Benzines vagy dízel szerintetek?
Ez így kevés infó.Nem lehet éles határvonalat húzni a kettő között,hiszen az egyik gyengéje a másik erőssége.Illetve fordítva is.Mindig azt kell megnézni,hogy mire és hogyan akarod használni az autót.
Versenypályára a magas fordulat miatt benzines autót veszel.Terepre vagy áruszállításra alacsony fordulaton is nyomatékos Diesel-t.Ez két szélsőséges példa volt,de adj konkrétabb leírást,akkor konkrétabb választ fogsz majd kapni.
benzines
drágább a benzin, könnyebben lefullad, viszont fürgébb
diesel
picit drágább a fenntartása (ezt csak olvastam), viszont olcsóbb a gázolaj, és nagyobb a nyomaték + ha kezdő vagy, könnyebb lesz kezelni
amúgy a legtutibb a turbódízel, csak az zsebbe nyúlós
alapszabály, hogyha nagyon sokat akarsz menni vele vagy nagyon hajtani akarod, inkább diesel
A dízelmotor üzemanyagköltség szempontjából egyre kisebb előnnyel bír a benzinessel szemben. Az emberekbe nagyon beragadt az a kép, hogy a dízel a takarékosság netovábbja. Valóban kevesebbet fogyaszt ugyan (kb azonos köbcenti/teljesítmény/önsúly/használat/stb) mellett, de a gázolaj ára egyre jobban konvergál a benzinéhez, illetve könnyen lehet, hogy valamikor a nem túl távoli jövőben meg is haladja azt. Persze az alacsonyabb fogyasztás miatt így is olcsóbb tankolni, így ha sokat jársz az autóval (évi 30-40 ezer km legalább), akkor érdemes lehet dízelt venni.
Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a mai dízel személyautók 99%-a tádé, vagyis turbódízel. Túró nélkül, szívódízelként nagyon elveszne a teljesítmény, meg a nyomaték. Szóval jó dolog ez a turbó, viszont szervizelni elég költséges, márpedig nem ritka, hogy tönkremegy. Sokan még annyira sincsenek tisztában a dolgokkal, hogy nem tudják, hogy turbós autót hidegen nem hajtunk meg (szívót sem, de annak kevésbé árt), viszont egy kiadós autózás után pedig alapjáraton legalább pár percig érdemes még járatni a motort, ez jócskán megnöveli a turbó élettartamát.
Egyébként a modern, és nem túl nagy köbcentis benzinmotorok már egészen jók fogyasztásban, más kérdés, hogy az utóbbi pár évben a benzineseknél is az a tendencia, hogy kisköbcenti + turbó. Tehát ha benzines turbót veszel, megint csak ott vagy, hogy ha elromlik, rámehet 1-2 havi fizud...
Ha fontos a pénz, akkor a legjobb választás egy 5-10 éves szívóbenzines, lehetőlet 2 liter alatt. Az nem fog kizabálni a tárcádból, és szervizelni sem egy rémálom. Ha megkapja időben az olajat, meg vezérműszíjat, meg minden egyéb kopó/fogyó alkatrészt, akkor ha jó gyártmány kimegy a világból is.
Ha a pénz nem szempont, akkor meg nyilván ízlés kérdése az egész. Egy dízelnek általában jóval nagyobb a nyomatéka, és ha a lóerők is megvannak, akkor nagyon jól tud menni, persze nem pörgős, 4-5 ezer köré már értelmetlen forgatni, a legtöbb mai dízel 1500 és 3500 között autózható igazán. A benzinesek ezzel szemben 5-6- neadjisten 7 ezerig is elforognak. Van aki ezt szereti, van aki meg azt. Mellesleg a mai dízeleknek, főleg ha 5-6 hengeresek már a hangjuk sem olyan vészes, egy jó kipuffogó rendszerrel egész tűrhető, már-már sportos hang is kicsikarható belőlük.
A személyes voksomat a benzines mellett teszem le, egész pontosan vmi 2-3 literes, turbós V6, amit tudnék szeretni :) Meg asszem a kúton is mosolyognának rám onnantól kezdve...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!