Alfa Romeo 147 vélemények?
Aki rábeszél az Alfára,
az tuti, hogy autószerelő!!
A dolog nagyon egyszerű, a következőket kell észben artanod:
- a régi alfák megbízhatóságával voltak gondok. Motorikusan általában mind nagyon jó, de a régebbiek (90-es évek eleje, vagy még korábban) sokszor elektronikus bajoktól szenvedtek. Igaz, legtöbbször német technika (bosch) szarik be benne, és ezt az alfások nagyon szeretik hangoztatni, de hát valljuk be, tökmind1, hogy milyen gyártmányú elektronika megy tönkre, ha a gyáriak azt teszik bele, és elfossa magát, az a saját gyártmányú autójuknak fogja rossz hírét kelteni.
- az újabb alfákkal ilyen gond nincs. Semmivel sem problémásabbak egy francia, német, vagy japán autónál.
- ettől függetlenül az alfák szervízigényes autók. A futóművük nehezen bírja a retek magyar utakat, általában ha nem autópályán használod, vagy pl. Dunántúl egyes részein, ahol jellemzően jobb féle utak vannak, sok pénzt fogsz költeni futómű szervízre. Cserébe, ha normális utak lennének az országban, körbeautózhatnád a közlekedés résztvevőinek nagy részét, ugyanis ezek remek futóművek, nagyon jól vezethetőek, csak nem ezekre az utakra termettek.
- általánosságban véve drágábbak hozzá az alkatrészek, akár kötelező, akár alkalmi szervízről legyen szó, mint pl. egy Suzukihoz, vagy Opelhez. Alfát olyan ne vegyen, aki egy olcsón fenntartható, "csak tankold és megy előre" gépet keres.
- motorikusan zseniálisak. Elég ha megnézed a közelmúlt autós híreit: látni fogod, hogy az év motorja címet két kategóriában is a fiat nyerte (Fiat, Ferrari). Ha 147-esben gondolkodsz, gondolom 1.9 jtd vagy 1.6-2.0 TwinSpark ami szóba jöhet. Mind nagyon jó konstrukció, ha megkapja időben az olajat, vezérlés felújítást, szűrőket, ésatöbbi, akkor soha semmi bajod nem lesz vele. Ha elhanyagolod, vagy esetleg az előző tulaj hanyagolta el és gyilkolta le (ez sajnos nem ritka jelenség), akkor szívni fogsz vele.
- azt szokták mondani, hogy a küllem szubjektív dolog. Meg azt is, hogy aki szerint nem ismeri el az olasz design felsőbbrendűségét, nem rendelkezik túl kifinomult ízléssel. Mindenki döntse el maga, hogy melyik mondást tartja igazabbnak. Jómagam részrehajló vagyok, az olaszokon, jenkiken és az angolokon kívül nem ismerek más nemzetet, aki szép autókat tudna rajzolni, nekem a német, francia és keleti vasak max. a futottak még kategóriában indulhatnak ha a külcsínyt nézzük.
- reagálva néhány előző válaszra: emberek, fogjuk már fel, hogy az Alfát NEM a BMW-hez kell hasonlítani. Nem egy kategória a kettő. Valaha talán az volt, és közvetlen konkurenciát képezett egymásnak a két márka, mára azonban a BMW prémium autóvá vált, az Alfa pedig megmaradt középkategóriának, leszámítva a 8C-t ami pedig alapvetően nem is Alfa. A BMW-s válaszolóknak üzenem: ha mindenáron hasonlítgatni akarunk, akkor az árcédulát, megbízhatóságot, teljesítményt és minden egyebet összevetve a BMW-t tessék a Maseratival partyba rakni. Ugyanis mindezen szempontok (elsősorban árkategória) alapján ma a Maserati a BMW ellenfele olasz fronton. Természetesen vannak olcsóbb, 10M alatt kapható BMW-k is, azokkal viszont totál egyértelműen felveszi a versenyt az Alfa is.
- az, hogy a tizen-huszonéves Golfok jobb állapotban lennének, mint a 45-46 és 155-ösök nettó hülyeség. Több van belőle, a használtautó piacon, mivel többet is adtak el belőle, mivel már 10-20 éve is sokkal nagyobb piaci részesedése volt a VW-nek, mint az Alfának, vagy a Fiatnak. De ha arányában nézzük, nagyon gyorsan kijön, hogy semmivel sem jobb állapotúak. Egy ilyen korú autónál különben is a tulajok hozzáállása, a felhasználási körülmények és sok egyéb dolog is számít. Ismerek én 145-öst, majdnem 300.000 km-el, ami igaz ugyan újra lett kárpitozva egyszer, de azzal együtt szinte gyári állapotú, és a motorja még legalább 100-200 ezret vígan elpöfög, ha megkapja, ami jár neki.
Összességében, kedves kérdező: ha használati eszközt keresel, vagyis egy autót, ami elvisz A-ból B-be, és közben keveset fogyaszt, keveset kell rákölteni amortizációs okokból, és 10-ből 9 ember azt mondja majd ebben a buta, germánfetisiszta országban, hogy jó vétel volt, válaszd a VW csoportot. A BMW talán egy fokkal jobb, de azok között is rengeteg a széthajtott, szétélt példány. Ha pedig neadjisten szeretnél egy kicsit kitűnni a nagy átlagból, szeretén egy esztétikus, gyönyörű autót, amit nem csak öröm nézni, de élvezet vezetni is, és nem sajnálod tőle a pénzt, mert hajlandó vagy elébemenni a szervízeléseknek, és megadni, amit az autó igényel, nos, akkor nyugodtan vegyél egy 147-est. Ha nem futsz bele egy csúnya előéletű, szanaszét gyilkolt példányba, akkor sok bajod nem lesz vele, ellenben vigyorogva fogsz be- és kiszállni nap mint nap, azt garantálom :)
Utolsó előtti köszi a pontos leírást:)
Hát igazából nemtom, másik a Skoda Fabia lenne.
Nemszeretem a tömegautókat,de azt se szeretném hogy a gatyám is rámenjen,mert 18 évesen nem túl sokat fizető diákmunkám van csak amit tanulás mellett végzek
Utolsó előtti vagyok.
Hát nézd, ez a két autó ég és föld.
Ha az eszedre hallgatsz (és félsz a kockázattól, ami érthető), talán (!) jobban jársz a Fabiaval. Ha a szívedre hallgatsz, akkor meg mindenképpen a 147.
De pl gondolkodhatsz 145-ben is, kicsit régebbi, de jó, olcsóbb megvenni és fenntartani is, és az 1.6 TwinSpark nagyon dinamikusan mozgatja. Vagy esetleg 146, de a 47 és a Fabia formája miatt gondolom inkább a 45 lenne a megfelelő. 3-4 kilóért már kapsz egy jó állapotút, erre számold rá az átiratás költségeit, meg egy vásárlás utáni azonnali olaj + szűrőcserét, a többi attól függ, hogy mi mikor lett rajta cserélve, hány km van benne, stb. A skodáról nem tudok nyilatkozni, de gondolom keresgéltél már a hahu-n, hát mérlegelj.
Mindháromból(Fabia, 147, vagy 145) kifoghatsz megbízhatatlan, széthajtott, szétélt példányokat is, meg jókat is. Egy 5-8+ éves használt autónál igazából az állapot sokkal többet számít, mint a gyártmány.
Értem:)
Igazából amielőtt megvenném a kocsit az tuti hogy átnézetném ismerősöm faterjával aki autószerelő
Hát az meg alap, anélkül autót nem veszünk. Egy dologra azért számíts: itthon 10-ből 9 ember le fogja "fosolasz"-ozni az Alfát. Ennek egy része abból fakad, amit írtam, hogy 20-30 éve volt elég sok baj az elektronikájukkal, azt ha az ember egyszer elkönyveli magában, hogy vmi szar, akkor az örökké az marad. A másik része meg abból ered, hogy itthon pont az ilyen előítéletek miatt kb. szinte senki nem ért az olasz autókhoz, a szerelők félnek tőle, vagy ellenkezőleg, nagy az arcuk, de aztán kontármunkát végeznek. Illetve rengeteg olyan ember fikázza, aki csak hallomásból ismeri, de életében nem ült még alfában.
Ezeknek a kamu szövegeknek bedőlni nem szabad, hanem ahogy írtad is, REÁLIS képet kell kapni azáltal, hogy a lehető legalaposabban átnézeted a kocsit, akár Skoda, akár Alfa, továbbá ne ülj fel az első szimpatikus hirdetésnek, pár hónapot érdemes vadászni, ritkán lehet elsőre megtalálni a megfelelő alanyt!
Na, sok sikert!
Aztán ha mégis alfát vennél végül, ne felejts el regisztrálni az alfa amore-n, az utakon pedig...hát arra majd rájössz, ha úgy alakul :)
Rendben:)
Am neked is Alfád van?
Aham. Egy 146-os :)
És tuti, hogy semmi pénzért nem cserélném el egy Fabiara, de az is biztos, hogy többet kell költenem rá, mint pl. faterom a Corsájára. Mondjuk ami jó, hogy a szervizek elég tervezhetőek...cserben meg nem hagyott még soha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!