Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik az előnyei, illetve...

Mik az előnyei, illetve hátrányai az automata váltónak?

Figyelt kérdés
Jó az automata váltó, vagy inkább manuális váltóval szerelt autót vegyek?Te vennél automatát? BMW 3-as sorozatban gondolkodok (2002-es évjárattól).
2011. okt. 22. 13:14
1 2 3 4
 11/39 anonim ***** válasza:
100%
Hogy veszed ki üresbe országúton?Akkor belassul aztán leáll.Vagy lejtőre gondolsz?
2011. okt. 22. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/39 anonim ***** válasza:
72%
Egyrészt lejtőn, másrészt felgyorsítok 110-120-ra, aztán 85-90-ig gurulok és megint gyorsítok. Ha elkapnak gyorshajtásért, akkor is megéri, annyit lehet spórolni vele.
2011. okt. 22. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/39 anonim ***** válasza:
100%
Értem.Az tényleg jó ,én lökdösésnek nevezem ezt a módszert :D Volt olyan kocsim ami ezt automatán csinálta vagyis ,ha gázt nem nyomtam szétkapcsolta a motort a váltótól és ott vettem észre ,hogy ez tényleg jó a fogyasztásban.
2011. okt. 22. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/39 anonim ***** válasza:
100%

Igen, erre gondoltam, az az overdrive.


Mondjuk magasabb építésű autókkal sajnos nem működik jól ez a módszer, a nagy légellenállás miatt túl hamar lelassulnak.

2011. okt. 22. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/39 anonim ***** válasza:
100%

Jolinar válasza:


" másrészt felgyorsítok 110-120-ra, aztán 85-90-ig gurulok és megint gyorsítok."

Egy közlekedési energetikussal ezt szivesen kiszámoltatnám, melyik igényel kevesebb energiabefektetést, folyamatosan egy tempóval haladni vagy állandóan gyorsítani. Ezekszerint a tempomat egy elb@szott találmány. Szerintem ez hülyeség.


"Ha elkapnak gyorshajtásért, akkor is megéri, annyit lehet spórolni vele." < kiváncsi lennék mennyit spórolsz, mert a legolcsóbb trafis csekk az 30000. Milyen autóval spórolsz te havi szinten ekkorát ?( meg mihez képest spórolsz)

2011. okt. 22. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/39 anonim ***** válasza:
55%

@19:11

Nem vagyok energetikus, de 1-2 literrel kevesebbet eszik nekem így, mintha folyamatosan nyomnám neki, más engem nem érdekel. Éppen ezért a tempomat sem a barátom, megszoktam, hogy így vezetek.


És mivel az elmúlt 6.5 év alatt egyszer sem kaptak el, ezért jöhet bármilyen büntetés, visszamenőleg a többszörösét megspóroltam benzinben.

2011. okt. 22. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/39 anonim ***** válasza:
Milyen autóval, és mennyi az átlagod ?
2011. okt. 22. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/39 anonim ***** válasza:

Én régen abszolút motorfék párti voltam. Az igazat megvallva - többek között Jolinair hatására, mert mindig reklámozza ezt a módszert itt a GYK-n - mostanában próbálgatom én is azt, hogy üresbe kiveszem és úgy hagyom gurulni a kocsit ha van rá elég hely...



A helyzet az (bár ez nagyon autó függő) hogy lehet benne valami. Nekem a motorfékem nagyon erős, sokkal erősebb mint bármelyik másik autóban amit eddig vezettem. Vagyis szinte egyfolytában nyomnom kell a gázt, hogy tudjam tartani a tempót, mert a motor ellenállása maga is fékezi az autót. Tehát ez egy kicsit saját farkába harapó kígyó, mert azért kell gázt adnom, hogy a motorfék ne működjön.


Alapjáraton a kocsi nagyon keveset eszik, óránként valami 1-2 litert, bár az enyém lehet kicsit többet, de akkor is jóval kevesebbet mint ha nyomom a gázt.


Ha kiveszed üresbe (megint csak autó függő), egész sokáig el lehet gurulni anélkül hogy a gázpedálhoz érnél. Ez a sokáig sok dologtól függ, de legyen mondjuk egy teljes perc. Utána valóban gyorsítani kell, de itt két dologra hívnám fel a figyelmet:

- mivel 80-ról 130-ra gyorsít, nem kell akkora nyomaték mintha 0-ról kéne gyorsítania. Egy kicsit jobb kocsiban éppencsak megpöccenti a gázt (mondjuk 10 másodpercig) és már el is érte a sebességet. Tehát szummában kevesebbet ért a gázpedálhoz mintha folyamatosan nyomta volna azt.


- ha a nyomaték görbét is bevesszük a játékba, és azt nézzük hogy dinamikus gyorsításnál a motor a nyomatékcsúcs közelében fog járni, tehát jobban fog hasznosulni a bejuttatott üzemanyag, akkor meg pláne jobban jön ki, mint egy egyenletes gázpedál nyomásánál, ahol a motor kisebb fordulaton jár, kisebb nyomatékot leadva, fajlagosan nézve tehát ugyanakkora nyomatékhoz több üzemanyagot elégetve



Ezt szerintem nehéz kiszámolni. Az hogy mikor vágod ki üresbe, sok dologtól függ, és mindig előre kell gondolkodni. Persze ki lehet indulni optimális helyzetből, de pl a lejtő sokat számít, mert ha tudja hogy pl. emelkedő után lejtő jön, az emelkedő teteje előtt már el is engedheti a gázt. A lendületből még éppen felcsurog a tetőig a kocsi (a tetőnél a látás miatt úgyis fékezni kéne), és onnan meg a lendülettől szépen legurul.


Azt azért ne felejtsük el, hogy szabály szerint nem illik üresben gurulni, pláne nem ekkora tempónál. Az más kérdés hogy a magyar ember csóró és ott spórol ahol tud....


A tempomat azért jó, mert sokkal finomabb gázadásra képes mint a lábad. Mindig éppen pontosan csak annyi üzemanyagot adagol, amennyi kell. Egy centiliterrel sem többet. Így pedig, ilyen pontos szabályozásnál még jobb fogyit is el lehet érni mint lábbal...


Azért is írta az overdrive rendszert, mert a motorfék ekkora sebességnél már számít. A motorfék arányiaban erősebb mint a lendületből származó lassulás!

2011. okt. 22. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/39 anonim ***** válasza:

@19:32

Nissan Almera, 1.5 benzin, 98 ló.

Az összesített átlag kicsivel 6 liter alatt, nyáron, országúton 5.0-5.2 körül fogyaszt, télen, városban sem eszik többet 6.5-6.8-nál (városban is gurulok 60-50 között).


Érdekes módon a motorvezérlő is alkalmazkodott a vezetési stílushoz, a nyomatékgörbe nagyon eltolódott az alacsonyabb tartományba (városban 1500-1600-nál váltok fel, pedig hosszú a váltó), vezettem más Almerát ugyanezzel a motorral, az alul nyomatékszegény volt, nem is értem, hogy lehet ekkora különbség.


@19:45

Örülök, hogy nem hiába reklámoztam. :)

2011. okt. 22. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/39 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom a kuplungnak meg a váltónak is jó a 20 másodpercenkénti váltogatás...
2011. okt. 22. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!