Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines vagy dízel szerintetek?

Benzines vagy dízel szerintetek?

Figyelt kérdés
Melyiket szeretitek és miért?
2011. júl. 8. 18:03
 1/10 anonim ***** válasza:
Kevés éves kilométert futok, benzin, fürge..
2011. júl. 8. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Benzin, mert jobb és kész.
2011. júl. 8. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
dizel
2011. júl. 8. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Nincs autóm, nem is volt még de dízelt szeretnék mert kevesebbet fogyaszt.
2011. júl. 8. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ez így kevés infó.Nem lehet éles határvonalat húzni a kettő között,hiszen az egyik gyengéje a másik erőssége.Illetve fordítva is.Mindig azt kell megnézni,hogy mire és hogyan akarod használni az autót.

Versenypályára a magas fordulat miatt benzines autót veszel.Terepre vagy áruszállításra alacsony fordulaton is nyomatékos Diesel-t.Ez két szélsőséges példa volt,de adj konkrétabb leírást,akkor konkrétabb választ fogsz majd kapni.

2011. júl. 8. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
diesel
2011. júl. 8. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Лада válasza:

benzines

drágább a benzin, könnyebben lefullad, viszont fürgébb

diesel

picit drágább a fenntartása (ezt csak olvastam), viszont olcsóbb a gázolaj, és nagyobb a nyomaték + ha kezdő vagy, könnyebb lesz kezelni

amúgy a legtutibb a turbódízel, csak az zsebbe nyúlós

alapszabály, hogyha nagyon sokat akarsz menni vele vagy nagyon hajtani akarod, inkább diesel

2011. júl. 8. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Benzin,mert élvezetesebb vezetni.Persze ha sokat mész akkor a diesel jobban megéri.Bár ki tudja ha peched van a szervízben hagyod az üzemanyag különbözetet.Úgyhogy BENZIN Drága Barátom!
2011. júl. 9. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Etanol. Benzines autó, tiszta etanollal tankolva.
2011. júl. 9. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

A dízelmotor üzemanyagköltség szempontjából egyre kisebb előnnyel bír a benzinessel szemben. Az emberekbe nagyon beragadt az a kép, hogy a dízel a takarékosság netovábbja. Valóban kevesebbet fogyaszt ugyan (kb azonos köbcenti/teljesítmény/önsúly/használat/stb) mellett, de a gázolaj ára egyre jobban konvergál a benzinéhez, illetve könnyen lehet, hogy valamikor a nem túl távoli jövőben meg is haladja azt. Persze az alacsonyabb fogyasztás miatt így is olcsóbb tankolni, így ha sokat jársz az autóval (évi 30-40 ezer km legalább), akkor érdemes lehet dízelt venni.


Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a mai dízel személyautók 99%-a tádé, vagyis turbódízel. Túró nélkül, szívódízelként nagyon elveszne a teljesítmény, meg a nyomaték. Szóval jó dolog ez a turbó, viszont szervizelni elég költséges, márpedig nem ritka, hogy tönkremegy. Sokan még annyira sincsenek tisztában a dolgokkal, hogy nem tudják, hogy turbós autót hidegen nem hajtunk meg (szívót sem, de annak kevésbé árt), viszont egy kiadós autózás után pedig alapjáraton legalább pár percig érdemes még járatni a motort, ez jócskán megnöveli a turbó élettartamát.


Egyébként a modern, és nem túl nagy köbcentis benzinmotorok már egészen jók fogyasztásban, más kérdés, hogy az utóbbi pár évben a benzineseknél is az a tendencia, hogy kisköbcenti + turbó. Tehát ha benzines turbót veszel, megint csak ott vagy, hogy ha elromlik, rámehet 1-2 havi fizud...


Ha fontos a pénz, akkor a legjobb választás egy 5-10 éves szívóbenzines, lehetőlet 2 liter alatt. Az nem fog kizabálni a tárcádból, és szervizelni sem egy rémálom. Ha megkapja időben az olajat, meg vezérműszíjat, meg minden egyéb kopó/fogyó alkatrészt, akkor ha jó gyártmány kimegy a világból is.


Ha a pénz nem szempont, akkor meg nyilván ízlés kérdése az egész. Egy dízelnek általában jóval nagyobb a nyomatéka, és ha a lóerők is megvannak, akkor nagyon jól tud menni, persze nem pörgős, 4-5 ezer köré már értelmetlen forgatni, a legtöbb mai dízel 1500 és 3500 között autózható igazán. A benzinesek ezzel szemben 5-6- neadjisten 7 ezerig is elforognak. Van aki ezt szereti, van aki meg azt. Mellesleg a mai dízeleknek, főleg ha 5-6 hengeresek már a hangjuk sem olyan vészes, egy jó kipuffogó rendszerrel egész tűrhető, már-már sportos hang is kicsikarható belőlük.


A személyes voksomat a benzines mellett teszem le, egész pontosan vmi 2-3 literes, turbós V6, amit tudnék szeretni :) Meg asszem a kúton is mosolyognának rám onnantól kezdve...

2011. júl. 14. 04:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!