 -os fronthajtású autó nekem nem okoz vezetési élményt.
"Hátránya, hogy EGYÁLTALÁN SEMMIT sem szabad vele vontatni"
Előnye, hogy bármit jobb vele húzni, mint kréziváltóssal. A nyomatékmódosító sokkal egyenletesebben adja át a terhelést, mint a kuplungos megoldás, kevésbé van gyilkolva a motor és az erőátvitel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!