Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért fogyaszt egy benzines...

Miért fogyaszt egy benzines autó a vegyes fogyasztásnál kevesebbet autópályán, egy dízel többet?

Figyelt kérdés
130-140 km/h-nál?
2011. júl. 28. 18:11
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
ki mondta neked ezt a marhaságot?:)
2011. júl. 28. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
12%

Vegyes fogyasztás autópályán...:D:D:D


Ülj le,egyes

2011. júl. 28. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Első válaszoló: tapasztalat

Második válaszoló: mielőtt elkezdesz okoskodni, olvasd el a kérdést még egyszer mert úgy látom szövegértési nehézségeid vannak.

2011. júl. 28. 18:19
 4/15 anonim ***** válasza:
Mert rosszul van beállítva a dieseled.
2011. júl. 28. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Két külön típust ne hasonlítgass egymáshoz,pl.egy benzines Suzukit egy dízel BMW-hez...

vagy neked azonos márkájú autóból van benzines ie,meg dízel is?

Mielőtt tapasztalatról írkálnál,győződj meg pár dologról:D

Pl arról,hogy egy dízelmotort közel nem kell annyira forgatni,mint egy benzinest,hogy elérd ugyanazt a nyomatékot.

Ebből következik,hogy sokkal kevesebbet eszik mind városvan,mind autópályán,mind vegyesen!

2011. júl. 28. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
2.0pdtdi 8 litert fogyaszt pályán, ami szerintem nem rossz, viszont a vegyes fogyasztása 6 liter.
2011. júl. 28. 18:26
 7/15 A kérdező kommentje:
1.8 T Passat volt vegyesben 9-10 liter, pályán 8l
2011. júl. 28. 18:30
 8/15 anonim ***** válasza:
Valószinűleg a benzinest az átlag(fordulat) alatt használod 130 körül, a dízelt meg átlag fölött. De tényleg érdekes adat.
2011. júl. 28. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Tényleg érdekes.

Szerintem 130-140 km/h nál teljesen rendben van az ötödik fokozat mind2-nél.(egyébként a dízel is 5 sebességes)

2011. júl. 28. 18:36
 10/15 anonim ***** válasza:
92%

Szerintem ez annyira nem meglepő, és indokolni is tudok:

- a benzinesnek kis fordulaton (városban sok elindulás) alig van nyomatéka, nyomni kell a gázt hogy menjen


- a dízel kis fordulaton is nyomatékos, nem kell neki akkora gáz hogy el tudj vele indulni, és városban 50nél is kis fordulaton teker (akár ötösben is), alig fogyaszt.


A pályán viszont nagy fordulaton ketyeg a dízel, mert azért a nyomatékból nem tudsz korlátlanul sebességet varázsolni, egy határon túl már pörgetni kell a dízelt is. A dízel viszont nem szeret pörögni, és ezt többlet fogyasztással "honorálja".


A benzines motornál pedig igaz hogy a pályán nagyobb fordulaton ketyeg, de a benzines jobban is szeret pörögni, jobban érzi ott magát, ezt kisebb fogyasztással díjazza.


(illetve minden motornak az az ideális állapot, ha beáll egy fordulatra és azon nem változik semmi, konstans fordulaton eszik a legkevesebbet. A benzines városban jóval nagyobb fordulatszám tartományban mozog mint a dízel. MOndjuk benzines: 1000-3000-400, míg a dízel 1000-2000, tehát a tartomány nagyobb a benzinnél mint a dízelnél.



Amúgy 130nál jóval többet esznek mint mondjuk 100nál. Azt hiszem a fogyasztás 100 körül a legoptimálisabb.

2011. júl. 28. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!